|

العالم فی 60 ثانیة

از علاقه آمریکایی ها به املاک دبی تارونمایی از کشتی ملک جازان

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین ،البیان امارات، الخلیج اونلاین، عکاظ عربستان، النهار و الصباح.

از  علاقه آمریکایی ها به املاک دبی  تارونمایی از کشتی ملک جازان
خبرنگار: ذلفا معیل

البیان امارات: علاقه قابل توجه آمریکایی ها به قیمت املاک دبی 

یک شرکت جهانی، گفت که علاقه قابل توجه آمریکایی ها به بازار املاک و مستغلات دبی وجود دارد، زیرا این بازار در دوره اخیر شاهد افزایش قابل توجه سرمایه گذاری در املاک توسط سرمایه گذاران آمریکایی بوده است .

فیل شریدان، مدیرعامل این شرکت، گفت که دبی به عنوان یک مقصد سرمایه‌گذاری امیدوارکننده و پررونق در نظر گرفته می‌شود که نه تنها مدل‌های سرمایه‌گذاری بین‌المللی را بازتعریف می‌کند، بلکه فرصت‌های بی‌نظیری را برای سرمایه‌گذاران آمریکایی فراهم می‌کند.

شردیان گفت: که قیمت املاک در دبی در مقایسه با سایر شهرهای جهانی بسیار رقابتی در نظر گرفته می شود و علاوه بر بازده سرمایه گذاری عالی، املاک لوکس در مقایسه با شهرهای بزرگ مانند موناکو، هنگ با قیمت های 20 تا 80 درصد کمتر فروخته می شود. 

 

 

النهار: آغاز به کار نمایشگاه بین المللی صنایع نظامی در مصر

رئیس جمهور مصر نمایشگاه بین المللی صنایع دفاعی و نظامی «ادکس 2023» را که از 4 تا 7 دسامبر جاری برگزار می شود، افتتاح کرد.

گزارش ها حاکی از آن است که در این نمایشگاه که توسط شرکت بین المللی AWE و با همکاری وزارت دفاع و وزارت تولیدات جنگی مصر برگزار می شود،  35 هزار بازدید کننده از 97 کشور و نیز 400 عرضه کننده محصولات از کشورهای مختلف جهان مشارکت دارند.

در نمایشگاه ادکس 2023 که در سومین دور خود برگزار می شود، 22 غرفه عربی و بین المللی از کشورهای امریکا، چین، هند، کره جنوبی، فرانسه، آلمان، ایتالیا، یونان، امارات، عربستان، برزیل، رومانی، جمهوری چک، صربستان، اسلواکی، بلغارستان، اوکراین، قزاقستان، پاکستان، ارمنستان، بوسنی و هرزگووین مشارکت دارند.

 

الخلیج اونلاین: توافق عمان  و هلند برای تولید هیدروژن سبز و صادرات آن به اروپا

وزارت انرژی و مواد معدنی و شرکت هیدروژن عمان «هیدروم» قرارداد مطالعاتی مشترک با بندر آمستردام، شرکت «زنیت» برای بهره برداری از نیروگاه ها و «گاسلوگ» برای همکاری در زمینه توسعه کریدور مایع در دبى امضا کردند. 

فراس العبدوانی، مدیرکل انرژی های تجدیدپذیر و هیدروژن در وزارت انرژی و مواد معدنی عمان، گفت که هدف تولید حدود 1.25 میلیون تن هیدروژن تا سال 2030 با سرمایه گذاری بین 30 تا 50 میلیارد دلار است.

این توافق با هدف ایجاد یک کریدور سبز هیدروژنی بین عمان و هلند با شرکت انرژی زنیت به عنوان مقصدی برای واردات بهینه، مایع سازی و توزیع هیدروژن عمانی در بندر آمستردام و از آنجا به اروپا است .

 

 

عکاظ سعودى: رونمایی از کشتی نظامی در عربستان

 وزیر دفاع عربستان سعودی در پایگاه دریایی ملک فیصل در ناوگان غربی استان جده، از کشتی « ملک جازان» رونمایی کرد.

خالد بن سلمان، وزیر دفاع عربستان گفت:  این دستاورد مطابق با دیدگاه ولیعهد و نخست وزیر عربستان برای توسعه وزارت دفاع، بومی سازی صنایع نظامی، تقویت امنیت دریایی منطقه و حفاظت از منافع استراتژیک مهم کشور است.

این کشتی از نوع کوروت آوانته 2200 و اولین کشتی است که ساخت سیستم های آن در این کشور به اتمام رسیده و آزمایش های قبولی آن در زمین ها و آب های عربستان انجام شده است.

 

 

الصباح: نخستین پهلوگیری آزمایشی در بندر فاو

میثم الصافی، مدیر دفتر اطلاع رسانی وزارت حمل و نقل عراق گفت: وزارت حمل و نقل عراق تمامی اقدامات لازم برای انجام نخستین عملیات پهلوگیری آزمایشی در بندر بزرگ فاو طی مدت پیش رو را اتخاذ کرده و شرکت مجری پروژه توانسته تا نخستین ضربه گیرها را در اسکله های بندر نصب کند.

الصافی افزود: کار بر روی پروژه بزرگراه مواصلاتی بین «جاده توسعه» تا بندر بزرگ فاو به طول 62 کیلومتر نیز پیشرفت بالایی داشته و این راه به انتقال کالا بین این بندر و بزرگراه بین المللی و از آنجا نیز به ترکیه اختصاص دارد وفعالیت مستمر در پروژه ایستگاه کانتینری بندر بزرگ فاو که یکی از پنج پروژه این بندر و شامل ساخت پنج اسکله غول پیکر برای تخلیه بار کشتی ها به طول 1750 متر و ساخت محوطه کانتینری به طول 2 هزار متر است، ادامه دارد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها