|

گاردین:

برتری ترامپ در انتخابات مقدماتی به معنی شکست بایدن نیست

روزنامه گاردین در گزارشی تحت عنوان «دونالد ترامپ بر انتخابات مقدماتی غلبه کرده اما این بدان معنا نیست که جو بایدن را شکست دهد»، مطرح کرد که چرا رسانه‌های جریان اصلی بیش از حد از موفقیت ترامپ در انتخابات «آیووا»، غلبه بر نظرسنجی‌ها و نابودی همه رقبای خود به جز نیکی هیلی قبل از انتخابات مقدماتی امروز (سه‌شنبه) در «نیوهمپشایر»، شوکه شده‌اند.

برتری ترامپ در انتخابات مقدماتی به معنی شکست بایدن نیست

به گزارش شکه شرق، این روزنامه انگلیسی در گزارش خود با طرح این سوال که «چرا رسانه‌ها این موضوع را بیش از حد مهم جلوه می‌دهند؟»، نوشت: رئیس‌جمهور سابق آمریکا نامزد [حزب جمهوری‌خواه آمریکا] خواهد بود، اما انتخابات سراسری موضوع دیگری است.

«گاردین» در ادامه گزارش خود به برخی رسانه‌های جریان اصلی که تحت تاثیر موفقیت دونالد ترامپ در انتخابات مقدماتی شده و آن را بیش از حد بزرگ کرده‌اند، اشاره کرد و نوشت: شبکه خبری «سی‌ان‌ان» حیرت‌زده است و «پیروزی قاطعانه ترامپ در آیووا» را «نمایش خیره‌کننده قدرت» می‌خواند. روزنامه «نیویورک تایمز» مات و مبهوت است و از «احتمال تاج‌گذاری ترامپ» و همچنین «قدرت سیاسی او» صحبت می‌کند. مجله «تایم» متحیر از «موقعیت برتر» ترامپ در تضمین نامزدی جمهوری‌خواهان است و می‌گوید «هیچ چیزی او را عقب ننداخته است». دن بالز (Dan Balz) روزنامه‌نگار «واشنگتن‌پست» می‌نویسد که «پایان هر رقابت واقعی می‌تواند خیلی زود فرا برسد».

گاردین در ادامه گزارش خود با اشاره به برخی کلمات در عناوین خبرها می‌افزاید: تیتر به تیتر همان داستان مجذوب و نفس‌گیر را ارائه می‌دهند: «ترامپ در حال سلطه است»، «قانونمند»، «بی‌رحم»، «بسیار موثر»، «قابل توجه».

این روزنامه انگلیسی خطاب به این رسانه‌های جریان اصلی نوشت: این مزخرفات خطرناک است.

گاردین در ادامه با طرح این سوال که «چرا تسلط ترامپ باید تعجب‌آور باشد؟» خاطرنشان کرد که او از سال ۲۰۱۶ بر حزب جمهوری‌خواه تسلط دارد و موفقیتش در رقابت‌های انتخاباتی هفته گذشته آیووا «نمایش خیره‌کننده قدرت» نبود بلکه نمایش ضعف قابل توجهی بود.

بر اساس این گزارش، ترامپ تنها ۵۶ هزار و ۲۶۰ رای در انتخابات مقدماتی آیووا به دست آورد درحالی که ۲ میلیون و ۸۳ هزار و ۹۷۹ رای‌دهنده در آیووا ثبت نام کرده‌اند و این بدان معناست که کمتر از ۳ درصد از مردم این ایالت به او رای دادند. عملکرد او در نیوهمپشایر نیز به احتمال زیاد نقاط ضعف مشابهی را آشکار می‌کند.

 

منبع: ایرنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها