|

العالم فی 60 ثانیة

از رشد گردشگری دبی تا آمار مالی سه ماهه سوم آرامکو در 60 ثانیه دور دنیاى عرب

امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین ،البیان امارات، عکاظ عربستان، الخلیج اونلاین، خبرگزاری رسمی عراق (واع) و شفق نیوز.

از رشد گردشگری دبی تا آمار مالی سه ماهه سوم آرامکو  در 60 ثانیه دور دنیاى عرب
خبرنگار: ذلفا معیل

البیان امارات:  12.4 میلیون گردشگر در 9 ماه به دبی رفتند

دبی با پذیرش 12.4 میلیون گردشگر بین المللی در 9 ماهه اول سال 2023 جایگاه خود را در نقشه جهانی گردشگری به عنوان مقصد مطلوب گردشگران بین المللی تقویت کرده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 22.5 درصد در این زمینه رشد داشته است. بر اساس گزارش ماهانه وزارت اقتصاد و گردشگری، دبی ورود 10.12 میلیون بازدیدکننده را به ثبت رساند که افزایش 2.6 درصدی را در مقایسه با مدت مشابه سال 2019 قبل از همه گیری کوید 19 داشته است.

هند  با ثبت بیش از 1.77 میلیون گردشگر پیشتاز بوده وعربستان در رتبه دوم، انگلستان در جایگاه سوم و روسیه در رتبه چهارم  وپس از این ها به ترتیب عمان و آمریکا و پس از آن چین و آلمان، ایران و پاکستان قرار گرفته اند.

 

 

الخلیج اونلاین: اعمال مالیات 15 درصدی برای شرکت های چندملیتی در کویت

کویت در حال بررسی اعمال مالیات 15 درصدی بر شرکت های بزرگ چندملیتی مطابق با قوانین سازمان همکاری اقتصادی و توسعه است.

قوانین سازمان همکاری اقتصادی و توسعه برای جلوگیری از فرار مالیاتی و روی آوردن شرکت های بزرگ چندملیتی به کشورهای با مالیات پایین، مالیاتی به میزان دست کم 15 درصد بر این شرکت ها اعمال می کند.

گفتنی است شرکت های کویتی مالیات مستقیم پرداخت نمی کنند اما متعهد به پرداخت درصدی از سود خود برای حمایت از اشتغال ملی و موسسه پیشرفت علمی کویت هستند. این میزان از 4.5 درصد مجموع سود فراتر نمی رود.

 

 

شفق نیوز: عراق سومین واردکننده زیتون ترکیه

عراق در دو سال گذشته حدود 23.4 میلیون دلار زیتون از ترکیه وارد کرده است.

انجمن صادرکنندگان زیتون و روغن زیتون دریای اژه روز دوشنبه اعلام کرد که عراق سومین واردکننده زیتون ترکیه ایست.

داود ری، رئیس این انجمن گفت که صادرات زیتون خوراکی به 184 میلیون و 510 هزار دلار به میزان بیش از 100 هزار تن در سال های 2022 و 2023 رسید.

وی افزود که آلمان با 33.4 میلیون دلار، نخستین واردکننده زیتون ترکیه، رومانیا با 24.3 میلیون دلار در رتبه دوم و عراق نیز با 23.4 میلیون دلار سومین واردکننده زیتون از ترکیه هستند.

 

عکاظ عربستان: اعلام آمار مالی سه ماهه سوم 2023 آرامکو

آرامکو عربستان آمار خود را برای سه ماهه سوم سال 2023 اعلام کرد و به سودهای قوی با پیشرفت در استراتژی رشد خود ادامه داد و درآمد خالص  آن به 122.2 میلیارد ریال سعودی (32.6 میلیارد دلار آمریکا) رسید .

با ادامه گسترش استراتژیک از طریق توافق برای اولین سرمایه گذاری بین المللی در گاز طبیعی مایع، این شرکت قصد دارد از طریق کسب یک تجارت خرده فروشی و بازاریابی وارد بازار خرده فروشی آمریکای جنوبی شود.

مهندس امین بن حسن الناصر، رئیس و مدیر اجرایی آرامکو عربستان سعودی، درباره این آمار گفت: آمار مالی قوی ما توانایی عربستان برای ارائه ارزش ثابت برای سهامداران را افزایش می‌دهد .ما قصد داریم از آخرین فناوری ها برای بهبود کسب و کار خود استفاده کنیم، و توسعه راه حل های نوظهور انرژی را ارتقا دهیم.

 

 

خبرگزاری رسمی عراق (واع): مذاکرات تکمیلی عراق با ترکمنستان درباره واردات گاز

زیاد علی فاضل، وزیر برق عراق برای تکمیل مراحل واردات گاز ترکمنستان به عراق در راس یک هیئت دولتی به ترکمنستان رفت.

این هیئت نشست هایی با مسئولان حوزه انرژی در ترکمنستان برای تکمیل رایزنی های ماه گذشته که در بغداد صورت گرفت و به امضای تفاهم نامه ای میان عراق و ترکمنستان درباره واردات گاز به عراق از طریق خط لوله ایران انجامید، برگزار خواهد کرد.

این سفر در راستای مرحله نخست اهداف برنامه دولت است که بر تنوع بخشی به منابع سوخت وارداتی عراق، افزایش ساعات تامین برق این کشور، تکمیل پروژه های سرمایه گذاری گاز و اجرای طرح های جاری مربوط به انرژی های تجدیدپذیر تا رسیدن به خودکفایی در بخش سوخت تاکید دارد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها