|

العالم فی 60 ثانیة

از پیش بینی رشد ناخالص امارات تا رونق حمل و نقل هوایی به دلیل تنش در دریای سرخ

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین،العربی الجدید،عکاظ عربستان، البیان امارات، خبرگزاری رسمی عراق و الشرق الاوسط.

از پیش بینی رشد ناخالص امارات تا رونق حمل و نقل هوایی به دلیل تنش در دریای سرخ
خبرنگار: ذلفا معیل

البیان: تولید ناخالص داخلی امارات  به 5.3٪ در سال 2024 افزایش می‌یابد

اس اند پی گلوبالپیش بینی کرد  که افزایش تولید نفت و حمایت از بخش‌های غیرنفتی رشد اقتصادی امارات را در سال جاری افزایش دهد. با وجود پویایی های عرضه و تقاضای بی ثبات – پیش بینی می شود که قیمت نفت تا حد زیادی در سال 2024 ثابت بماند. تولید ناخالص داخلی بخش غیرنفتی احتمالاً به رشد خود ادامه خواهد داد، هرچند با سرعت کمتری نسبت به سال 2023، این به لطف عملکرد بخش گردشگری، املاک و مستغلات و خدمات مالی است. به طور کلی، ما انتظار داریم که تولید ناخالص داخلی واقعی 5.3 درصد در سال 2024 در مقابل 3.4 درصد برآورد شده برای سال 2023 افزایش یابد. بر اساس پیش بینی ها افزایش قیمت املاک ممکن است کند شود. 

 

عکاظ عربستان: 

سفیر خادم عربستان درآمریکا: «برنامه زنان در دفاع» گامی برجسته در توسعه آگاهی است

نمایشگاه جهانی دفاع در چهارمین روز خود با سازماندهی برنامه زنان در دفاع، علاوه بر سازماندهی برنامه استعدادهای آینده، که اطلاعات ارزشمندی را در اختیار استعدادهای جوان شاغل قرار می دهد، از نقش زنان در صنعت دفاعی و امنیتی تجلیل کرد. از آنجایی که این برنامه‌ها در چارچوب دستورالعمل‌ها و تلاش‌های نمایشگاه قرار می‌گیرند، برای ارائه یک پلتفرم جهانی پیشرو به تمام جنبه‌های صنعت دفاعی و امنیتی می‌پردازد.

سفیر عربستان درآمریکا، ریما بنت بندر بن سلطان بن عبدالعزیز، که ریاست برنامه زنان در دفاع را برعهده داشت با اشاره به  نقش موثر زنان در این صنعت گفت این یک برنامه متمایز است وگامی در جهت مشارکت دادن زنان، توسعه آگاهی آنها در بخش صنایع دفاعی و امنیتی، در راستای چشم انداز 2030است.

 

الشرق الأوسط: افزایش 50 درصدی حداقل حقوق در مصر

عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر اعلام کرد که حداقل دستمزد در کشور تا ماه مارس 50 درصد افزایش می یابد.

السیسی گفت که با توجه به وظیفه حکومت در حمایت از شهروندان در سایه شرایط کنونی، دولت دستور داد مجموعه اقداماتی در حوزه اجتماعی فورا اتخاذ شود.

وی افزود که از جمله این اقدامات، افزایش حداقل دستمزد به میزان 50 درصد است تا حداقل حقوق از ماه مارس به 6 هزار جنیه (194 دلار) افزایش یابد.

گفتنی است نرخ رسمی دلار در مصر 31 جنیه در مقابل یک دلار و نرخ بازار سیاه 56 جنیه در مقابل یک دلار است.

 

خبرگزاری رسمی عراق: افنتتاح نمایشگاه بین المللی کتاب نجف 

سومین دوره از نمایشگاه بین المللی کتاب نجف اشرف با حضور رئیس جمهور عراق افتتاح شد.

در این نمایشگاه وزیر ورزش و جوانان عراق، شماری از نمایندگان پارلمان، مقامات بلندپایه نجف و شخصیت های فرهنگی از اقلیم کردستان عراق حضور داشتند.

رشید در مراسم افتتاح این نمایشگاه تاکید کرد که افتتاح آن اهمیتی فوق العاده دارد زیرا استان نجف اشرف، شهر علم، ادب، زبان و فقه و خاستگاه حوزه های دینی است.

رئیس جمهور عراق گفت که عراقی ها در سخت ترین شرایط و در زمان حکومت بدترین و سنگ دل ترین رژیم دیکتاتوری نیز خواندن و کتاب را ترک نکردند.

 

العربی الجدید: رونق حمل و نقل هوایی به دلیل تنش در دریای سرخ

تداوم حملات نظامی در دریای سرخ باعث شده است کشتی های باربری به دنبال پیدا کردن مسیرهای جایگزین باشند و حمل و نقل تجاری هوایی جایگزین حمل و نقل دریایی شود. در همین حال، بسیاری از شرکت‌های خدمات لجستیک، به ارسال محصولات تولیدی خود با هواپیماهای ترابری مبادرت کرده اند، اما قیمت حمل و نقل هوایی در مقایسه با دریایی بسیار گران است.

پس از ثبات نسبی قیمت های حمل و نقل هوایی به علت همزمان شدن با کاهش فصلی تقاضا، اطلاعات و آمار مندرج در سکوی پرداخت حمل و نقل بین المللی حاکی از آن است که در هفدهم ژانویه گذشته، حمل و نقل هوایی از چین به اروپا حدود 91 درصد افزایش داشته است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها