|

العالم فی 60 ثانیة

از نشست ریاض تا کروکودیل در خیابان هاى قطیف

​در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین ،عکاظ عربستان، الخلیج اونلاین، الامارات الیوم، الجزیره و شفق نیوز.

از نشست ریاض تا کروکودیل در خیابان هاى  قطیف
خبرنگار: ذلفا معیل

الجزیره: 

تازه‌ترین تحولات جنگ در نوار غزه

سی‌وپنجمین روز جنگ در نوار غزه در حالی آغاز شده که اسرائیل در طول شب گذشته شماری از بیمارستان‌های نوار غزه را بمباران کرد. 

در تازه‌ترین آمار قربانیان، وزارت بهداشت غزه اعلام کرده که از آغاز جنگ در 7 اکتبر 10 هزار و 812 فلسطینی در غزه شهید شده‌اند که 4 هزار و 412 تن از آنها کودک و 2 هزار و 918 تن زن هستند و 27 هزار تن نیز زخمی شده‌اند.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، گفت که کشورش به دنبال تسخیر، اشغال یا حکومت بر غزه پس از جنگ علیه حماس نیست، اما برای جلوگیری از تهدیدهای شبه‌نظامیان لازم است که یک «نیروی قابل اطمینان» وارد نوار غزه بشود.

همزمان اما کاخ سفید گفت که اسرائیل با «وقفه‌های» چهار ساعته در روز در شمال غزه موافقت کرده است.

 

شفق نیوز:

 56 سرباز امریکایی طی 46 حمله در عراق و سوریه مجروح شدند

سابرینا سینگ، معاون سخنگوی وزارت دفاع امریکا (پنتاگون) گفت که حملات به نیروهای امریکایی در سوریه و عراق از 17 اکتبر به 46 حمله رسید.

وی افزود که در این حملات در سوریه و عراق، 56 سرباز امریکایی مجروح شدند. معاون سخنگوی پنتاگون تاکید کرد که نیروهای امریکایی طی 24 ساعت گذشته هدف 4 حمله قرار گرفتند.

سینگ بر لزوم تصویب فوری حمایت نظامی امریکا از اوکراین و اسرائیل توسط کنگره تاکید کرد. حمله به نیروهای امریکایی در عراق و سوریه پس از جانبداری امریکا از اسرائیل در جنگ با حماس تشدید شده است.

 

الخلیج اونلاین:  

کروکودیل در خیابان هاى  قطیف 

کاربران شبکه های اجتماعی یک کلیپ ویدیویی از یک کروکودیل بزرگ که در خیابانی در شهر قطیف عربستان سرگردان است، منتشر کردند، که یک اتفاق نادر در نوع خود در  عربستان بود.

یکی از رهگذران با دیدن تمساح 3 متری که در خیابان سرگردان بود و به عابران اطراف خود اهمیتی نمی داد، شوکه شد و بلافاصله تیم های امدادی را برای مقابله با این وضعیت عجیب اعلام کرد.

تیم های نجات توانستند با استفاده از تورهای فلزی مخصوص تمساح را کنترل کنند.

شهرداری قطیف پارکی که تمساح از آن متواری شده بود را برای احتیاط تعطیل کرد.

 

الامارات الیوم:  

بررسى تحولات غزه در امارات 

تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر و محمد بن زاید آل نهیان رئیس امارات در خصوص روابط برادرانه دو کشور و راه های حمایت و تحکیم آن در زمینه های مختلف به ویژه مربوط به تقویت پیوندهای همکاری برادرانه در راستای منافع دو ملت و نیز تقویت اقدامات مشترک گفت و گو کردند.

دو طرف در جریان گفت و گوهای پنجشنبه در کاخ الشاطئ ابوظبی، تحولات رویدادهای منطقه‌ای و بین‌المللی را بررسی و در مورد برخی از مسائل جاری مورد توجه مشترک به ویژه تحولات اوضاع فلسطین و راه‌های تقویت امدادرسانی و کمک‌های بشردوستانه، حفاظت از غیرنظامیان و کاهش تنش به منظور تحقق ثبات و امنیت در منطقه تبادل نظر کردند.

 

عکاظ عربستان: 

چشم جهان به پایتخت عربستان است... پرونده داغ و مسائل سرنوشت ساز

در 11 و 12 نوامبر چشم جهان به ریاض خواهد رفت. با پیش بینی نتایج گفتگوهای سران عرب و مسلمان در دو اجلاس اضطراری عربی و اسلامی، برای دستیابی به موضعی واحد و موثر در قبال تجاوزات اسرائیل به غزه و جنگی که وارد دومین ماه خود شده است .

به گفته ناظران، انتظار می‌رود که این دو اجلاس مواضع محکمی را اتخاذ کنند. 

به گفته حسام زکی، دستیار دبیرکل اتحادیه عرب، در نشست سران کشورهای عربی، تجاوزات جاری اسرائیل علیه مردم فلسطین در غزه و کرانه باختری اشغالی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت و بر ضرورت توقف جنگ تاکید خواهد شد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها