|

العالم فی 60 ثانیة

از حمایت مالیاتی مشاغل در مناطق آزاد امارات تا دیىار بلینکن و میقاتى

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین ،البیان امارات، الجزیره، النشره، روسیا الیوم و شفق نیوز.

از حمایت مالیاتی مشاغل در مناطق آزاد امارات تا دیىار بلینکن و میقاتى
خبرنگار: ذلفا معیل

البیان امارات: تصمیم مالیاتی برای حمایت از مشاغل در مناطق آزاد امارات

یونس حاجی الخوری، معاون وزیر دارایی امارات گفت: مناطق آزاد به دلیل جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی و بهبود فضای کسب و کار، عنصر اساسی در رشد اقتصادی امارات محسوب می شوند. نقش مناطق آزاد در استراتژی های تنوع اقتصادی امارات و تعهد این کشور به استانداردهای مالیاتی بین المللی بسیار ملموس است.

مصوبه 265 وزارتخانه در سال 2023 در خصوص فعالیت های واجد شرایط و فعالیت های مستثنی شده نیز تجارت کالاهای واجد شرایط را به عنوان یک فعالیت واجد شرایط فهرست می کند و اعمال مالیات شرکت ها را در منطقه آزاد 0% بر درآمد حاصل از معاملات واقعی فلزات، مواد معدنی، مجاز می داند. 

 

 

الجزیره: تازه ترین تحولات جنگ در نوار غزه در بیست و نهمین روز جنگ

 در بیست و نهمین روز جنگ در نوار غزه، جنگنده‌های اسرائیلی به بمباران گسترده مناطق گوناگون نوار غزه ادامه دادند. 

همزمان، یک مقام ارشد آمریکایی گفت، انتظار می‌رود که اسرائیل در روزهای آینده تاکتیک خود در عملیات نظامی در جنگ با حماس را تغییر دهد.

این مقام آمریکایی اضافه کرد، این تغییر شامل کاهش حملات هوایی اسرائیل به غزه خواهد بود و بیشتر بر اقدامات در «عملیات زمینی» با هدف پاکسازی شبکه تونل‌های زیرزمینی حماس متمرکز خواهد بود.

مقامات آمریکایی روز جمعه تاکید کردند که از آتش بس در جنگ غزه حمایت نمی‌کنند، ولی خواستار «وقفه‌های انساندوستانه» در جنگ هستند.

 

 

 روسیا الیوم: کشف طومار ۳۵۰۰ ساله در مصر

میدل ایست نیوز: باستان‌شناسان در حفاری‌های یک گورستان باستانی در مصر موفق به کشف یک نسخه از «کتاب مردگان» شدند که تخمین زده می‌شود قدمت آن به ۳۵۰۰ سال پیش بازگردد.

این کتاب نوعی نقشه برای عبور از جهان پس از مرگ ارائه می‌کند و به روح فرد تازه‌ درگذشته اجازه می‌دهد تا در دنیایی اسرارآمیز و پر پیچ و خم از میان غارها، تپه‌ها و دریاچه‌های سوزان به سلامت عبور کند.

برای مصریان باستان که به طور متوسط ۳۵ سال عمر می‌کردند، زندگی پس از مرگ یک واقعیت جدی به شمار می‌رفت و رسیدن به آرامش ابدی و قلمرو خدایان تنها با عبور از دنیایی ترسناک و خطرناک مقدور بود. 

 

 

النشره: میقاتی:  اولویت توقف جنگ در غزه و پایان حملات به لبنان است

دفتر نخست وزیری لبنان اعلام کرد که نجیب میقانی، نخست وزیر این کشور در امان با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا دیدار کرده است.

میقاتی در این دیدار تاکید کرد که اولویت، توقف جنگ اسرائیل در غزه و حملات به جنوب لبنان است.وی گفت که لبنان از جامعه بین الملل می خواهد برای توقف تعرضات روزانه به حاکمیت لبنان، بر اسرائیل فشار وارد کند.

نخست وزیر لبنان افزود که لبنان به قوانین بین المللی و اجرای مصوبه شمار 1701 و هماهنگی با نیروهای یونیفل پایبند است.

 

 

شفق نیوز: عراق پیشتاز صادرات نفت به امریکا 

عراق در میان صادرکنندگان نفت به امریکا، عربستان را پشت سر گذاشته و عنوان سومین صادرکننده بزرگ نفت به این کشور را به خود اختصاص داد.

اداره اطلاعات انرژی امریکا امروز شنبه اعلام کرد که صادرات نفت عراق به آمریکا، طی هفته گذشته افزایش یافت. در تازه ترین جدول آماری این موسسه، میانگین واردات نفت خام از سوی امریکا در هفته گذشته از 9 کشور اصلی به پنج میلیون و 645 هزار بشکه در روز رسید که نسبت به روز نخست هفته ما قبل آن که پنج میلیون و 253 هزار بشکه در روز بود، 392 هزار بشکه افزایش نشان می‌دهد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها