|

العالم فی 60 ثانیة

از صادرات گاز مصر به اروپا تا دبی اولین مرکز ثروت جهانی

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین ،الصباح ، خبرگزاری رسمی عراق (واع)، البیان امارات، الشرق و العربی الجدید.

از صادرات گاز مصر به اروپا تا دبی  اولین مرکز ثروت جهانی
خبرنگار: ذلفا معیل

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین ،الصباح ، خبرگزاری رسمی عراق (واع)، البیان امارات، الشرق و العربی الجدید.

الصباح:  

راه اندازی پرواز به استرالیا، امریکا و مالزی از عراق

وزارت حمل و نقل عراق قصد دارد مسیرهای هوایی به سمت استرالیا، امریکا و مالزی افتتاح کند.

میثم الصافی، مدیر دفتر رسانه ای وزارت حمل و نقل عراق گفت که این وزارت با قدرت برای برداشتن تحریم خطوط هوایی عراق توسط اروپا که یکی از مقاصد بین المللی هواپیمایی عراق است.

وی به راه اندازی بیش از پنج پرواز به مقاصد اروپایی و چین علاوه بر افتتاح مسیر پروازی به سمت دانمارک و آلمان و افزایش پرواز به سمت کشورهای منطقه اشاره کرد.

الصافی تصریح کرد که تلاش پیوسته ای برای راه اندازی پرواز در آینده نزدیک به سمت مالزی، استرالیا و امریکا وجود دارد.

العربی الجدید: 

 چهارمین سفر بلینکن به اسرائیل

وزیر خارجه امریکا اوایل هفته آتی برای مذاکره با مسئولان اسرائیلی و فلسطینی درباره جنگ غزه به اسرائیل می رود.

این چهارمین سفر بلینکن به اسرائیل از زمان آغاز جنگ در نوار غزه خواهد بود.

این سفر در حالی انجام می شود که قطر امروز چهارشنبه از توافق آتش بس بشردوستانه به مدت چهار روز میان اسرائیل و حماس خبر داد.

پیش از این وزارت خارجه قطر موعد آغاز اجرای آتش بس موقت در نوار غزه را اعلام کرد. 

در بیانیه رسمی وزارت خارجه قطر آمده که تلاش‌های میانجیگرانه به توافق آتش‌بس منتهی شد و طی ۲۴ ساعت آتی، زمان شروع آن اعلام خواهد شد.

الشرق: 

از سرگیری صادرات گاز مصر به اروپا

همزمان با افزایش واردات گاز اسرائیل به سطح قبل از آغاز جنگ با غزه، مصر خود را برای ازسرگیری صادرات مایع آماده کرده است.

 مصر روزانه 2.1 میلیارد فوت مکعب گاز از اسرائیل وارد می کند که این مقدار پس از مایع سازی در کارخانه های «ادکو» و «دمیاط» برای مصارف داخلی مصرف و مقداری از آن نیز به اروپا صادر می شود.

یک مقام آگاه گفت که حجم گاز وارد شده از اسرائیل در حال حاضر به روزانه 850 میلیون فوت مکعب می رسد و پس از راه اندازی خطوط گازی شرق مدیترانه بین مصر و اسرائیل در روزهای آتی، بیشتر خواهد شد.

وی گفت که در روزهای گذشته، تدارکات لازم برای از سرگیری مجدد صادرات فراهم شده است.

خبرگزاری رسمی عراق (واع) : 

مسابقات جهانی بیلیارد 2024 در عراق

فدراسیون جهانی بیلیارد و اسنوکر حق میزبانی مسابقات جهانی آوریل 2024 آینده را به عراق اعطا کرد.

شمس الدین عبدالعال، رئیس فدراسیون بیلیارد و اسنوکر عراق روز چهارشنبه گفت که این فدراسیون برای تهیه پرونده ای ویژه شامل ارائه امکانات ورزشی، هتل ها و مسابقات داخلی تلاش کرده است.

رئیس فدراسیون بیلیارد و اسنوکر عراق افزود: این پرونده همچنین به رویدادهایی ورزشی می پردازد که عراق در سال های اخیر از آن میزبانی کرده است.

عبدالعال ادامه داد: فدراسیون جهانی با میزبانی عراق از مسابقات جهانی بیلیارد و اسنوکر که آوریل سال آینده برگزار می شود، موافقت کرد. 

البیان امارات: 

دبی در آستانه تبدیل شدن به اولین مرکز ثروت جهانی

روزنامه هندی "اکونومیک تایمز" در گزارشی اعلام کرد که دبی با جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی و تبدیل شدن به بخش‌های پررونق املاک، فناوری، مالی، مراقبت‌های بهداشتی و گردشگری، در آستانه تبدیل شدن به اولین مرکز ثروت جهانی است.

در این گزارش آمده است که دبی با داشتن 68 هزار میلیونر و 200 نفر با ثروت 100 میلیون دلار یا بیشتر، جایگاه بیستم را در گزارش ثروتمندترین شهرهای جهان در سال 2023 به خود اختصاص داده است و همچنین خانه 15 میلیاردر در دبی است. در حالی که تعداد فزاینده ای از افراد با ثروت زیاد و افراد فوق ثروتمند سال به سال برای نقل مکان و اقامت  آنجا را انتخاب می کنند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها