|

پنج شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی، ترانزیت از طریق دریای سرخ را تعلیق کردند

پنج شرکت بزرگ حمل و نقل دریایی بین المللی اعلام کردند که به دنبال عملیات ارتش ملی یمن علیه کشتی‌هایی با مبدأ و مقصد سرزمین‌های اشغالی، ترانزیت کالا از طریق دریای سرخ را تا اطلاع ثانوی به تعلیق درآورده‌اند.

پنج شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی، ترانزیت از طریق دریای سرخ را تعلیق کردند

 

به گزارش شبکه شرق، این شرکت‌ها که سهم بالایی در حمل و نقل و جابجایی کانتینری دارند، عبارتتند از: MSC سوییس، میرسک فنلاند، شرکت CMA-CGM فرانسه، هاباج لویید آلمان و شرکت بین المللی اورینت اورسیز کانتینر لاین (OOCL).

پایگاه عربی پست در این باره نوشت که شرکت‌های مذکور، بیش از نیمی از بازار جابجایی بار به صورت کانتینر در جهان را با استفاده از صدها کشتی باری بزرگ در اختیار دارند.

نیروهای مسلح یمن بارها تهدید کرده اند در صورت ادامه تجاوز اسرائیل به غزه به هدف قرار دادن کشتی های متعلق به اسرائیل یا تحت مدیریت این رژیم ادامه خواهد داد.

یکی از این شرکت ها، شرکت حمل و نقل و جابجایی کانتینری MSC سوییس، است که دارای بیش از ۶۷۵ دفتر محلی در ۱۵۵ کشور است و بیش از ۲۰۰ هزار کارمند دارد و در زمینه تجارت کالاهای مختلف از جمله، دارو و مواد قابل انفجار فعالیت می کند.

این شرکت دارای ۸۰۰ کشتی است که در بیش از ۳۰۰ مسیر تجاری در حال فعالیت هستند. همچنین پنج هواپیمای تجاری و ۶۷۵ دفتر دارد که توانایی جابجایی ۲۲ میلیون و ۵۰۰ هزار کانتینر در سال را دارد.

این شرکت از طریق دریای سرخ، علاوه بر کالاهای تجاری، اقدام به جابجایی نفت و مشتقات آن از شرق به غرب از طریق باب المندب و کانال سوئز و سپس به دریای مدیترانه و اروپا و آمریکا می‌کند.

این شرکت روز شنبه اعلام کرد خدمات تجاری اش را از طریق دریای سرخ تا اطلاع ثانوی به تعلیق درآورده و از طریق دماغه امید نیک به عنوان مسیر جایگزین اقدام به جابجایی کالا می‌کند.

شرکت فنلاندی میرسک نیز روز جمعه اعلام کرد جابجایی کالا از طریق دریای سرخ را در راستای حفظ جان کارکنانش و همچنین تجارت شرکت تا زمان پایان تنش ها در تنگه باب المندب به تعلیق در خواهد آورد.

دفتر مرکزی این شرکت در کپنهاگ است و در سال ۱۹۰۴ تأسیس شده است و با استفاده از ناوگانش اقدام به جابجایی کالا به سراسر دنیا می‌کند و حجم کالای جابجا شده توسط آن، بیش از ۴۰ میلیون کانتینر است.

این شرکت در بیش از ۱۳۰ کشور در حال فعالیت است و در سراسر دنیا دارای دفتر و فعالیت است. همچنین بیش از ۳۰۰ کشتی در اختیار دارد و با استفاده از آنها به جابجایی کانتینر و کالاهای حساس و همچنین نفت، گاز مایع و مشتقات نفتی می پردازد.

شرکت مذکور ۲۰ درصد از بازار را در اختیار دارد. همچنین شرکت های تابعه فراوانی در زمینه حفاری و تولید نفت و مدیریت بنادر و خدمات لجستیک در اختیار دارد.

این شرکت، اعلام کرده است در طول سال بیش از ۱۲ میلیون کانتینر جابجا می کند و ۱۷ درصد از بازار حمل و نقل کانتینری را در اختیار دارد و تعداد کارکنان آن بیش از ۸۰ هزار نفر است.

شرکت CMA-CGM فرانسه نیز روز شنبه اعلام کرد خدمات تجاری اش از طریق دریای سرخ را تا اطلاع ثانوی به تعلیق درآورده است و عملیات دریایی اش را از طریق دماغه امید نیک انجام خواهد داد.

این شرکت در ۱۶۰ کشور و از طریق ۴۰۰ دفتر و ۷۵۰ انبار و با استفاده از ۱۵۵ هزار کارمند در حال فعالیت است و ناوگان گسترده ای متشکل از ۵۹۳ کشتی در اختیار دارد که در ۴۲۰ بندر تجاری از مجموع ۵۲۱ بندر در سراسر جهان فعالیت می کند و مدیریت ۲۵۷ خط کشتیرانی را در اختیار دارد.

شرکت هاباج لوید آلمان نیز روز ۲۴ آذر ساعاتی پس از حمله به یکی از کشتی هایش اعلام کرد متوقف کردن دریانوردی از طریق دریای سرخ را مورد بررسی قرار خواهد داد.

این شرکت از نظر توانایی کشتی ها، پنجمین شرکت بزرگ حمل و نقل کانتینری در سراسر دنیاست و در سال ۱۹۷۰ با ادغام دو شرکت هامبورگ امریکا لاین (سال تأسیس ۱۸۴۷) و نورت جرمن لوید سال تأسیس (۱۸۵۶)، تأسیس شد.

شرکت بین المللی اورینت اورسیز کانتینر لاین (OOCL) از جمله بزرگترین شرکت های حمل و نقل در دنیاست که روز یکشنبه ۲۶ آذر اعلام کرد ترانزیت و صادرات و واردات همه انواع کالا به سرزمین های اشغالی را متوقف خواهد کرد. این شرکت که دفتر آن در هنگ کنگ است و به مدت ۲۵ سال با اسرائیل همکاری کرده است با انتشار بیانیه ای اعلام کرد به طور فوری به دلیل مشکلات مدیریتی دریافت و تحویل کالا از / به «اسرائیل» را تا اطلاع ثانوی متوقف خواهد کرد.

از سوی دیگر، گروه نفت کشی فونت لاین نیز اعلام کرد از عبور و مرور کشتی هایش در دریای سرخ جلوگیری خواهد کرد.

همچنین رسانه های اسرائیل اعلام کردند شرکت کشتیرانی وان سنگاپور نیز اعلام کرد فعالیت و همکاری اش با «اسرائیل» را متوقف خواهد کرد.

 

منبع: ایرنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها