|

جزئیات ارسال پیام آمریکا به ایران/ ویدئو

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: آمریکا از «مسیرهای مختلف» برای ارسال پیام به ایران استفاده می‌کند.

جزئیات ارسال پیام آمریکا به ایران/ ویدئو

به گزارش شبکه شرق، سخنگوی وزارت امور خارجه درباره میانجی‌گری عربستان میان ایران و آمریکا و کانال تبادل پیام‌ها میان ایران و آمریکا توضیحاتی ارائه کرد.

حسین کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری گفت:  این خبر را نمی‌توانم تلیید کنم، ولی آمریکایی‌ها از مسیر‌های مختلفی برای ارسال پیام به ایران استفاده می‌کنند.

کنعانی با اشاره به سفر پیش روی وزیر امور خارجه به مصر، گفت: شرایط خوبی در روابط میان دو کشور داریم. دیدارهای خوبی نیز در سطح دو وزیر خارجه و روسای‌جمهور دو کشور انجام شد. مقامات دو کشور بر ادامه گفت‌وگوها برای برداشتن گام‌های جدید تاکید دارند و خوشبین هستیم که پیش خواهیم رفت؛ موضوعات دوجانبه و منطقه‌ای مهمی برای گفت‌وگو میان ایران و مصر وجود دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به دیدار اخیر «علی باقری» و «انریکه مورا» اظهار کرد: گفت‌وگوها و تماس‌ها با مقامات اتحادیه اروپا وجود دارد. میان وزیر امور خارجه با آقای «بورل» هم تماس‌های مشترک برقرار است؛ این گفت‌وگوها در ژنو، میان آقای باقری و مورا صورت گرفت و در مورد آخرین وضعیت گفت‌وگوهای رفع تحریم‌ها، مباحثی مطرح شد و در آینده نیز ادامه خواهد یافت.

کنعانی درباره ارسال پیام آمریکا از طریق عربستان به ایران گفت: آمریکا از مسیرهای مختلف برای ارسال پیام به ایران استفاده می‌کند؛ روابط ایران و عربستان خوب و رو به پیشرفت است و مشورت‌ها و گفت‌وگوهای مستمری میان دو وزیر امور خارجه وجود دارد. 

حجم ویدیو: 1.69M | مدت زمان : 00:01:06
منبع: مهر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها