|

پاسخ انگلس به طومار مردم برای حمایت از طرح آتش‌بس‌ فوری در غزه

وزارت امور خارجه انگلیس با اشاره به پیامدهای اشغال طولانی مدت غزه از سوی اسراییل گفت: حضور نیروهای امنیتی و نظامی این رژیم، باعث بروز نارضایتی در منطقه خواهد شد.

پاسخ انگلس به طومار مردم برای حمایت از طرح آتش‌بس‌ فوری در غزه

به گزارش شبکه شرق، وزارت امور خارجه انگلیس با تکرار مواضع خصمانه علیه عملیات گروه‌های مقاومت فلسطینی مدعی شد: ما در این مرحله خواستار آتش بس عمومی نیستیم زیرا به طور بالقوه به حماس اجازه دهد تا بار دیگر سازماندهی و موقعیت خود را تثبیت کند.

وزارت امور خارجه انگلیس امروز (سه شنبه) با اشاره به پیامدهای اشغال طولانی مدت غزه از سوی اسراییل گفت: حضور نیروهای امنیتی و نظامی این رژیم، باعث بروز نارضایتی در منطقه خواهد شد.

در این بیانیه که پاسخی به طومار مردم انگلیس برای حمایت از طرح آتش‌بس‌ فوری در غزه است، ادعا می شود: ما بر حل این مناقشه متمرکز و پیوسته خواستار توقف‌های بشردوستانه برای ارسال کمک‌های امدادی و خروج اسرا هستیم. ما از اعلام توقف های چهار ساعته به عنوان اولین گام استقبال می کنیم.

وزارت امور خارجه انگلیس با تکرار مواضع خصمانه علیه عملیات گروه‌های مقاومت فلسطینی مدعی شد: ما در این مرحله خواستار آتش بس عمومی نیستیم زیرا به طور بالقوه به حماس اجازه دهد تا بار دیگر سازماندهی و موقعیت خود را تثبیت کند. بریتانیا از توقف های بشردوستانه برای آسان سازی جریان کمک های بشردوستانه نجات بخش و تضمین امنیت غیرنظامیان حمایت می‌کند.

 

این بیانیه می‌افزاید: موضع دیرینه بریتانیا در مورد روند صلح خاورمیانه روشن است: ما به راه حل دو دولت متعهد هستیم و از حل و فصل موضوع از طریق مذاکره‌، که منجر به اسراییل ایمن و امن در کنار یک کشور فلسطینی پایدار و مستقل شود، حمایت می کنیم.

بیانیه یادشده تصریح کرده است: ما معتقد نیستیم که حضور طولانی مدت نیروهای امنیتی اسرائیل در داخل غزه، به نفع اسرائیلی ها یا فلسطینی ها باشد و باعث نارضایتی در منطقه شود.

وزارت امور خارجه انگلیس با اشاره به رایزنی‌های دیپلماتیک لندن با مقامات کشورهای منطقه افزود که این کشور به دنبال ازسرگیری مذاکرات میان اسراییل و فلسطین و جلوگیری از تشدید تنش ها در منطقه است.

این بیانیه در پاسخ به طوماری منتشر شد که تاکنون افزون بر ۲۳۶ هزار امضا جمع کرده است. در این طومار که بر تارنمای پارلمان قرار داده‌شده، آمده است: ما از دولت [انگلیس] می‌خواهیم که به دنبال آتش‌بس باشد و از طریق گفت‌وگو و حمایت از پایان اشغال کرانه باختری و نوار غزه توسط اسرائیل به ریشه اصلی مناقشه کنونی رسیدگی کند.

طومار یادشده با اشاره به اینکه درگیری‌ها در غزه می‌تواند به کل منطقه گسترش یابد، هشدار داده است که این مساله می‌تواند به تشدید بحران انسانی منجر شود.

امضاء کنندگان تصریح کرده‌اند: فلسطینی ها سال هاست که از اشغال و محاصره رنج می برند و ما از دولت می‌خواهم که راه حلی عادلانه و مسالمت‌آمیز را برای مناقشه کنونی دنبال کند. در این طومار تاکید شده است: تنها از طریق برقراری صلح، ثبات برای همه ما حاصل می‌شود.

این درحالیست که دولت انگلیس از آغاز جنگ غزه با چشم‌پوشی از کشتار فلسطینیان، حمایت تمام عیار خود را از اسراییل اعلام کرده است.

نخست وزیر انگلیس حدود سه هفته پیش در سفر به منطقه غرب آسیا، با رهبران اسراییل دیدار کرد و طی اظهاراتی جنجال‌برانگیز خواستار پیروزی و غلیه صهیونیست‌ها بر گروه‌های مقاومت فلسطینی شد.

نیروه‌های مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات گروه‌های مقاومت، با کمک آمریکا و اکثر کشورهای غربی اقدام به بمباران مراکز درمانی و منازل مسکونی غزه کرده که تاکنون در اثر این اقدام جنایتکارانه بیش از ۱۱ هزار فلسطینی به شهادت رسیده است.

با آغاز عملیات طوفان الاقصی و پس از چند روز ورود زمینی اسراییلی‌ها با تانک‌های پیشرفته به غزه، این منطقه در عمل به گورستان تانک‌ها و نظامیان اسراییل تبدیل شده و رزمندگان مقاومت بیش از یکصد تانک، نفربر و خودروی زرهی پیشرفته اسراییلی‌ها را هدف قرار داده و خسارت‌های سنگینی به رژیم اشغالگر قدس وارد کرده‌اند.

 

 

 

منبع: ایرنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها