|

العالم فی 60 ثانیة

از نابودی شبکه برق غزه تا حضور عربستان و امارات در آذربایجان

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین ،الشرق، الخلیج اونلاین، روسیا الیوم، خبرگزاری رسمی فلسطین و البیان امارات.

از نابودی شبکه برق غزه تا حضور عربستان و امارات در آذربایجان
خبرنگار: ذلفا معیل

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین ،الشرق، الخلیج اونلاین، روسیا الیوم، خبرگزاری رسمی فلسطین و البیان امارات.

الخلیج اونلاین: 

دو شرکت عربستانی و اماراتی در حال توسعه پروژه های انرژی تجدیدپذیر در آذربایجان هستند

شرکت سعودی «ACWA Power» در نظر دارد با همکاری شرکت «مصدر» امارات، پروژه‌های جدید انرژی‌های تجدیدپذیر را در آذربایجان توسعه دهد که مجموعا ظرفیت آن 500 مگاوات است.

شرکت عربستانی در زمینه تحول انرژی از امضای تفاهم نامه ای با مصدر و سوکار با هدف توسعه پروژه ها در آذربایجان خبر داد.

پروژه های جدید سبد سهام  شرکت عربستانی را در آذربایجان تقویت می کند، زیرا در حال حاضر پروژه مزرعه بادی 240 مگاواتی را با ارزش سرمایه گذاری 286 میلیون دلار اجرا می کند.

روسیا الیوم: 

آمادگی چین برای ساخت پایگاه نظامی در عمان

چین پیشنهاد ساخت یک پایگاه نظامی در عمان را مطرح کرده و مقامات نظامی عمان نیز آمادگی خود با موافقت با این طرح را اعلام کرده اند.

 آمریکا نیز آمادگی خود با موافقت با این قرارداد را بیان کرده اند. به گفته افراد مطلع از این رایزنی ها، دو طرف بر سر مذاکرات بیشتر طی هفته های آینده توافق کردند.

بلومبرگ نوشت که وجود یک پایگاه چینی در عمان، تاسیسات نظامی خارجی دیگر چین را تکمیل می کند وپنتاگون سال هاست که چین را به تلاش برای گسترش حضور نظامی در کشورهای منطقه از جمله امارات متهم می کند.

خبرگزاری فلسطینی "معا": 

70 درصد شبکه برق غزه نابود شد

 سازمان انرژی فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که 70 درصد از شبکه انتقال و توزیع برق غزه در حملات پیوسته اسرائیل نابود شده است.

جلال اسماعیل، رئیس این سازمان در بیانیه ای گفت که برآورد خسارات در این بخش بیش از 80 میلیون دلار است. علاوه بر این، نوار غزه در بحران شدید ناشی از کمبود سوخت از آغاز حملات بی سابقه اسرائیل در 7 اکتبر رنج می برد. متوسط نیاز غزه به برق حدود 550 هزار مگاوات در شرایط عادی است اما تا پیش از جنگ تنها 205 مگاوات از این نیاز تامین می شد.

البیان امارات: 

امارات در بین ده کشور برتر جهان در زمینه آمادگی تحرک الکتریکی 

امارات رتبه اول را در جهان عرب و منطقه و در بین ده رتبه برتر جهانی در شاخص آمادگی تحرک الکتریکی کسب کرد و از بازارهای اصلی غربی مانند ژاپن و استرالیا و قدرت های بازارهای نوظهور مانند هند و برزیل بهتر عمل کرد.

 این شاخص جهانی کشورها را از نظر آمادگی وسایل نقلیه الکتریکی طبقه بندی می کند. این شاخص تصریح کرد: جایگاه امارات به عنوان بخشی از تلاش‌های این کشور در حوزه تحرک الکتریکی در بین ده رتبه برتر جهان در این شاخص قرار دارد. 

علیرغم چالش های عملیاتی، مالی و فناوری، تنها در دبی، هدف این است که تا سال 2030، 42000 خودروی برقی در جاده ها حضور داشته باشند.

تعداد کل ایستگاه‌های شارژ در امارات  طی سال‌های گذشته به طور قابل‌توجهی افزایش یافته و به حدود ۷۰۰ ایستگاه رسیده است

الشرق:  

عربستان مالک 30 درصد از سهام یکی از بزرگترین شرکت های داروسازی مصر

انتظار می رود تا پایان سال شرکت عربستانی مالک 30 درصد از سهام یکی از بزرگترین شرکت های داروسازی مصر شود.

دو منبع آگاه از نزدیک شدن شرکت مراقبت های بهداشتی «تمر» که یکی از بزرگترین تامین کنندگان دارو و تجهیزات پرشکی در عربستان است، به خرید 30 درصد از سهام شرکت «المتحده للصیادله» مصر خبر دادند.

یک منبع آگاه، شرکت «امرسوس برژن» که مالک نیمی از سهام شرکت مصری است، برای فروش 30 درصد از مجموع سهام این شرکت به ارزش 35 میلیون دلار به شرکت سعودی تمر به توافق است.

دیگر منبع آگاه نیز اعلام کرد که امضای این قرارداد و انتقال سهام ممکن است پیش از پایان سال جاری انجام شود.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها