|

واکنش ایران به حملات اخیر آمریکا

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در خصوص حملات آمریکا به پایگاه‌های قدس، عراق، سوریه و حوثی‌های یمن توضیحاتی ارائه کرد.

واکنش ایران به حملات اخیر آمریکا

به گزارش شبکه شرق، سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: اقدامات نظامی آمریکا و انگلیس در منطقه و حملات به یمن، سوریه و عراق متناقض با شعارهای حقوق بشری این کشورهاست. مشخص است که نقطه کانونی بحران در منطقه، تداوم حملات و جنگ علیه غزه با حمایت آمریکا و اسرائیل است. حمله به دیگر کشورها در منطقه، نقض حاکمیت این کشورها و تلاشی ناشیانه برای انحراف افکار عمومی از کانون اصلی بحران، یعنی فلسطین است

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در نشست خبری هفتگی با خبرنگاران رسانه‌های داخلی و خارجی، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن ایام دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی مردم ایران و همچنین گرامیداشت یاد امام خمینی(ره) و شهدا، گفت: تا دیروز ۲۷ هزار و ۳۶۵ نفر شهید و بیش از ۶۰ هزار نفر مجروح نتیجه ۱۲۱ روز جنایت حملات اسرائیل در جنگ علیه غزه است. امیدواریم که جامعه جهانی بیش از این در مقابل این جنایات سکوت نکرده و برای توقف این نسل‌کشی و جنایات جنگی نیز اقدامات لازم را ترتیب دهد.

کنعانی در پاسخ به سوالی درخصوص‌ کاهش تنش‌ها در منطقه عنوان کرد: مشخص است که نقطه کانونی بحران در منطقه، تداوم حملات و جنگ علیه غزه با حمایت آمریکا و اسرائیل است. حمله به دیگر کشورها در منطقه، نقض حاکمیت این کشورها و تلاشی ناشیانه برای انحراف افکار عمومی از کانون اصلی بحران یعنی فلسطین است و راه حل بحران هم پایان‌دادن به این جنگ علیه مردم فلسطین است. اقدامات نظامی آمریکا و انگلیس در منطقه و حملات به یمن، سوریه و عراق متناقض با شعارهای حقوق بشری این کشورهاست.

سخنگوی وزارت امور خارجه یادآور شد: متاسفانه آمریکا و انگلیس به‌جای انتخاب صلح و امنیت در منطقه، ترجیح می‌دهند اسرائیل و منافع توسعه‌طلبانه‌اش را انتخاب کنند و آنها را به منافع دیگر کشورها و ملت‌ها ترجیح دهند.

منبع: ایلنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها