|

دور دنیا در یک دقیقه

جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید: ترامپ و دیکتاتوری؟ مال این حرف‌ها نیست!

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهار گوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم.

جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید: ترامپ و دیکتاتوری؟ مال این حرف‌ها نیست!

از دانمارک شروع می‌کنیم. مسئولان مد تصمیم گرفته اند پوست و خز حیوانات را حذف کنند. سپس به مالزی می‌رویم و از حواشی جوراب با نقش الله خبر می‌گیریم و در آخر به دعوای پشت وانتی بایدن و ترامپ می‌پردازیم.

 

دانمارک؛ حذف پوست و خز حیوانات از صنعت مد

از سال آینده استفاده از هر گونه پوست، پر و خز حیوانات در نمایش کت‌واک لباس‌ها در صنعت مد کپنهاگ حذف خواهد شد. این اتفاق برای نخستین‌بار در صنعت مد رخ می‌دهد.

حفظ حقوق حیوانات و احترام به زیست آنها باعث شده مسئولان برگزاری مد کپنهاگ به این نتیجه برسند استفاده از خز و پوست حیوانات را در لباس ممنوع کنند.

مسئولان مد کپنهاگ معتقدند در مسیری سخت و طولانی قدم گذاشته اند و بعید است برندهای معروف مثل بربری و شنل تن به این خواسته بدهند. آنها از خانه‌های مد کوچک‌تر خواسته اند در این مسیر همراهی‌شان کنند.

 

جان بولتون: ترامپ و دیکتاتوری؟ مال این حرف‌ها نیست! 

با این که اغلب کارشناسان و تحلیلگران درباره ریاست‌جمهوری دوباره ترامپ و تهدید او برای دموکراسی و ارزش‌های‌ آزادیخواهی هشدار می‌دهند، جان بولتون نظر دیگری دارد.

مشاور سابق ترامپ در گفت‌وگو با فیگارو می‌گوید «ترامپ اصلا مغز دیکتاتوری و ظرفیت مغزی دیکتاتورها را ندارد!» ادعای بولتون تحقیرآمیز، اما جدی است. 

بولتون می‌گوید کوتاه بیایید، ترامپ تنها یک مَلاک و توسعه‌دهنده املاک است، نه چیزی بیشتر. بولتون به جرگه منتقدان ترامپ پیوسته و مخالف سرسخت بازگشت او به کاخ سفید است.

 

مالزی؛ حمله به فروشگاه جوراب «الله»

به گزارش پلیس مالزی یک کوکتل مولوتوف به مغازه‌ای که دارای جوراب با نشان الله بوده پرتاب شده است. پلیس معتقد است این حمله با انگیزه‌های دینی رخ داده است. هویت کسی که به کی‌کی مارکت حمله کرده هنوز مشخص نشده است.

انتشار عکس جوراب‌هایی که با نام الله روی ساق آنها تزئین شده است، خشم مسلمانان مالزی را برانگیخته است. آنها می‌گویند نقش بستن الله بر جوراب توهین به خداست. کی‌کی مارکت عذرخواهی کرده است.

این اتفاق در ایالت پاهانگ مالزی رخ داده است. مسلمانان دو سوم جمعیت مالزی را تشکیل می‌دهند و یکی از مهم‌ترین گروه‌های جمعیتی این کشور به شمار می‌آیند.

 

پرونده رولکس؛ رئیس‌جمهور پرو کناره‌گیری نمی‌کند

خانم دینا بولوارته رئیس‌جمهور پرو می‌گوید دلیلی برای کناره‌گیری از مقامش وجود ندارد. پلیس پرو از خانه این سیاستمدار تعدادی ساعت لوکس رولکس کشف کرده است.

=

مقام قضایی پرو با اتهام این که خانم بولوارته درباره مالکیت این ساعت‌ها فرم اعلام پر نکرده به جستجوی خانه و کشف آنها حکم داده است. در گزارشی از یکی از روزنامه‌های پرو ادعا شده بود بولوارته صاحب تعدادی رولکس لوکس است.

نخست‌وزیر پرو هم به این رفتارها انتقاد کرده و در صفحه شخصی خود در ایکس نوشته این حملات باعث خروج سرمایه از کشور می‌شود. بولوارته گفته این ساعت‌ها را با سرمایه شخصی خریداری کرده است.

 

دعوای پشت وانتی ترامپ و بایدن

حرکت یک وانت ‌باری با برچسب‌های کمپین تبلیغاتی ترامپ و البته یک بنر از عکس دست و پا بسته بایدن در لانگ‌آیلند نیویورک سر و صدای زیادی به پا و انتقاداتی را به ترامپ وارد کرده است.

سخنگوی کمپین تبلیغاتی بایدن معتقد است این بنر دعوت به آسیب فیزیکی به رقیب است و البته سخنگوی کمپین تبلیغاتی تیم مقابل می‌گوید دموکرات‌ها هم از پرونده‌های قضایی ترامپ همچون سلاح استفاده می‌کنند.

هر چه به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا ۲۰۲۴ نزدیک می‌شویم حواشی و خبرهای این دو اردوگاه تبلیغاتی بیشتر می‌شود.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها