|

العالم فی 60 ثانیة

از نمایش آثار بازماندگان خشونت در ابوظبی تا تمرکز عربستان بر توسعه بخش غیر نفتی

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین ،الامارات الیوم، عکاظ عربستان، الشرق، الخلیج اونلاین و خبرگزاری رسمی کویت (کونا).

از نمایش آثار بازماندگان خشونت در ابوظبی تا  تمرکز عربستان بر توسعه بخش غیر نفتی
خبرنگار: ذلفا معیل

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین ،الامارات الیوم، عکاظ عربستان، الشرق، الخلیج اونلاین و خبرگزاری رسمی کویت (کونا).

الشرق: 

تمرکز عربستان بر توسعه بخش غیر نفتی به جای رشد تولید ناخالص داخلی

محمد الجدعان وزیر دارایی عربستان  گفت تمرکز کشورش دیگر بر آمار و ارقام تولید ناخالص داخلی نیست بلکه بر توسعه بخش غیر نفتی در سایه سیاست متنوع کردن منابع اقتصاد به موجب سند چشم‌انداز 2030 است.

وی گفت که رشد تولید ناخالص داخلی عربستان به خوبی ادامه دارد و افزود که در سه ماهه اخیر، رشد ناخالص داخلی غیر نفتی عربستان به 6.1 درصد رسیده است و احتمالا در پایان سال حدود 6 درصد خواهد بود و ابراز امیدواری کرد که در سال آینده هم در همین حدود باشد.

جدعان درباره تعادل در رابطه با شرق و غرب نیز گفت که موضع عربستان روشن است، با همه ارتباط برقرار می‌کنیم ،چین و غرب فرقی با هم ندارند.

الخلیج اونلاین:

سرانه هر قطری از تولید ناخالص داخلی چقدر است؟

صندوق بین المللی پول پیش بینی کرد که تولید داخلی قطر با نرخ های فعلی به حدود 236 میلیارد دلار و سرانه هر فرد در این کشور نیز به 81.9 هزار دلار برسد.

صندوق بین المللی پول همچنین پیش بینی کرد که تولید ناخالص داخلی قطر با نرخ های فعلی از 328 میلیارد دلار فراتر رود. صندوق بین المللی پول که نگاه مثبتی به اقتصاد قطر دارد، همچنین پیش بینی کرد که مازاد حساب تجاری عملکرد مثبتی را ایفا کند و به حدود 41.5 میلیارد دلار معادل 17.6 درصد از تولید داخلی این کشور برسد..

خبرگزاری رسمی کویت: 

دیدار ولیعهد کویت و پادشاه بریتانیا 

مشعل الاحمد الجابر الصباح، ولیعهد کویت با چارلز سوم، پادشاه انگلیس در خصوص روابط دو کشور گفت و گو و بر تقویت آن در تمام زمینه ها تاکید کرد. این امر شب گذشته در جریان استقبال پادشاه بریتانیا از ولیعهد کویت در کاخ باکینگهام صورت گرفت. دو طرف در این دیدار روابط تاریخی دو کشور را مورد بحث و بررسی قرار دادند و بر ادامه کار برای تقویت چارچوب همکاری مشترک بین دو کشور دوست در همه سطوح و زمینه ها تاکید کردند. ولیعهد کویت سلام نواف الاحمد الجابر الصباح، امیر کشورش را به پادشاه بریتانیا ابلاغ کرد و همچنین از وی برای سفر به کویت دعوت کرد.

الامارات الیوم: 

نمایش 100 اثر از بازماندگان خشونت در ابوظبی

مرکز پناهگاه و مراقبت انسانی ابوظبی (Ewaa)  از فعالیت های کنفرانس هنر درمانی 2023 ابوظبى  که اولین کنفرانس در نوع خود در منطقه است، رونمایى کرد و نوید پیشرفت بیشتر در این زمینه را در آینده داد، به ویژه از زمانی که هنر درمانی به عنوان زبانی جهانی در نظر گرفته می شود و از مرزها و فرهنگ ها فراتر می رود.

این کنفرانس که با شعار «توانمندسازی از طریق خلاقیت» برگزار شد، نزدیک به 100 اثر هنری از بازماندگان خشونت، سوء استفاده و قاچاق انسان  در آن نمایش داده شد. 

عکاظ عربستان: 

عربستان برای چهارمین بار میزبان سوپرجام اسپانیا شد

وزارت ورزش عربستان  اعلام کرد که عربستان سعودی برای چهارمین بار در بازه زمانی 10 تا 14 ژانویه آینده با حضور چهار باشگاه میزبان سوپرجام اسپانیا خواهد بود. این باشگاه هاعبارتند از: رئال مادرید، بارسلونا، اتلتیکو مادرید، و اوساسونا.

ورزشگاه "فرست پارک" ریاض میزبان مسابقات این مسابقات است که به صورت حذفی برگزار می شود. در اولین تقابل، رئال مادرید و اتلتیکو مادرید شامگاه چهارشنبه 10 ژانویه به مصاف بارسلونا می‌روند.

این چهارمین دوره  این بازیها به میزبانی عربستان است اولین دوره آن در سال 2020 در جده بود، جایی که رئال مادرید قهرمان شد، در حالی که ریاض سال 2022 میزبان دومین دوره مسابقات بود که در آنجا هم  رئال مادرید قهرمان شد و بار سوم سال 2023 بارسلونا توانست  قهرمان شود.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها