|

العالم فی 60 ثانیة

از بیست و هشتمین روز جنگ غزه تا آماده باش عراق

​در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین ،البیان امارات، الجزیره، الفرات نیوز، بغداد الیوم و الخلیج اونلاین.

از بیست و هشتمین روز جنگ غزه تا آماده باش عراق
خبرنگار: ذلفا معیل

الجزیره: 

بیست و هشتمین روز جنگ غزه 

در بیست و هشتمین روز از جنگ اسرائیل در غزه، ارتش اسرائیل از کشته شدن 4 افسر خود طی درگیری ها با مقاومت فلسطین در شمال نوار غزه خبر داد. بدین ترتیب، شمار نظامیان کشته شده اسرائیل در جنگ غزه و از زمان آغاز حمله زمینی، به 24 نفر رسید.

در پی بمباران اسرائیل و هدف قرار دادن گورستان بیت لاهیا در شمال غزه، 7 فلسطینی به شهادت رسیدند.

در کرانه باختری نیز دو جوان به ضرب گلوله نظامیان اسرائیل در اردوگاه الفوار در جنوب الخلیل به شهادت رسیدند. در قدس اشغالی نیز، اهالی آن پس از آنکه نتوانستند وارد مسجد الاقصی شوند، نماز صبح را در ورودی الاسباط اقامه کردند.

 

الفرات نیوز:  

آماده باش عراق با توجه به شرایط منطقه

 اسناد نظامی فاش شده در عراق نشان دهنده دستور محمد شیاع السودانی، نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق برای اتخاذ اقدامات پیشگیرانه و احتیاطی در کشور است.

این دستورات با توجه به شرایط کنونی کشور و تحولات سریع امنیتی و منطقه ای صادر شده است. در این سند دستوراتی به نیروهای مسلح داده شده است که از جمله بارزترین آن، استقرار تانک ها، جنگنده ها و تسلیحات عراق علاوه بر تامین امنیت مسیرهای جایگزین مقرها و حفاظت از همه انبارها است.

در این سند به دستگاه های اطلاعاتی عراق دستوراتی داده شده که از مهم ترین آنها فعالسازی و بررسی همه منابع نظارت فنی و اطمینان از صلاحیت آنها است.

 

البیان امارات:  

امارات پیشتاز منطقه در استفاده از هوش مصنوعی در اقتصاد 

ساتیا نادلا، مدیرعامل و رئیس شرکت مایکروسافت، از امارات بازدید کرد تا از آخرین پیشرفت‌ها در محاسبات ابری و نوآوری‌های هوش مصنوعی در توانمندسازی همه سازمان‌ها در بخش‌های مختلف کشور مطلع شود.

این در حالی است که گزارش PricewaterhouseCoopers انتظار دارد ارزش صنعت هوش مصنوعی در خاورمیانه تا سال 2030 به 320 میلیارد دلار برسد. این گزارش نشان می دهد که امارات در حال آماده شدن برای پذیرش بیشترین درصد از فناوری های هوش مصنوعی در اقتصاد خود در مقایسه با هر کشور دیگری است

نادلا توضیح داد که نسل جدید هوش مصنوعی به طور اساسی سطح بهره وری افراد را تغییر خواهد داد و نوآوری را در موسسات و بخش های تجاری در سطوح جهانی و محلی از جمله امارات افزایش می دهد. 

 

الخلیج اونلاین:  

عربستان در حال مذاکره برای سرمایه گذاری در معدن مس و طلای پاکستان 

بلومبرگ از مذاکرات عربستان با پاکستان برای خرید بخشی از سهام دولت در پروژه مس به ارزش 7 میلیارد دلار در حال انجام است، پرده برداری کرد.

مدیر عامل شرکت باریک گلد، اعلام کرد که عربستان ممکن است بخشی از سهام "ریکو دک" را که یکی از بزرگترین ذخایر مس و طلای دست نخورده جهان محسوب می شود، با خرید سهام از این شرکت به دست آورد. 

وی با بیان اینکه تصمیم گیری در این زمینه «در اختیار دولت پاکستان است»، افزود: از هر تصمیمی که دولت پاکستان با عربستان اتخاذ کند، حمایت خواهیم کرد.

این پروژه در منطقه بلوچستان هم مرز با افغانستان و ایران واقع شده است.

 

بغداد الیوم: 

عراق چند قطعه باستانی خود را در بریتانیا تحویل گرفت

محمد جعفر الصدر، سفیر عراق در لندن، چند قطعه باستانی متعلق به عراق را در بریتانیا تحویل گرفت. سفارت جمهوری عراق در لندن، سه مهر و یک لوح باستانی را که مربوط به تمدن بین النهرین حدود دو هزار سال پیش از میلاد الی 600 سال پس از میلاد مسیح است، تحویل گرفت.

این آثار توسط یک زن که آن را از پدر خود به ارث برده بود، به سفارت عراق تحویل داده شد. سفارت عراق در لندن همچنین یک قطعه باستانی دیگر را از موزه که عبارت از یک قطعه از دیوار باستانی است را تحویل گرفت. سفیر عراق در لندن از این بانوی بریتانیایی و مدیر بخش خاورمیانه در موزه بریتانیا بابت تحویل این آثار باستانی تقدیر کرد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها