|

سازمان ملل: ۷۰ درصد از ساکنان غزه آواره شدند

آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (اونروا) روز گذشته -دوشنبه- اعلام کرد که ۷۰ درصد از جمعیت نوار غزه آواره شده‌اند و بیشتر آنها در شرایط وحشتناکی در پناهگاه‌های سازمان ملل زندگی می‌کنند.

سازمان ملل: ۷۰ درصد از ساکنان غزه آواره شدند

به گزار شبکه شرق، «تمارا الرفاعی»، مدیر روابط خارجی اونروا گفت: «یک و نیم میلیون نفر به اجبار از غزه آواره شدند، بنابراین ما اکنون درباره ۷۰ درصد از افرادی صحبت می‌کنیم که به دور از خانه های خود آواره شده‌اند».

اونروا اعلام کرد که نزدیک به یک و نیم میلیون نفر از هفتم اکتبر در سراسر نوار غزه آواره شده‌اند و نزدیک به نیمی از آنها معادل ۷۱۷ هزار نفر در ۱۴۹ تاسیسات آژانس در هر پنج استان غزه از جمله در شمال ساکن هستند.

در این بیانیه آمده است: «بیش از ۵۵۷ هزار آواره در ۹۲ مرکز در مناطق مرکزی، خان یونس و رفح ساکن هستند. همچنین نزدیک به ۱۶۰ هزارآواره تا ۱۲ اکتبر ۲۰۲۳ پیش از دستور اسرائیل برای تخلیه در ۵۷ مدرسه اونروا در مناطق شمالی و غزه ساکن بودند.

انروا تاکید کرده است که قادر به دسترسی به این پناهگاه‌ها برای کمک یا محافظت از آوارگان نیست و هیچ اطلاعاتی درباره نیازها و شرایط آنها ندارد.

این آژانس شرایط موجود در تاسیسات شلوغ خود را غیر انسانی و رو به وخامت توصیف کرد و نسبت به خطر وقوع بحران بهداشتی به دلیل زیرساخت های آب و فاضلاب هشدار داد. 

 

منبع: ایلنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها