|

دولت روسیه استعفا کرد؛ در مراسم تحلیف «ولادیمیر پوتین» چه گذشت؟/ ویدئو و تصاویر

همزمان با پایان مراسم تحلیف «ولادیمیر پوتین» و ادای سوگند به عنوان رئیس‌جمهور روسیه برای پنجمین بار، دولت روسیه استعفا کرد.

دولت روسیه استعفا کرد؛ در مراسم تحلیف «ولادیمیر پوتین» چه گذشت؟/ ویدئو و تصاویر

به گزارش شبکه شرق، دولت روسیه پس از پایان مراسم تحلیف «ولادمیر پوتین» و ادای سوگند به عنوان رئیس‌جمهور روسیه، استعفا کرد.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور منتخب روسیه امروز «سه‌شنبه، ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳»، با ادای سوگند در مراسم تحلیف، به طور رسمی، پنجمین دوره ریاست جمهوری خود را آغاز کرد.

همزمان با پایان مراسم تحلیف ولادمیر پوتین و ادای سوگند به عنوان رئیس‌جمهور روسیه برای پنجمین بار، کابینه‌ی وزیران دولت روسیه استعفا کرد.

براساس قانون فدراسیون روسیه، پس از روی کار آمدن رئیس‌جمهور جدید، کابینه وزیران باید استعفا دهد و پس از آن ظرف دو هفته نخست‌وزیر تعیین می‌شود و سپس دو هفته پس از معرفی نخست‌وزیر، باید کابینه جدید تشکیل شود.

در مراسم تحلیف «پوتین» چه گذشت؟

رئیس‌جمهور منتخب روسیه امروز «سه‌شنبه، ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳» با ادای سوگند در مراسم تحلیف، به طور رسمی پنجمین دوره ریاست جمهوری خود را آغاز کرد.

به نقل از راشاتودی، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه که در انتخابات ریاست جمهوری روسیه، با اکثریت آرا پیروز شد، امروز سه‌شنبه با ادای سوگند در مراسم تحلیف در کاخ کرملین، به طور رسمی پنجمین دوره ریاست جمهوری خود را آغاز کرد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه

تاریخچه آیین برگزاری مراسم تحلیف ریاست جمهوری که امروز در کرملین برگزار شد، به سال ۲۰۰۰ بازمی‌گردد. این سنت در سال ۲۰۲۴ نیز با حضور شماری از مقامات برجسته روسیه، قضات و اعضای پارلمان این کشور ادامه یافت. براساس اعلام دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، حدود ۲ هزار و ۶۰۰ نفر به این مراسم دعوت شده بودند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه

پوتین که در انتخابات ماه مارس با کسب ۸۷.۲۸ درصد آرا، قاطعانه به پیروزی رسید، ساعاتی پیش با ادای سوگند، به طور رسمی پنجمین دوره ریاست جمهوری‌اش را شروع کرد.

لحظه سوگند خوردن پوتین برای ریاست جمهوری

ولادیمیر پوتین، سیاستمدار کهنه‌کار ۷۱ساله روسیه، در اوایل سال جاری میلادی، با ۸۷.۲۸ درصد آرا برای بار پنجم به عنوان رئیس‌جمهور روسیه انتخاب شد.

پوتین که در انتخابات ماه مارس با کسب ۸۷.۲۸ درصد آراء، قاطعانه به پیروزی رسید، دقایقی پیش با ادای سوگند، به طور رسمی پنجمین دوره ریاست جمهوری‌اش را شروع کرد.

منبع: مهر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها