|

خاطرات سال ۱۳۷۹ هاشمی‌رفسنجانی| بیست و یکم آذر

نگرانی مسیح مهاجری از وضع دادگاه قتل‌های زنجیره‌ای/ طرح عدم‌کفایت خاتمی در دیوان‌عالی‌کشور مطرح شده‌بود؟

خاطرات سال ۱۳۷۹ هاشمی رفسنجانی روایت دست اول از سالی پرالتهاب و پرحادثه است. هاشمی رفسنجانی بیست و یکم آذر در مورد دیدارش با مسیح مهاجری و پس از آن علی لاریجانی نوشته‌است. متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی را می‌‌خوانید.

نگرانی مسیح مهاجری از وضع دادگاه قتل‌های زنجیره‌ای/ طرح عدم‌کفایت خاتمی در دیوان‌عالی‌کشور مطرح شده‌بود؟

آقای مسیح مهاجری، [مشاور اجتماعی رئیس‌جمهور و مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی] آمد. از وضع دادگاه قتل‌های زنجیره‌ای اظهار نگرانی‌ کرد و گفت، ضد انقلاب شایعه‌پراکنی می‌کند و اسرار نظام از طریق وکلای نامحرم، به خارج رفته و عبدالکریم لاهیجی، [نایب‌رئیس فدراسیون بین‌المللی نهادهای حقوق‌بشر]، آنها را نوعاً دروغ پخش می‌کند. سیاست‌کج‌دار و مریز در برخورد با ضدانقلاب را نادرست می‌داند.گفت، درجلسه دانشگاه تربیت مدرس، جمعی از دانشجویان لیبرال‌ که عکس [دکتر محمد] مصدق را حمل می‌کردند، در سخنرانی آقای [سیدمحمد] خاتمی، اخلال‌ کرده‌اند.

آقای حمید آخوندی، [تهیه‌کننده سینما و تلویزیون] و همکارانش‌ که از دست‌اندر کار تولید سریال «انقلاب تنها» هستند، برای مصاحبه دربارۀ نکات مهم تاریخ انقلاب آمدند. بیشتر وقت، به صحبت دربارۀ راهکار تهیه منابع مالی‌شان گذشت؛ به فکر استفاده از رانت‌های دولتی هستند.گفتم، مصلحت‌شان نیست. افطار، جمع زیادی از نوجوانان دختر و پسر تحت‌ پوشش کمیته امداد امام، میهمان‌مان بودند. آقای [سیدرضا] نیری، [سرپرست کمیته امداد امام خمینی] گزارش داد و جمعی از دختر بچه‌های مرکز اطفال بی‌سرپرست سرود خواندند. من هم برایشان صحبت‌های امیدوارکننده نمودم.

برای افتتاح شبکه سیمای قرآن، به مرکز همایش‌های بین‌المللی صداو سیما در سیما رفتیم. آقای [علی] لاریجانی، [رئیس سازمان صدا و سیما] گزارشی داد و آقای [سلمان] فرهمند، مدیر شبکه [قرآن] نیز و من سخنرانی مفصلی‌کردم، دربارۀ مطالب مهمی‌ که می‌توانند از قرآن در برنامه‌ها مطرح‌کنند. بخشی از شبکه دو سیما پخش ‌شد. در حاشیه جلسه به آقای لاریجانی گفتم که مشکل مالی فیلم «انقلاب تنها» را حل کنند و در مورد پیش‌نویس فیلم ایرباس، پیگیری نماید.

درگزارش‌ها آمده که آقای محمد سلامتی، [دبیرکل سازمان مجاهدین انقلاب]، در جلسه مناظره با آقای [محمدرضا] باهنر، [دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین]، در دانشگاه گفته که طرح عدم‌کفایت رئیس‌جمهور، در دیوان‌عالی‌کشور مطرح است و می‌خواهند رئیس‌جمهور را عزل‌ کنند. آقای باهنر، اظهار بی‌اطلاعی‌ کرده، ولی دادگستری تهران، فوراً آن را تکذیب‌کرده و گفته که آقای سلامتی را به جرم پخش اخبار کذب، تحت تعقیب قرارخواهد داد. چند روز است، در تهران و اکثر نقاط دیگرکشور، بارندگی داریم.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها