|

توضیحات جدید وزارت خارجه درباره حملات اخیر و تنش‌ها میان ایران و پاکستان

سخنگوی وزارت خارجه با بیان اینکه روابط ایران و پاکستان روابطی مستحکم است، گفت: حمله به پاکستان، ناشی از ضرورت آنی برای جلوگیری از اقدام ضدامنیتی و تروریستی دیگر بود. امنیت دو کشور ایران و پاکستان به یکدیگر وابسته است.

توضیحات جدید وزارت خارجه درباره حملات اخیر و تنش‌ها میان ایران و پاکستان

به گزارش شبکه شرق، سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد: حمله به جیش‌العدل در پاکستان، یک ضرورت آنی برای مقابله با تروریست‌های آماده عملیات و در راستای حمایت از امنیت شهروندان ایرانی بود.

حسین کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به روابط ایران و پاکستان و بازگشت سفرای دو کشور، افزود: آنچه انجام شد، حمله به پایگاه‌های گروهک تروریستی «جیش‌العدل» بود. موضوع مقابله با گروه‌های تروریستی فعال در مرز ایران و پاکستان، موضوع قابل بحث دو کشور بوده و قطعا مقابله با این گروه‌ها و ایجاد امنیت در مرزهای شرقی ایران، در راستای افزایش همکاری‌های دو جانبه خواهد بود.

کنعانی با بیان اینکه روابط ایران و پاکستان روابطی مستحکم است، گفت: این اقدام، ناشی از ضرورت آنی برای جلوگیری از اقدام ضدامنیتی و تروریستی دیگر بود. امنیت دو کشور ایران و پاکستان به یکدیگر وابسته است. اتفاقات اخیر، از استحکام روابط ایران و پاکستان کم نخواهد کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان افزود: روابط دو کشور ایران و پاکستان، مبتنی بر پیوندهای عمیق گذشته و در مسیر دوستی به پیش خواهد رفت؛ وزرای امور خارجه نیز در مورد فعالیت سفرای دو کشور به صورت تلفنی گفت‌وگو کرده‌اند.

منبع: مهر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها