|

العالم فی 60 ثانیة

از مقایسه نئوم و لندن تا نمایشگاه دنیای قهوه

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین ،البیان امارت، عکاظ عربستان، الجزیره، العربی الجدید و الخلیج اونلاین.

از مقایسه نئوم و  لندن تا نمایشگاه دنیای قهوه
خبرنگار: ذلفا معیل

 

البیان امارات: 

نمایشگاه دنیای قهوه 2024 در دبی  

نمایشگاه دنیای قهوه دبی بر جنبش قهوه پایدار تمرکز دارد، بستر مهمی را برای برجسته کردن آخرین نوآوری ها، راه حل ها و شیوه های پایدار در کشت، تولید و توزیع قهوه در پرتو تقاضای فزاینده برای تولید قهوه پایدار تایید شده، که تخمین‌ها نشان می‌دهد که این بازار تا پایان سال ۲۰۲۳ بین ۱۵ تا ۲۰ درصد رشد خواهد کرد، ایفا می کند.

این نمایشگاه از 21 تا 23 ژانویه 2024 در مرکز تجارت جهانی دبی برگزار می شود و هزاران بازدید کننده متخصص و طیف گسترده ای از دوستداران قهوه، کارشناسان و پیشگامان این صنعت را از سراسر جهان به عنوان یکی از بزرگترین و مهم ترین نمایشگاه های بین المللی تخصصی در زمینه قهوه، به خود جذب می کند.

 

الخلیج اونلاین: 

مقایسه نئوم و  لندن

نظمی النصر، مدیرعامل شهر نئوم عربستان گفت که 9 میلیون نفر در این شهر با سبک زندگی بهتر و سالم‌تر از لندن خواهند زیست.

النصر گفت: ما آینده را درنظر داریم و پیش بینی می کنیم که ظرف 5 سال آینده 9 میلیون نفر در شهر نئوم ساکن شوند. ساکنان این شهر که معادل 5 درصد از مساحت لندن است، با تکیه بر انرژی های تجدیدپذیر، سبک زندگی سالم تر و بهتری را در مقایسه با ساکنان لندن خواهند داشت. جهان نمی تواند به ساخت شهرهای بزرگ به گونه ای که امروز شاهد آن هستیم ادامه دهد و تغییرات ریشه ای در شهرسازی رخ خواهد داد.

نئوم یک شهر برنامه‌ریزی شده در استان تبوک در شمال غربی عربستان است که قرار است تا سال‌های آتی قابل سکونت شود.

 

الجزیره: 

سرمایه گذاری قطر در مصر

شرکت «بلدنا» قطر یادداشت همکاری مشترکی با اداره کانال سوئز مصر برای بررسی و اجرای پروژه پرورش 20 هزار راس دام (از نوع گاو) و تولید لبنیات و کشت حدود 113 هزار هکتار زمین در استان الوادی الجدید در جنوب غربی مصر برای تأمین علوفه و محصولات کشاورزی مورد نیاز این پروژه امضا کرد.

این یادداشت همکاری تأمین کننده بخش های اولیه تولید و فرآوری لبنیات در مصر با حجم سرمایه گذاری حدود 1.5 میلیارد دلار و افتتاح مزرعه پرورش دام با ظرفیت ابتدایی 20 هزار راس گاو شیری است که حجم تولید سالانه شیر در مصر را به 300 میلیون لیتر می رساند. گفتنی است این دومین پروژه این شرکت قطری در مصر است.

 

العربی الجدید: 

فرودگاه دوحه میزبان 12.7 میلیون مسافر در 3 ماه 

فرودگاه بین‌المللی حمد در دوحه، پایتخت قطر، در سه‌ ماهه سوم سال جاری میزبان 12.7 میلیون مسافر بود که نشان‌دهنده افزایش 26.8 درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته و 24 درصدی نسبت به سه ‌ماهه دوم امسال و 44.5 درصدی نسبت به سه ماهه اول امسال است.

در بیانیه صادره از اداره فرودگاه بین‌المللی دوحه این فرودگاه در ماه ژوئیه میزبان 4.31 میلیون مسافر و در ماه اوت میزبان 9.48 میلیون مسافر و در ماه سپتامبر میزبان 4 میلون مسافر بوده است.

تعداد پروازهای ورودی و خروجی در این مدت در این فرودگاه نیز با 24.4 درصد افزایش نسبت به سال به 67.2 هزار پرواز رسیده و 590.7 هزار تُن کالا در آن جابه‌جا شده است.

 

عکاظ عربستان: 

برگزاری کنفرانس نقد فیلم در ریاض

سازمان فیلم  عربستان در بازه زمانی 7 تا 14 نوامبر در ریاض، کنفرانس نقد فیلم را برگزار می کند که به معرفی نقد فیلم، مفاهیم و کاربردهای آن می پردازد و متخصصان و علاقمندان به حوزه نقد فیلم و فیلم را گرد هم می آورد. 

مهندس عبدالله العیاف، مدیر عامل سازمان فیلم، گفت که هرشد صنعت فیلم در تمام اجزای آن به دستیابی به اهداف استراتژی ملی فرهنگ، تحکیم جایگاه فرهنگ سعودی و تایید حضور آن در سطح جهانی و مجامع بین المللی کمک می کند.

کنفرانس نقد فیلم که با شعار «فراتر از قاب» آغاز به کار می کند، قرار است سینما را از جنبه ها و مفاهیم گسترده تر آن مورد بحث و بررسی قرار دهد تا تلاش های سازمان فیلم در ایجاد فضایی برای تبادل فرهنگی بین منتقدان، نویسندگان و منتقدان متخصص و نویسندگان را به  سرانجام برساند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها