|

العالم فی 60 ثانیة

از روایت سربازان اسرائیلی از تونل‌های حماس تا تغییر تقویم در عربستان

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین ،الامارات الیوم، الجزیره، الشروق، روسیا الیوم و الخلیج اونلاین.

از روایت سربازان اسرائیلی از تونل‌های حماس  تا تغییر تقویم در عربستان
خبرنگار: ذلفا معیل

الجزیره: 

روایت سربازان اسرائیلی از تونل‌های حماس در خاک غزه

سربازان اسرائیلی مشاهدات و تجارب خود در مواجهه با تونل‌های زیرزمینی حماس در نوار غزه را با یک پایگاه خبری اسرائیلی در میان گذاشتند.

خبرنگار اسرائیلی سایت «واللا» نوشت که بیشترین تیراندازی‌ها به ارتش اسرائیل از «هزاران چاه» و شبکه پیچیده ای از تونل‌ها در نوار غزه انجام شده است.

وی گفت بزرگترین چالش پیش روی ارتش اسرائیل، پاکسازی کامل تونل‌های حماس و جلوگیری از حملات غافلگیرکننده بعدی در جنگ های زمینی است.

مشاهدات سربازان ارتش اسرائیل گویای این است که در جای جای این منطقه، تونل حفاری شده است و این امکان را به نیروهای حماس می دهد که از نقطه ای به نقطه دیگر با فاصله زیاد منتقل شوند.

 

روسیا الیوم: 

عربستان: برای برگزاری جام جهانی در هر فصلی آماده ایم

فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) اعلام کرد که عربستان تنها نامزد میزبانی جام جهانی 2034 است.

یاسر المسحل، رئیس فدراسیون فوتبال عربستان، گفت که کشورش برای میزبانی جام جهانی فوتبال 2034 در هر فصلی از سال، چه تابستان و چه زمستان، آماده خواهد بود.

جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا نیز گفت که جام جهانی 2034 در عربستان برگزار می شود.

فدراسیون فوتبال عربستان اوایل ماه اکتبر و پس از نامه رسمی به فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) درخواست رسمی خود برای نامزدی میزبانی از جام جهانی 2034 را اعلام کرد.

 

الشروق: 

افزایش صادرات صنایع غذایی مصر به عراق

بر اساس آمار ماهانه شورای صادرات صنایع غذایی مصر، صادرات صنایع غذایی مصر، در 9 ماه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته، با 14 درصد رشد معادل 464 میلیون دلار به 3.4 میلیارد دلار در سال رسیده است.

در این میان، امریکا در رتبه اول بزرگ ترین واردکننده محصولات صنایع غذایی مصر با 174 میلیون دلار، و یمن در رتبه دوم با 146 میلیون دلار و اردن در رتبه سوم با 144 میلیون دلار جای دارد.

عراق نیز با واردات 134 میلیون دلار در رتبه چهارم بزرگ ترین واردکنندگان صنایع غذایی از مصر جای دارد. این حجم نسبت به مدت مشابه افزایش 30 درصدی را نشان می دهد.

 

الامارات الیوم: 

عملکرد فوق العاده بازار املاک دبى  نسبت به مدت مشابه در سال 2022

بر اساس داده های منتشر شده، معاملات املاک و مستغلات در دبی در 9 ماهه نخست سال جاری، بیش از 36.7 درصد از نظر ارزش و 33.8 درصد از نظر تعداد معاملات رشد داشته است ، که در مقایسه با مدت مشابه در سال  2022 رشد قابل توجهی داشت که نشان دهنده پایداری رشد و انعطاف پذیری زیاد در بازار املاک امارات است. 

طی دوره مذکور، سرمایه‌گذاری‌های ملکی پس از ثبت 109186 سرمایه‌گذاری ملکی به ارزش 278.7 میلیارد درهم با مالکیت 81669 سرمایه‌گذار، با رشد 50.3 درصدی از نظر ارزش، 33.3 درصدی از نظر تعداد سرمایه‌گذاری‌ها و 33.3 درصدی از نظر تعداد سرمایه‌گذاری‌ها و 33.4 درصد رشد ثابتی داشته است.

 

الخلیج اونلاین: 

 تغییر تقویم در عربستان 

کابینه عربستان تصویب کرد که تعاملات و امور رسمی در این کشور بر مبنای تاریخ میلادی انجام شود.

کابینه عربستان روز گذشته در جلسه ای به ریاست محمد بن سلمان، نخست وزیر و ولیعهد این کشور، با مبنا قرار دادن تقویم میلادی در تمامی تعاملات و امور رسمی به استثنای امور مرتبط با احکام اسلامی (که بر مبنای تقویم هجری محاسبه می شود) موافقت کرد.

عربستان پیش از این تصویب کرده بود که پس از 86 سال رسمیت تقویم هجری، از اکتبر 2016 در تعاملات این کشور از تقویم میلادی استفاده شود.

در جلسه روز گذشته کابینه عربستان همچنین برخی از طرح ها، توافقات دوجانبه و تفاهمات با برخی از کشورها و نیز تشکیل مجدد کمیته حل و فصل مناقشات و تخلفات بیمه ای در ریاض تصویب شد..

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها