|

سخنگوی شورای نگهبان:

براساس قانون، انتشار دلایل رد صلاحیت نامزدها مجاز نیست

سخنگوی شورای نگهبان گفت: انتشار دلایل رد صلاحیت نامزدهای انتخابات نیاز به مجوز قانونی دارد و قانون چنین اجازه‌ای به ما نداده است.

براساس قانون، انتشار دلایل رد صلاحیت نامزدها مجاز نیست

به گزارش شبکه شرق، طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان در نشست پرسش و پاسخ با دانشجویان دانشگاه تهران که امروز به مناسبت روز دانشجو دراین دانشگاه برگزار شد، گفت: جریان‌های دانشجویی در استکبارستیزی و عدالت خواهی جزو گزینه‌های اول هستند. جریان دانشجویی ما همیشه درست دیده و بصیرت داشته است.

وی افزود: جریان دانشجویی در کشور ما هیچ وقت دچار حاشیه نشده است. دشمن همیشه به دنبال کم رنگ کردن برجستگی و نقش جریان دانشجویی بوده است. دانشجو از مردم است و برای مردم تلاش می‌کند.

طحان نظیف اضافه کرد: رهبران سیاسی کشور همیشه نگاه ویژه‌ای به دانشگاه و قشر دانشجو داشتند. افق نگاه جریان دانشجویی باید بیانیه گام دوم انقلاب و آرمان‌های قانون اساسی باشد. هیچ گاه دانشجوی ما در مسیری که خواست دشمن است قرار نگرفته و نخواهد گرفت.

وی ادامه داد: در تلاش هستیم برنامه هفتم توسعه از ابتدای سال آینده اجرایی شود. تاکنون ۲۹ جلسه برای بررسی برنامه هفتم توسعه برگزار شده و جلسات ادامه دارد.



قانون حجاب و عفاف مبنای عمل خواهد بود
 

سخنگوی شورای نگهبان در خصوص لایحه قآنون عفاف و حجاب افزود: لایحه حجاب و عفاف با اشکالات و ابهاماتی از سوی شورا همراه بود که ابهامات و اصلاحات شورای نگهبان را برطرف کردند. با لایحه حجاب و عفاف همانند سایر لوایح و مصوبات برخورد خواهیم داشت. اگر این لایحه ایراد و ابهام داشته باشد باید برطرف شود. اگر اشکالات ما برطرف شده باشد اعلام عدم مغایرت خواهیم کرد. اگر اشکالات و ابهامات لایه برطرف نشود رفت و برگشت‌ها ادامه خواهد داشت. هنوز وارد بررسی لایحه حجاب و عفاف نشده ایم تا ببینیم ایرادات و ابهامات آن برطرف شده است یا نه.

 
 
از اساس جلسه با هیات رئیسه و نمایندگان با موضوع انتخابات را تکذیب می‌کنم

سخنگوی شورای نگهبان درپاسخ به سوال دانشجویان در خصوص جلسه با نمایندگان مجلس گفت: از اساس جلسه با هیات رئیسه و نمایندگان با موضوع انتخابات را تکذیب می کنم .اینکه چرا برنامه‌های هفتم قبلی ۳۰-۳۵ درصد اجرا شده نیاز به آسیب شناسی دارد.انتخابات پیش رو انتخابات مجلس هستند و آن‌ها کاندیدا هستند لذا هیچ جلسه‌ای در این خصوص با آن‌ها نداشته و نخواهیم داشت تا وظایف خود را به درستی انجام بدهیم.
 
 
هنوز وارد بررسی کاندیدا‌های مجلس خبرگان نشده ایم/ آزمون اجتهاد همیشه وجود داشته است

طحان نظیف در خصوص بررسی صلاحیت کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری افزود: هنوز وارد بررسی کاندیداهای مجلس خبرگان نشده ایم. آزمون شفاهی برای کاندیدا‌های مجلس خبرگان رهبری در حال برگزاری است.برای کسانی که عضو خبرگان هستند یا بودند یا قبلا آزمون دادند و قبول شدند مجددا آزمون اجتهاد گرفته نمی‌شود.
 
 
 
نگاه سیاسی، حزبی و سلیقه‌ای در شورای نگهبان وجود ندارد

سخنگوی شورای نگهبان در ادامه گفت: مبنای عمل ما قانون است و اشخاص را فارغ از دسته بندی‌های سیاسی مورد بررسی قرار می‌دهیم. وجود مجلس و دولت‌ها از جریان‌های سیاسی مختلف در کشور نشان می‌دهند نگاه حزبی و سیاسی در شورای نگهبان حاکم نیست.

 

منبع: خبرگزاری دانشجو
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها