|

العالم فی 60 ثانیه

از افتتاح بزرگ‌ترین معبد هندوها در خاورمیانه تا تولید گندم در عراق

در این مطلب، به عناوین البیان امارات، خبرگزاری رسمی عمان، خبرگزاری رسمی عراق، الخلیج اونلاین و الفرات‌نیوز نگاهی مى‌اندازیم.

از افتتاح بزرگ‌ترین معبد هندوها در خاورمیانه تا تولید گندم در عراق
خبرنگار: ذلفا معیل

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز، با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین البیان امارات، خبرگزاری رسمی عمان، خبرگزاری رسمی عراق، الخلیج اونلاین و الفرات نیوز.

البیان: بازگشایی یک مسیر تجاری جدید بین کلمبیا و پاناما توسط امارات

گروه Unifeeder، بخشی از سبد خدمات دریایی گروه دی‌پی ورلد (DP World  شرکت ترابری دریایی اماراتی)، سرویس مستقیم جدیدی را راه‌اندازی کرده است که چهار بندر کلمبیا و بندر مانزانیلو در پاناما را به هم متصل می‌کند و سطح جدیدی از انعطاف‌پذیری را در برآوردن نیازهای مشتریان صادراتی در منطقه قاره آمریکا مانند میوه اضافه می‌کند. 

سرویس جدید بین کلمبیا و پاناما، بهترین پوشش را برای محموله‌های کانتینری بین بنادر شمال کلمبیا فراهم می‌کند، امکان حمل‌و‌نقل سریع را میسر می‌کند و خدمات ویژه‌ای را برای شرکت‌های صادراتی که با محصولات حساس مانند میوه‌های تازه سروکار دارند، ارائه می‌دهد.

خبرگزاری رسمی عمان: کشف یک بنای تاریخی 4 هزار و 500 ساله در عمان

عمان از کشف یک بنای تاریخی بیش از 4 هزار و 500 ساله خبر داد که بزرگ‌ترین بنای غیربرجی از زمان ماقبل عصر برنز است.

در نتیجه کاوش‌های باستان‌شناسی دانشگاه سلطان قابوس عمان، بزرگ‌ترین بنای تاریخی غیربرجی بیش از چهار هزار و پانصد ساله در نزدیکی دره المضیبی کشف شده است.

این اثر کشف‌شده، یک سکونتگاه تاریخی دارای معماری متمایز است که هنوز مانند آن در شبه‌جزیره عمان کشف نشده است.

مساحت این بنای تاریخی بیش از 550 متر مربع برآورد شده و یک بنای مستقل و جدا از دیگر بناها است.این بنای تازه کشف شده بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین ساختمان غیربرجی است که از زمان ماقبل عصر برنز تا کنون کشف شده است.

الخلیج اونلاین: افتتاح  بزرگترین معبد هندوها در خاورمیانه 

نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند بزرگ‌ترین معبد سنتی هندوها در خاورمیانه را در ابوظبی افتتاح کرد. مودى گفت: این معبد به نماد وحدت مذهبی و هماهنگی جهانی تبدیل خواهد شد.

گشایش معبد «باباس هندو ماندیر» در سفر مودی به امارات در زمینی به مساحت 27 جریب در ابوظبی به مساحت 55 هزار متر مربع ساخته شده است. این معبد در منطقه ابوماریخا، نزدیک بزرگراهی که پایتخت، ابوظبی، را به دبی متصل می‌کند، واقع شده است، جامعه هندی بزرگترین جامعه در امارات محسوب می شود و جمعیتشان تقریباً 3.5 میلیون نفر است.

گفته می‌شود افتتاح معبد هندوها چند هفته قبل ازانتخابات هند برای جلب جامعه هندی در خارج از کشور است و معبد یک موضوع مهم برای مودی و دولت ملی گرای هندو او محسوب می شود.

خبرگزاری رسمی عراق: طرح گسترده عراق برای محافظت از میراث ملموس و ناملموس تاریخی

سخنگوی وزارت فرهنگ عراق اعلام کرد مجموعه‌ای از طرح‌ها و ابتکارات را برای حفظ میراث فرهنگی آغاز کرده‌ایم زیرا این وزارتخانه بر آن است تا به حفاظت از میراث فرهنگی ملموس و نا ملموس از طریق سازمان‌های بین‌المللی از جمله ثبت این اماکن در سازمان یونسکو با ارسال پرونده‌های اصلی آن مبادرت کند.

احمد العلیاوی، تاکید کرد حفاظت بین‌المللی از میراث فرهنگی امری ضروری و مهم است و بستری مناسب برای گردشگری در عراق ایجاد می کند.

این در حالی است که در عراق مجموعه‌ای از فعالیت‌ها و اماکن نظیر هورهای عراق، خوش‌نویسی عربی، توربین‌های آبی و غیره وجود دارند که وزارت فرهنگ برای تهیه پرونده و ثبت آنها در یونسکو تلاش می‌کند.

الفرات نیوز: پیش‌بینی تولید 6 میلیون تن گندم در عراق 

وزارت کشاورزی عراق پیش‌بینی کرد که حجم تولید گندم کشور در فصل جاری سال 2024، به 6 میلیون تن برسد.

مهدی سهر الجبوری معاون اداری وزارت کشاورزی عراق اعلام کرد که برنامه زمستانی فصل جاری مانند سال گذشته به طور کامل اجرا شده است و تولید گندم کشور در فصل زمستان 6 میلیون تن برآورد می‌شود.

الجبوری افزود که با استفاده از سیستم‌های آبیاری مرکزی و ثابت، کاشت گندم در زمین‌های زیرکشت در فصل زمستان افزایش داشته است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها