|

العالم فی 60 ثانیة

از ابتکار امارات و مصر برای نجات جان کودکان مجروح غزه تا رشد شامخ ریاض

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین ،الامارات الیوم، الجزیره، الشرق، الصباح و شفق نیوز.

از ابتکار امارات و مصر برای نجات جان کودکان مجروح غزه تا  رشد شامخ ریاض
خبرنگار: ذلفا معیل

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین ،الامارات الیوم، الجزیره، الشرق، الصباح و شفق نیوز.

الامارات الیوم:

ابتکار اماراتی-مصری برای نجات جان کودکان مجروح غزه

هلدینگ برجیل و هلدینگ ریسپانس پلاس (RBM) با حمایت گروه بیمارستان های کلئوپاترا مصر، برای ارائه مراقبت های پزشکی اورژانسی به مجروحان و انتقال یافته از غزه اعلام آمادگی کردند.

ایجاد یک بیمارستان صحرایی در نزدیکی گذرگاه مرزی رفح بین مصر و غزه، با ظرفیت بیش از 60 تخت برای ارائه مراقبت های پزشکی اضطراری، اقدامات کنترل آسیب، و درمان های نهایی برای بیماران و اطفال از جمله اقدامات این مجموعه است.

این مجموعه  انتقال کودکان و خانواده های آنها را که به مراقبت های ثانویه نیاز دارند به بیمارستان های قاهره و ابوظبی تسهیل می کنند و تضمین می کنند که آنها بالاترین سطح مراقبت را دریافت می کنند. 

الجزیره:

 تازه‌ترین اخبار جنگ در نوار غزه

جنگ در نوار غزه وارد 31 روز شده است، خدمات ارتباطی و اینترنت به نوار غزه پس از سومین قطعی درحال بازگشت است.

غزه از شب گذشته شاهد بمباران بی سابقه بوده است.

ارتش اسرائیل اعلام کرد که با توسعه عملیات زمینی، نیروهای تیپ 36 ارتش اسرائیل به ساحل غزه رسیده‌اند.

روسای ۱۱ نهاد زیرمجموعه سازمان ملل متحد و 6سازمان بشردوستانه خواستار آتش‌بس فوری در غزه، و اجازه انتقال سریع غذا، آب، دارو و سوخت به نوار غزه شدند.

سنتکام اعلام کرد که یک فروند زیردریایی قادر به استقرار موشک بالستیک آمریکا وارد خاورمیانه شده است. همچنین آنتونی بلینکن وارد ترکیه شد

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل تاکید کرد که آتش‌بس در غزه را نمی‌پذیرد.

شفق نیوز: 

سرمایه‌گذاری مشترک عربستان و آلمان درعراق

 شرکت سیمان شمالی عربستان، از عقد قرارداد 139 میلیون دلاری با شرکت «KHD» آلمان، برای ساخت کارخانه سیمان سازی در عراق خبر داد.

این شرکت عربستانی در بیانیه ای که در سایت تداول، منتشر شد، اعلام کرد که با شرکت «KHD» قرارداد ساخت کارخانه ای با ظرفیت تولید 1.32 میلیون تن سیمان در سال، امضا کرده است.

در این بیانیه آمده است: این یک قرارداد 16 ماهه است و انتظار می رود تا نیمه دوم سال 2025 شاهد رشد قابل توجهی در میزان تولید شرکت عربستانی «سیمان شمالی» باشیم.

براساس صورت های مالی حساب رسی شده شرکت عربستانی «سیمان شمالی»، درآمد این شرکت در عراق در سال 2022 به 34.4 میلیون دلار رسیده است. 

الشرق:  

رشد شامخ ریاض برای دومین ماه متوالی افزایش داشت

طبق شاخص مدیران خرید بانک ریاض، شرکت های فعال در بخش غیرنفتی عربستان در اکتبر گذشته بالاترین نرخ رشد در استخدام را ظرف 9 سال گذشته ثبت کردند.

این رکورد با حمایت از رشد قوی کسب و کارهای جدید و توسعه محسوس فعالیت ها محقق شده است.

بانک ریاض اعلام کرد که شاخص اصلی مدیران خرید در اکتبر گذشته برای دومین ماه متوالی افزایش داشت و 58.4 نقطه پایه را ثبت کرد که نسبت به ماه سپتامبر 1.2 نقطه پایه رشد داشت.

این بالاترین خوانش شاخص فوق از ژوئن گذشته است و به بهبود بالایی در اوضاع بخش خصوصی غیرنفتی در عربستان اشاره دارد.

بومی سازی نیروی کار و کاهش وابستگی به استخدام کارگران خارجی از برنامه های توسعه اقتصادی عربستان در مسیر حل معضل اشتغال است.

الصباح: 

برنامه عراق برای رسیدن به 25 میلیون نخل ظرف 5 سال

هادی الیاسری، مدیرکل اداره باغبانی وزارت کشاورزی عراق گفت: تصمیم به تبدیل نوع زمین تاثیری در لایروبی باغات ندارد و این تصمیم موجب محدود شدن و جلوگیری از گسترش بیشتر بخش کشاورزی می شود.

وی افزود: آخرین آمار رسمی وزارت برنامه ریزی عراق که در سال 2020 فراهم شده نشان می دهد که عراق 7 میلیون و 300 هزار اصله نخل دارد و پیش بینی می شود این عدد طی دوره جاری به 18 میلیون برسد.

الیاسری بر وجود برنامه هایی در اداره باغبانی وزارت کشاورزی عراق برای افزایش تعداد نخل های کشور به 25 میلیون اصله ظرف 5 سال آینده تاکید کرد.

وی همچنین درخصوص برنامه های کشت بافت نهال نخل نیز توضیح داد: اداره باغبانی به تازگی برنامه ای 5 ساله برای کاشت سالانه 20 هزار اصله نهال بافت دارد تا در پایان 5 سال به 100 هزار اصله نهال برسد و منبعی برای نهال های بافتی باشد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها