|

العالم فی 60 ثانیه

از هندی‌ها در صدر لیست خریداران ملک دبی تا رشد ذخایر خارجی قطر

گزارش بازار املاک و مستغلات دبی که توسط «Better Homes» منتشر شده است، نشان می‌دهد که هندی‌ها به بزرگ‌ترین خریداران املاک در دبی تبدیل شده‌اند.

از هندی‌ها در صدر لیست خریداران ملک دبی تا رشد ذخایر خارجی قطر

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز، با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین رسانه‌های البیان امارات، الخلیج اونلاین، عکاظ عربستان، خبرگزاری رسمی عراق و الشرق.

البیان: هندی‌ها در صدر لیست خریداران ملک دبی هستند

گزارش بازار املاک و مستغلات دبی که توسط «Better Homes» منتشر شده است، نشان می‌دهد که هندی‌ها به بزرگ‌ترین خریداران املاک در دبی تبدیل شده‌اند. بر اساس این گزارش؛ این علاقه به مهاجرانی که قبلاً در دبی زندگی می‌کنند محدود نمی‌شود، بلکه به افرادی که دارای ارزش خالص بالایی در سطح جهانی هستند نیز تعمیم می‌یابد که مشتاق هستند از بازار پررونق املاک و مستغلات در امارت بهره‌مند شوند.

تمایل هندی‌ها برای خرید ملک در سطح جهانی بخشی از طرحی است که توسط افراد با ارزش خالص بالا و افراد با ارزش خالص بالا طراحی شده است، زیرا طبقه نوظهور خانواده‌های ثروتمند در هند به دنبال زندگی در شهرهای توسعه‌یافته مانند دبی هستند.

الخلیج اونلاین: رشد 5.17 درصدی ذخایر خارجی قطر

بر اساس گزارش بانک مرکزی قطر، ارزش ذخایر بین المللی و نقدینگی ارز خارجی این کشور در ماه مارس گذشته به 67.9 میلیارد دلار رسیده در حالی که در همین بازه زمانی در ماه مارس سال گذشته این رقم چیزی حدود  64.6 میلیارد دلار بوده است.

این آمار نشان می‌دهد سطح ذخایر بین المللی و نقدینگی در مقایسه با مارس 2023، حدود  5.17 درصد رشد داشته است.

این میزان در مقایسه با فوریه 2024 نیز که میزان ذخایر بالغ بر 67.6 میلیارد دلار بوده است، چیزی حدود  0.37 درصد رشد نشان می‌دهد.

گفتنی است  پشتوانه ذخایر بین‌المللی سالانه به سه عامل ذخیره طلا، دومی سرمایه‌گذاری در اوراق و اسناد خزانه خارجی و دارایی‌های نقدی در سپرده گذاری‌های ارزی بستگی دارد.

خبرگزاری رسمی عراق: کاهش 50 درصدی بدهی خارجی دولت عراق

باسم العوادی، سخنگوی دولت عراق، اعلام کرد که حجم بدهی خارجی این کشور در سال جاری به حدود 9 میلیارد دلار کاهش یافته است.

سخنگوی دولت عراق با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در راستای شفافیت در فعالیت مالی و اطلاع افکار عمومی درباره عملکرد اقتصادی دولت، هیئت وزیران اخیرا تصمیماتی را تصویب کرده که نتیجه آن کاهش 50 درصدی بدهی خارجی عراق از 19 میلیارد و 725 میلیون دلار در اواخر سال 2022 به 15 میلیارد و 976 میلیون دلار در سال 2023 و حدود 8.9 میلیارد دلار در سال جاری خواهد بود.

سخنگوی دولت عراق تأکید کرد که این تصمیم همزمان با نهضت عمرانی در کشور انجام شده و راه را برای آینده اقتصادی بارونق و شکوفا هموار می‌کند.

عکاظ عربستان: تاکید بن‌سلمان و اردوغان بر اجرای قطع‌نامه شورای امنیت 

«محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان و «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه درباره روابط دوجانبه و آخرین تحولات اوضاع در نوار غزه گفت‌وگو کردند.

بر اساس بیانیه صادرشده از اداره ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه، بن‌سلمان و اردوغان در گفت وگوی تلفنی به بررسی مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی پرداختند.

بر اساس بیانیه مذکور رئیس‌جمهور ترکیه بر ضرورت اقدم یکپارچه جهان اسلام برای پایان حملات رژیم صهیونیستی علیه فلسطین در سریع ترین زمان ممکن تاکید کرد.

دو طرف همچنین بر اهمیت اجرای قطع نامه شورای امنیت درباره برقراری آتش‌‌بس در غزه تاکید کردند.

الشرق: کاهش 8 درصدى فعالیت صنعتی درعربستان

بر اساس داده‌های اداره کل آمار عربستان این کشور، در طول ماه فوریه به طور سالانه 7.7 درصد کاهش یافته است. 

فعالیت معدن که بیشترین وزن نسبی را در شاخص فعالیت صنعتی دارد، پس از کاهش تولید نفت عربستان به 9 میلیون بشکه در روز طی ماه فوریه سال جاری، 13.8 درصد به صورت سالانه کاهش یافت.

عربستان از ژوئیه سال گذشته کاهش تولید نفت خود را به میزان حدود یک میلیون بشکه در روز آغاز کرد، علاوه بر کاهش داوطلبانه 500 هزار بشکه‌ای در روز که قبلاً در آوریل 2023 اعلام کرده بود و تا پایان دسامبر 2024 تمدید می‌شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها