|

العالم فی 60 ثانیة

از حضور ربات هوشمند در خیابانهای ابوظبی تا جام جهانی ورزش های الکترونیک در عربستان

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین ،الامارات الیوم، خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، النهار، شفق نیوز و الشرق.

از حضور ربات هوشمند در خیابانهای ابوظبی تا جام جهانی ورزش های الکترونیک در عربستان
خبرنگار: ذلفا معیل

 

الامارات الیوم: 

ربات هوشمند در خیابانهای ابوظبی 

اداره راهور و ترافیک در فرماندهی کل پلیس ابوظبی از یک ربات خودکار هوشمند در بسیاری از رویدادها در سال جاری از تکنیک های هوش مصنوعی در آگاهی از ترافیک استفاده کرد. 

این اداراه با بیان اینکه این ربات هوشمند در خیابانهای ابوظبی به مردم توصیه های ترافیکی ارائه می دهد، فیلم های آگاهی دیجیتال را به مردم نمایش می دهد .

محمود یوسف البالوشی، مدیر اداره راهنمایی و رانندگی و گشت‌های امارات، گفت: این ربات هوشمند آمادگی آینده را برای انجام وظایف امنیتی و پلیسی افزایش می‌دهد .

وی خاطرنشان کرد که این اداره با ربات هوشمند در بسیاری از رویدادها شرکت کرد که مهمترین آنها نمایشگاه هفته ترافیک خلیج فارس در دهکده جهانی در دبی، مسابقات قهرمانی جیو جیتسو در ورزشگاه ابوظبی، بود شرکت کرد.

 

شفق نیوز: 

هشدار کانادا به شهروندان خود در عراق

سفارت کانادا در بغداد به شهروندان خود نسبت به وخامت اوضاع امنیتی در عراق هشدار داد. این هشدار در پی حملات گروه های مسلح در عراق به نیروهای خارجی در این کشور در پی تشدید تنش میان اسرائیل و حماس در غزه صادر شده است.

سفارت خطاب به شهروندان کانادا که در حال حاضر در عراق حضور دارند اعلام کرد که وضعیت امنیتی عراق ممکن است بدون هشدار قبلی، بدتر شود.

پیش از این سفارت امریکا در بغداد نیز به شهروندان امریکایی برای سفر به عراق هشدار داده بود.

طی روزهای اخیر و پس از جنگ اسرائیل و فلسطین و جانبداری امریکا از اسرائیل، مواضع نیروهای امریکایی در منطقه از جمله سوریه و عراق، هدف حمله قرار گرفته است.

 

الشرق: 

ذاکرات آرامکو با توتال 

منابع آگاه خبر دادند که شرکت چینی سینوپک و توتال انرژی فرانسه برای پیوستن به پروژه توسعه میدان گازی الجافورة وارد مذاکره شده اند.

این دو شرکت بزرگ چینی و فرانسوی با شرکت آرامکو عربستان سعودی جهت ساخت تأسیسات و صادرات سوخت از جمله گاز مایع در حال مذاکره هستند.

این منابع افزودند آرامکو در تلاش است تا حجم سرمایه گذاری در این پروژه را به ده میلیارد دلار برساند.

بر اساس این گزارش، مذاکرات همچنان ادامه دارد و هنوز تصمیم نهائی گرفته نشده است.

میدان گازی الجافوره از بزرگترین میدان های گازی بکر در عربستان سعودی است که ارزش آن بیش از 100 میلیارد دلار برآورد شده است.

 

النهار: 

نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری مصر چه کسانی هستند؟ 

شورای ملی اداره انتخابات مصر به ریاست حازم بدوی با تایید نتیجه کمیسیون بررسی نامزدهای انتخابات، عبدالفتاح السیسی، محمد فرید سعد زهران، عبد السند یمامه و حازم محمد سلیمان محمد عمر را به عنوان نامزدهای نهایی انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد.

شورا بررسی درخواست های نامزدهای ریاست جمهوری مصر در بیانیه خود آورده است که این چهار نامزد نهایی دارای تمامی شروط و برنامه های قانونی لازم هستند.

این شورا پس از تایید درخواست، نامه ای مبنی بر تایید درخواست کاندیداتوری به شورای ملی انتخابات مصر فرستاد.

در همین راستا، شورا در رابطه با قواعد و دستورالعمل های لازم در روند رای گیری انتخابات ریاست جمهوری مصر و بررسی شکایات تصمیمی صادر کرد.

 

خبرگزاری رسمی عربستان (واس): 

جام جهانی ورزش های الکترونیک در عربستان

 محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان از برگزاری جام جهانی ورزش های الکترونیک خبر داد. 

این جام تابستان سال 2024 در ریاض برگزار خواهد شد و عرصه ای مهم و موثر در ارتقای حوزه بازی ها و ورزش های الکترونیک است که رشد روزافزونی در عربستان دارد.

ولیعهد عربستان همچنین از تاسیس بنیاد جام جهانی ورزش های الکترونیک که نهادی غیرانتفاعی و متولی برگزاری این جام است، خبر داد.

بن سلمان گفت: جام جهانی ورزش های الکترونیک به دستیابی به اهداف چشم انداز 2030، از جمله تنوع بخشیدن به اقتصاد، تقویت بخش گردشگری، ایجاد فرصت های شغلی در بخش های مختلف و ارائه سرگرمی برای شهروندان، ساکنان و مسافران کمک خواهد کرد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها