|

کپنهاگ:

مهاجران اوکراینی بعد از اتمام جنگ باید به خانه بازگردند

کار دایبواد وزیر مهاجرت دانمارک گفت که اتباع اوکراینی که به این کشور پناهنده شده‌اند، بعد از اتمام جنگ و برقراری صلح با روسیه باید به خانه بازگردند.

مهاجران اوکراینی بعد از اتمام جنگ باید به خانه بازگردند

 

به گزارش شبکه شرق، بیش از ۳۰ هزار اوکراینی بر اساس قانون ویژه‌ای که قرار است در مارس ۲۰۲۵ منقضی شود، برای پناهندگی در دانمارک درخواست داده‌اند.

این در حالی است که نتایج یک نظرسنجی توسط دانشگاه کپنهاگ که در سپتامبر بر روی یک جامعه آماری ۷ هزار نفری انجام شد، نشان می‌دهد که حدود نیمی از آنها مایلند حتی پس از پایان جنگ در اوکراین در این کشور بمانند.

از سوی دیگر وزیر مهاجرت دانمارک در گفت وگو با روزنامه برلینگزکه گفت که موضوع پناهندگی دائمی مهاجران اوکراینی در دانمارک قابل بحث نیست و آنها باید بعد از پایان جنگ به کشور خود بازگردند.

وی در ادامه سخنان خود با یادآوری اینکه اوکراین نیز اعلام کرده است که پس از پایان جنگ و برقراری صلح خواهان بازگشت شهروندانش به این کشور است، تاکید کرد: ما باید به خواسته اوکراین احترام بگذاریم.

به نوشته راشا تودی، طبق گزارش سازمان ملل، از زمان آغاز جنگ میان روسیه و اوکراین در فوریه سال ۲۰۲۲ میلادی، حدود ۵.۸ میلیون اوکراینی این کشور را ترک کرده‌‎اند و بسیاری از آنها تمایل دارند که حتی پس از برقراری صلح میان مسکو و کی‌یف همچنان در کشورهای میزبان باقی بمانند اما اکثر این کشورها تنها به دلیل شرایط جنگی به مهاجران اوکراینی پناه داده و مشتاق پذیرش آنها به عنوان مهاجران دائمی نیستند.

 

منبع: ایرنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها