|

العالم فی 60 ثانیه

​از توقف فروش دلار با قیمت رسمی در عراق تا مذاکرات بدون پیشرفت قاهره

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز، مطالب و عناوین رسانه‌های عرب‌زبان البیان امارات، عکاظ عربستان، الجزیره، الخلیج اونلاین و الفرات نیوز را بررسی می‌کنیم.

​از توقف فروش دلار با قیمت رسمی در عراق تا مذاکرات بدون پیشرفت قاهره

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز، با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین البیان امارات، عکاظ عربستان، الجزیره، الخلیج اونلاین و الفرات نیوز.

البیان: خطوط هوایی امارات بهترین برند این کشور 

در نظرسنجی‌ای که اخیراً توسط وب‌سایت معروف «YouGov» انجام شده است، مشتریان امارات متحده عربی، پس از دریافت امتیاز 60.7، شرکت هواپیمایی امارات را به عنوان بهترین برند محلی رتبه‌بندی کردند.

این نظرسنجی نشان داد که مشتریان پس از خطوط هوایی امارات، برند آدیداس را با امتیاز 58.9، سامسونگ با امتیاز 57.3، اپل با امتیاز 54.4، آلمارای را با امتیاز 54.2 ، «نایک» با امتیاز 54.1 و «یوتیوب» امتیاز 54.1 و «واتس اپ» امتیاز 53.1 انتخاب کردند.

نظرسنجی YouGov نشان داد شرکت‌هایی در سال گذشته در امارات به پیشرفت‌های قابل توجهی دست یافته‌اند.

الفرات نیوز: توقف فروش دلار با قیمت رسمی در عراق

یک منبع مطلع از توقف فروش دلار با قیمت رسمی بانک مرکزی عراق به مسافران خبر داد.

این منبع گفت که فروش دلار به مسافران در اکثر بانک‌های دولتی متوقف شد.

او اشاره کرد که بانک مرکزی عراق قصد دارد، سازوکار جدیدی برای دریافت ارز مسافرتی راه اندازی کند.

گفتنی است، بانک مرکزی عراق برای مسافران عراقی که به کشورهای مشخص شده از سوی بانک سفر می‌کنند، مبلغ 3 هزار دلار ارز می‌دهد.این ارز در صورت سفر درمانی به 6 هزار دلار افزایش می‌یابد اما شامل سفر به ایران، سوریه و لبنان نمی‌شود.

الخلیج اونلاین: مذاکرات قاهره در مورد غزه پیشرفتی نداشت

«وال‌استریت ژورنال» به نقل از منابع آگاه از پایان مذاکرات قاهره بدون اتخاذ گام‌های اساسی و مهم برای دستیابی به توافق خبر داد.

منبع مذکور اعلام کرد که هیات اسرائیلی بدون توافق سر موارد مورد اختلاف، قاهره را ترک کردند.

وال استریت ژورنال به نقل از یک مسئول آمریکایی گفت که گشایش یا شکست در مذاکرات به وجود نیامده است.

مذاکرات چهارجانبه میان مصر، آمریکا، قطر و اسرائیل برای برقراری آتش‌بس و مبادله اسرا در قاهره برگزار شد.

پیش‌تر منابع خبری، نسبت به نتایج اجلاس قاهره اظهار خوش‌بینی کرده بودند.

عکاظ عربستان: ریاض میزبان جایزه بین المللی داستان عربی 

«ریاض» میزبان یک کنفرانس مطبوعاتی برای معرفی شش رمانی است که به فهرست کوتاه هفدهمین دوره جایزه بین‌المللی داستان عربی راه یافته‌اند. 

جایزه بین‌المللی ادبیات داستانی عربی که در حال حاضر توسط مرکز ابوظبی برای زبان عربی حمایت می‌شود و از سوی بنیاد جایزه بوکر لندن حمایت می‌شود، یکی از معتبرترین جوایز ادبی در جهان عرب محسوب می‌شود و هدف آن افزایش سطح رمان عربی و ارتقای جایگاه آن در صحنه جهانی با فراهم کردن بستری موثر برای معرفی و حمایت از آثار نویسندگان عرب و گسترش دایره خوانندگان خود، همچنین در جهت ارتقای ارتباطات فرهنگی بین جهان عرب و جهان غرب است.

به شش رمان راه‌یافته به فهرست نهایی جایزه 10000 دلار و رمان برنده 50000 دلار اختصاص یافته است.

الجزیره: ایتالیا گاز مورد نیاز خود را از مسیرهای جدید کشتیرانی تامین می‌کند

نیکلا مونتی، رئیس اجرایی شرکت ایتالیایی ادیسون اعلام کرد این شرکت با تجدید نظر در موعد تحویل گرفتن گاز طبیعی مایع از قطر و به منظور در امان ماندن محموله ها از خطرات موجود در دریای سرخ، می تواند به طور منظم گاز مورد نیاز خود را  از قطر دریافت کند. 

رئیس اجرایی شرکت ادیسون تصریح کرد: پس از اینکه ما با مشکلاتی در تحویل گاز طبیعی مایع در بندر دریایی ایتالیا در بندر روویگو مواجه شدیم، تلاش کردیم خود را با شرایط جدید سازگار کنیم.

مونتی گفت: تمام محموله‌های گاز برای تحویل در ماه‌های فوریه، مارس و آوریل تایید شده است اما این محموله ها مطابق طبق برنامه‌ریزی‌ها از مسیر جدید (دماغه امید نیک) به ایتالیا وارد خواهند شد زیرا امنیت لازم در دریای سرخ وجود ندارد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها