|

العالم فی 60 ثانیه

رتبه دوم امارات در سرمایه‌گذاری سبز در جهان تا رشد تولید داخلی غیرنفتی عراق

ا

امارات متحده عربی، در سال 2023، با رشد 28 درصدی، مستقیماً پس از آمریکا در رتبه دوم سرمایه‌گذاری سبز در جهان قرار گرفت.

رتبه دوم امارات در سرمایه‌گذاری سبز در جهان تا رشد تولید داخلی غیرنفتی عراق
خبرنگار: ذلفا معیل

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین رسانه‌های الشرق الاوسط، عکاظ عربستان، الامارات الیوم، الخلیج اونلاین و خبرگزاری رسمی عراق.

الامارات الیوم: امارات با رشد ۲۸ درصدی دومین سرمایه‌گذاری سبز در جهان

عبدالله بن طوق المری، وزیر اقتصاد امارات گفت: امارات متحده عربی، در سال 2023، با رشد 28 درصدی، مستقیماً پس از آمریکا در رتبه دوم سرمایه‌گذاری سبز در جهان قرار گرفت.

بن طوق در افتتاحیه کنفرانس «اینوستوبیا 2024» که با شعار «سرمایه‌گذاری در بخش های با رشد سریع» با حضور جمع کثیری از سرمایه‌گذاران و مقامات داخلی و بین‌المللی برگزار شد، افزود: امارات متحده عربی بیش از 11 قرارداد مشارکت اقتصادی با تعدادی از کشورهای جهان منعقد کرد.

بن‌طوق گفت امارات قبل از سال 2031، همانطور که برنامه‌ریزی شده بود، موفق شود به یک میلیون شرکت در این کشور دست یابد‌. 

عکاظ عربستان: گفت‌وگوی تلفنی بن‌سلمان و مکرون 

محمد بن‌سلمان، ولیعهد عربستان و امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه تلفنی گفت‌وگو کردند. دو طرف طی این تماس تلفنی، روابط دوجانبه بین عربستان و فرانسه و راه‌های تقویت آن در زمینه های مختلف را بررسی کردند.

ولیعهد عربستان و رئیس‌جمهور فرانسه به بررسی برخی از مسائل دارای اهمیت مشترک نیز پرداختند.

طرفین درباره شماری از مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی و پیامدهای آن و تلاش‌ها برای تحقق امنیت و ثبات در منطقه تبادل نظر کردند.

ریاست جمهوری فرانسه اعلام کرد که مکرون آمادگی خود برای همکاری در جهت تحقق شروط صلح پایدار در خاورمیانه را اعلام کرد.

در بیانیه ریاست جمهوری فرانسه آمده است که مکرون تاکید کرد که فرانسه آمادگی همکاری با عربستان برای توقف گسترش درگیری در منطقه است.

الشرق الاوسط: جهش بزرگ عربستان در توسعه بخش گردشگری

سفر بیش از 100 میلیون گردشگر به عربستان سعودی در سال 2023 و کسب درآمد بیش از 66 میلیارد دلاری از این بخش مورد تمجید سازمان جهانی گردشگری و شورای جهانی سفر و گردشگری قرار گرفته است، بگونه ای که این دو سازمان تاکید کردند چنین دستاوردی نشان از موفقیت عربستان سعودی در تبدیل بخش سفر و گردشگری به یک موتور محرکه اساسی برای تنوع بخشی و رشد اقتصادی این کشور خواهد بود.

احمد الخطیب، وزیر گردشگری عربستان، این دستاورد را نتیجه پیگیری‌ها و توجه دولت به تقویت بخش گردشگری و افزایش سهم آن در تولید ناخالص داخلی مطابق با برنامه چشم انداز 2030 دانست، در حالیکه سازمان جهانی سفر و گردشگری نیز اعلام کرد انجام اصلاحات راهبری در عربستان سعودی یک فضا و بستر مناسب برای تشویق سرمایه‌گذاری و نوآوری به وجود آورده است.

الخلیج اونلاین: شمار شهدای غزه از 30 هزار نفر عبور کرد

شمار شهدای حملات مستمر اسرائیل به نوار غزه از هفتم اکتبر تاکنون، از 30 هزار نفر عبور کرد.

اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت غزه گفت که شمار شهدای غزه پس از آنکه 79 شهید که اکثر آنها کودک، زن و سالخورده بودند، به بیمارستان‌های غزه منتقل شدند، از 30 هزار نفر عبور کرد. در اراضی اسرائیل نیز شمار کشته‌شدگان ارتش اسرائیل به 582 نفر و شمار مجروحان به 3007 نفر رسید.

جنگ در نوار غزه وارد 146 امین روز خود شده و اسرائیل به حملات خود ادامه می‌دهد. میانجیگران بین‌المللی در حال تلاشند تا آتش‌بس پیش از ماه مبارک رمضان در غزه برقرار شود.

خبرگزاری رسمی عراق: عراق در حال پیشرفت در رشد تولید داخلی غیرنفتی است

وزارت دارایی عراق با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: هیات عراقی به ریاست طائف سامی محمد، وزیر دارایی در نشست صندوق بین‌المللی پول در امان پایتخت اردن، با کارشناسان این صندوق رایزنی و گفت‌وگو کرد.

این وزارتخانه تاکید کرد در این نشست دو روزه، مذاکرات روی برنامه اصلاحات اقتصادی در عراق و گام‌های اتخاذ شده توسط دولت در راستای تقویت سیاست مالی و بانکی، زیرساخت‌های دیجیتال، شمول مالی و مسائل مربوط به بدهی عمومی و اقدامات انجام شده برای کاستن از  پیامدهای درگیری‌های بین المللی و اثرات آن بر اقتصاد متمرکز خواهد بود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها