|

حمله موشکی به کشتی آمریکایی

حوثی‌های یمن در بیانیه‌ای از حمله موشکی به یک فروند کشتی آمریکایی خبر دادند.

حمله موشکی به کشتی آمریکایی

به گزارش شبکه شرق، سخنگوی نیروهای مسلح حوثی‌های یمن اعلام کرد: نیروی دریایی ما کشتی استارایرس آمریکا را با چند موشک دریایی هدف قرار داد.

«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد: نیروی دریایی ما کشتی «استارایرس» آمریکا را با چند موشک دریایی هدف قرار  داده و  موشک‌ها به دقت به یاری خدا به هدف اصابت کرد.

در این بیانیه آمده است: نیروهای مسلح ما همچنان به تصمیم جلوگیری از کشتیرانی اسرائیل یا کشتی‌هایی که به مقصد بنادر اسرائیل حرکت می‌کنند، تا توقف تجاوز به غزه و پایان یافتن محاصره نوار غزه ادامه خواهند داد.

ارتش یمن تاکید کرد: نیروهای مسلح یمن هرگز در انجام عملیات بیشتر در پاسخ به جنایات اسرائیل علیه برادرانمان در غزه و نیز پاسخ به تجاوزات آمریکا و انگلیس به کشورمان تردید نخواهند کرد.

 شرکت امنیت دریایی انگلیس آمبری، صبح روز دوشنبه «۲۳ بهمن ۱۴۰۲» اعلام کرده بود که، یک کشتی متعلق به یونان با پرچم جزایر مارشال در نزدیکی یمن هدف حمله موشکی قرار گرفته است.

طبق این ادعا، حادثه مذکور در جنوب دریای سرخ به وقوع پیوست و در جریان آن کشتی یادشده هنگام عبور از تنگه باب المندب در 2 حادثه جداگانه هدف موشک قرار گرفت.

آمبری، که بابت ارائه توصیه‌های امنیتی به کشتی‌ها شهرت پیدا کرده گفت که کشتی مذکور مورد اصابت موشک قرار گرفته و آسیب دیده است.

منبع: تسنیم
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها