|

رسانه‌های اسراییلی:

اسرائیل برنامه‌ای برای شکست حماس ندارد

رسانه‌های اسرائیل اعلام کردند: اسرائیل هیچ برنامه‌ای برای شکست حماس ندارد؛ حماس پیشران حوادث جاری است و این برای تل‌آویو بسیار بد است.

اسرائیل برنامه‌ای برای شکست حماس ندارد

به گزارش شبکه شرق، رسانه‌های اسراییلی امروز، سه‌شنبه ۲۴ اکتبر از نگرانی آمریکا در مورد اینکه تل‌آویو برنامه‌ای برای شکست حماس در غزه ندارد، گزارش داده و جنبش مقاومت اسلامی فلسطین را عامل مدیریت تحولات کنونی توصیف کردند.

براساس گزارش پایگاه اینترنتی شبکه «المیادین»، شبکه اسراییلی «کان» اعلام کرد که مقامات عالی رتبه در ایالات متحده نگران هستند؛ زیرا اسرائیل هیچ برنامه‌ای برای شکست حماس ندارد.

«یوسی یهوشع»، خبرنگار نظامی روزنامه «یدیعوت آحارانوت» نیز در این باره گفت: «حماس پیشران حوادث جاری است، نه اسرائیل. این برای اسرائیلی‌ها بسیار بد است و سوالات زیادی را ایجاد می‌کند».

«عاموس یادلین»، رئیس سابق بخش اطلاعات نظامی اسراییلی در گفت‌وگو با شبکه ۱۳ اذعان کرد: «حماس با آزادی هر هفته دو زن زندانی، اسرائیل را در پرونده زندانیان اسرائیلی تحت سلطه خود در می‌آورد. دو سال طول می‌کشد تا این پرونده بسته شود».

وی ادامه داد: «به تعویق انداختن حمله زمینی اسرائیل به غزه، عمق این اوضاع را بهتر متبلور کرد».

روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» بامداد امروز، به نقل از مقامات ارشد آمریکایی نوشت که دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا نگران این است که «ارتش اسرائیل» هنوز آماده حمله زمینی به نوار غزه نباشد.

«عبداللطیف القانوع»، سخنگوی حماس، در خصوص تهدیدات اشغالگران مبنی بر حمله زمینی به نوار غزه به المیادین گفت: «همانطور که مقاومت با حمله روز ۷ اکتبر، اشغالگران را غافلگیر کرد، در صورت هرگونه تجاوز زمینی نیز آن را غافلگیر خواهد کرد.. گزینه‌های ما باز هستند».

شبکه ۱۲ تلویزیون اسراییلی گزارش داد: «آمریکایی‌ها، به ویژه آن‌هایی که از اسرائیل حمایت می‌کنند، ترجیح می‌دهند که ارتش آن  از ورود زمینی به غزه خودداری کند».

«آلون بن دیوید»، تحلیلگر مسائل نظامی در شبکه ۱۳، گفت: «این احساس در ارتش حاکم است که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، در مورد تهاجم زمینی مردد شده و از آن صرف نظر کرده است».

 

منبع: فارس
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها