|

العالم فی 60 ثانیة

از ارزش معاملات اولین روز نمایشگاه هوایی دبی تا نامه 11 رسانه برای حضور در غزه

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین ،الفرات نیوز، المصری الیوم، الامارات الیوم، عکاظ عربستان و الجزیره.

از ارزش معاملات اولین روز نمایشگاه هوایی دبی تا  نامه 11 رسانه برای حضور در غزه
خبرنگار: ذلفا معیل

الامارات الیوم: ارزش معاملات اولین روز نمایشگاه هوایی دبی چقدر بود؟

ارزش کل معاملات اعلام شده و تایید شده در اولین روز از نمایشگاه هوایی دبی، به بیش از 73.2 میلیارد دلار آمریکا (حدود 268.7 میلیارد درهم)، رسید.

خطوط هوایی امارات اولین روز از نمایشگاه هوایی دبی را با سفارش 95 هواپیمای غول پیکر آغاز کرد و مجموع سفارشات خود را به 295 فروند رساند. 

خطوط هوایی امارات، بزرگترین اپراتور هواپیماهای بوئینگ 777 در جهان، سفارش های تایید شده ای را برای خرید 55 هواپیمای اضافی 777-9 و 35 هواپیمای 777-8 با موتورهای GE-9X امضا کرده است، 

دیروز، فلای دبی و شرکت آمریکایی بوئینگ قراردادی را امضا کردند که طی آن فلای دبی متعهد به خرید 30 فروند هواپیمای بوئینگ 787-9 دریم لاینر به ارزش کل تا 11 میلیارد دلار (حدود 40.4 میلیارد درهم) شد.

 

 

الجزیره: تازه‌ترین تحولات جنگ در غزه

جنگ در نوار غزه امروز در حالی وارد سی‌ونهمین روز خود شد که مناطق شمالی غزه همچنان شاهد بمباران‌های گسترده است.

کتائب عزالدین القسام نیز اعلام کرد که 7 تانک و 5 خودروی زرهی اسرائیلی را با خمپاره‌های یاسین 105 از کار انداخته است.

همزمان نشریه «واشنگتن پست» به نقل از یک مقام اسرائیلی بلندپایه خبر داد که به‌زودی آتش‌بس 5 روزه به همراه مبادله اسرا انجام خواهد شد.

وزیر دفاع اسرائیل روز دوشنبه ادعا کرد که گروه حماس «کنترل نوار غزه» را از دست داده است.

فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر اعلام کرد که نیروهای امدادی عملا امکان نجات افراد زنده‌ای را که زیر آوار ساختمان‌های ویران شده در غزه مانده‌اند به دلیل ادامه حملات اسرائیل ندارند.

 

 

الفرات نیوز: افتتاح یک اسکله نفتی در جنوب عراق

عراق پروژه اسکله نفتی در بندر نفتی خور الزبیر به طول 340 متر را افتتاح کرد.

وزارت حمل و نقل عراق امروز دوشنبه از افتتاح پروژه اسکله نفتی در بندر نفتی خور الزبیر خبر داد.

این اسکله 340 متر طول دارد و جزء مهم ترین پروژه هایی است که دولت ژاپن از آن حمایت کرد.

فرحان الفرطوسی، مدیرکل بنادر عراق گفت که این پروژه تاثیر مثبت بر افزایش درآمدهای شرکت و حمایت از خزانه دولت دارد.

از طرفی دیگر سفیر ژاپن گفت که ژاپن با شرکای خود در عراق در زمینه حمایت از بسیاری از پروژه های بزرگ در زمینه زیرساخت به ویژه بنادر عراق برای تقویت و بهبود اقتصاد عراق اقدام خواهد کرد.

 

 

المصری الیوم: نامه 11 رسانه به سران مصر و اسرائیل برای گرفتن اجازه ورود به غزه

یازده رسانه خبری در نامه‌ای مشترک به سران مصر و اسرائیل خواستار دریافت مجوز ورود به نوار غزه برای پوشش جنگ شدند.

حضور خبرنگاران برای ثبت وقایع بیش از هر زمان ضرورت پیدا کرده است به خصوص که اخبار غیر رسمی زیادی در شبکه‌های اجتماعی مطرح می‌شود.

این رسانه‌ها که نامه خود را به نخست‌وزیر اسرائیل و رئیس جمهور مصر نوشته‌اند، شامل نیویورک تایمز، واشنگتن پست، لس آنجلس تایمز، آسوشیتد پرس، BBC ،CNN ،CBS ،ABC ،ITV News، اسکای نیوز می‌شوند. در نامه مشترک این رسانه‌ها آمده که اگر بتوانیم واقعیت‌ها را در داخل غزه ببینیم شاهد انتشار گزارش‌های موثق از جانب خبرنگارانی شجاع خواهیم بود.

 

 

عکاظ: اروپا به دنبال تسهیل تبادل موسیقی با عربستان 

کریستوف وارنو، سفیر اتحادیه اروپا در عربستان گفت:  اتحادیه اروپا دومین شریک تجاری بزرگ عربستان سعودی است و این مشارکت علاوه بر سرمایه گذاری، جنبه های مختلفی از جمله همکاری سیاسی و مدیریت بحران منطقه ای را نیز در بر می گیرد. مهم ترین همکاری، تعامل و تبادل گسترده در حوزه فرهنگی است.

وی گفت: باید تبادل فرهنگی بیشتر شود، فرهنگ زندگی است و در بسیاری از زمینه ها از جمله آموزش از طریق تبادل دانشجو کاربرد دارد، این امر در مورد هنر و موسیقی نیز صدق می کند چرا که موسیقی وسیله ارتباطی فوق‌العاده‌ای است که نیازی به درک ندارد. 

بین هنرمندان اروپایی و عرب به طور کلی  شاهد راه اندازی 8 کنسرت با حضور 8 گروه از هنرمندان در چارچوب اولین هفته موسیقی اروپا خواهیم بود.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها