|

دیدار امیرعبداللهیان با مقام‌های ارشد پاکستان؛ تاکید بر توسعه مناسبات دوجانبه

وزیر امور خارجه در سفر به اسلام‌آباد با وزیر امور خارجه، فرمانده ارتش و نخست وزیر پاکستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

دیدار امیرعبداللهیان با مقام‌های ارشد پاکستان؛ تاکید بر توسعه مناسبات دوجانبه

به گزارش شبکه شرق، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه که روز دوشنبه، ۹ بهمن با جلیل عباس جیلانی، وزیر خارجه پاکستان، ژنرال عاصم منیر، فرمانده ارتش پاکستان و همچنین نخست وزیر پاکستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان در گزارش خود از سفر به اسلام‌آباد در شبکه اجتماعى ایکس نوشت: در جریان سفر به پاکستان با ژنرال عاصم منیر، رئیس ستاد ارتش، آقای انورالحق نخست وزیر و آقای جلیل عباس جیلانی وزیر امور خارجه این کشور دیدار و گفتگو کردم.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین افزود: توسعه مناسبات دوجانبه در زمینه تجاری، اقتصادی، علم و فناوری، انرژی، سیاسی، امنیتی و مرزی ذیل سیاست همسایگی دولت جمهوری اسلامی ایران، افزایش بازارچه‌های مرزی و بررسی آخرین تحولات منطقه، مهم‌ترین محور رایزنی‌ها در اسلام‌آباد بود.

وی ادامه داد: همچنین در نشست خبری مشترک با همتایم با بیان اینکه روابط دو کشور می‌تواند منبع مهمی برای صلح و ثبات پایدار در منطقه باشد بر عزم جدی طرفین جهت اتخاذ رویکردی مبتنی بر همکاری برای مقابله با خطر تروریسم تاکید شد. تصریح کردم که به تروریست‌ها فرصت نخواهیم داد که امنیت ایران و پاکستان را هدف قرار دهند.

امیرعبداللهیان در این سفر و در پرتو روابط همسایگی، برادرانه و دوستانه دو کشور و تقویت همه‌جانبه همکاری‌های فیمابین در حوزه‌های تجاری، صنعتی، علمی و دانشگاهی، امنیتی و انرژی با مقام‌های پاکستانی به رایزنی پرداخته است.

گفت‌وگو درباره مقابله همه‌جانبه با گروه‌های تروریستی فعال در طول مرز‌های مشترک و تلاش برای ارتقا امنیت، آرامش و توسعه پایدار مردم دو سوی مرز از دیگر موضوعات مورد مذاکره وزیر امور خارجه در پاکستان بود.

 

منبع: میزان
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها