|

العالم فی 60 ثانیة

از نشست بین المللی گردشگری سلامت در دبی تا درآمد قطر از جام جهانی2022

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم.

از نشست بین المللی  گردشگری سلامت در دبی تا درآمد قطر از جام جهانی2022
خبرنگار: ذلفا معیل

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین،البیان امارات،الشرق، شفق نیوز، الخلیج اونلاین و العربی الجدید.

 

لبیان: 

با حضور 12 کشور ... اولین نشست بین المللی خاورمیانه برای گردشگری پزشکی در دبی

کنفرانس بین المللی گردشگری پزشکی خاورمیانه در هتل موون پیک - القرهود - دبی با حضور 12 کشور و با حضور حدود 40 بیمارستان و شرکت گردشگری پزشکی از کشورهای امارات، ترکیه، تونس، هند، مالزی و اسپانیا در زمینه های مختلف آغاز به کار کرد.

آمار اداره بهداشت دبی نشان می دهد که بیشتر گردشگرانی که برای درمان و بستری شدن به امارت آمده اند از کشورهای آسیایی به میزان 38 درصد بوده اند و پس از آن کشورهای اروپایی و کشورهای مشترک المنافع با نرخ 24 نفر و کشورهای عربی و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس به میزان 22 درصد در رتبه های بعدی قرار دارند.  55 درصد گردشگران بین المللی سلامت را مردان و 45 درصد را زنان تشکیل می دهند.

 

شفق نیوز:

عراق  طی یک سال 45 میلیون دلار میوه و مرکبات از لبنان وارد کرد

سازمان گمرک لبنان خبر داد که واردات میوه و مرکبات عراق از لبنان در سال گذشته به 45 میلیون دلار رسیده است.

سازمان گمرک لبنان در گزارش خود اعلام کرد که حجم واردات عراق از لبنان در سال گذشته نسبت به سال 2018 با 35.6 میلیون دلار، افزایش یافت و به 45 میلیون دلار رسید.

در گزارش مذکور آمده است که حجم صادرات عراق به لبنان در سال گذشته به حدود 4 میلیون دلار رسید که در سال 2018 4.7 میلیون دلار بوده است.

بر اساس گزارش سازمان گمرک لبنان صادرات محصولات کشاورزی و مواد غذایی 45 درصد از کل صادرات لبنان به عراق را تشکیل داده است.

 

الخلیج اونلاین:

 530میلیارد دلار حجم تجارت خارجی عربستان در سال 2023

اداره کل آمار عربستان سعودی اعلام کرد حجم تجارت خارجی این کشور در سال 2023 بالغ بر 2 تریلیون ریال سعودی، معادل 530 میلیارد دلار بوده است.

اداره کل آمار عربستان در گزارش مربوط به تجارت بین المللی سه ماهه چهارم سال 2023 خود اعلام کرد: ارزش مازاد تراز تجاری عربستان سعودی در سال گذشته به 417 میلیارد ریال سعودی معادل 111 میلیارد دلار  رسیده است که این رقم نشان از مازاد تراز تجاری برای چندین بازه زمانی سه ماهه متوالی دارد.

این منبع افزود: حجم صادرات کالاهای این کشور در سال 2023 ، با 9.7 درصد کاهش در دسامبر سال 2023 به حدود 98.5 میلیارد ریال سعودی معادل 26.26 میلیارد دلار رسید .

 

الشرق : 

قطر چقدر از میزبانی جام جهانی سود اقتصادی برد؟

قطر بین 2.3 تا 4.1 میلیارد دلار از هزینه های گردشگری و حقوق پخش مرتبط با میزبانی جام جهانی درآمد کسب کرده است. بر اساس گزارشی که صندوق بین‌المللی پول در روز پنجشنبه منتشر کرد، از نظر ارزش افزوده ناخالص، این معادل بین 1.6 تا 2.4 میلیارد دلار یا بین 0.7 تا 1 درصد از تولید ناخالص داخلی کشور در سال 2022 است.

قطر میزبان جام جهانی 2022 بود و اولین کشور عربی بود که مشهورترین تورنمنت جهان فوتبال را در خاک خود برگزار کرد. 

تخمین زده می شود که در طول این مسابقات یک میلیون گردشگر وارد قطر شدند که از این تعداد 300 هزار نفر در کشورهای همسایه اقامت کردند و از پروازهای شاتل برای رفتن به قطر و تماشای مسابقات استفاده کردند.

 

العربی الجدید:

 1.2 میلیارد دلار حجم مبادلات تجاری قطر و ترکیه در سال گذشته

محمد بن احمد بن طوار الکواری معاون اول رئیس اتاق بازرگانی و صنعت قطر گفت که ترکیه سرمایه گذار ویژه قطر به شمار می آید.

الکواری اعلام کرد که حجم مبادلات تجاری بین دو کشور در سال گذشته 1.2 میلیارد دلار برآورد شد.

وی خواستار افزایش سرمایه گذاری شرکت های ترکیه ای در قطر و همکاری با شرکت های قطری در ایجاد پیمان های تجاری و شراکتی پویا در تمامی بخش ها شد.

سعد الدباغ رئیس هیئت تجاری ترکیه نیز اعلام کرد که بیش از 700 شرکت ترکیه ای در بخش های مخلتف صنعتی، غذایی، آموزشی، پزشکی و … در قطر و حدود 180 شرکت قطری در ترکیه فعالیت می کنند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها