|

آمار تعداد کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳؛ «محمدرضا صباغیان» کیست؟/ ویدئو و تصاویر

«محمدرضا صباغیان» در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.

آمار تعداد کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳؛ «محمدرضا صباغیان» کیست؟/ ویدئو و تصاویر

به گزارش شبکه شرق، «محمدرضا صباغیان» برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.

«محمدرضا صباغیان» نماینده حوزه مهریز به عنوان اولین داوطلب واجد شرایط در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.

«محمدرضا صباغیان» نماینده حوزه مهریز در مجلس شورای اسلامی است که به عنوان اولین داوطلب، وارد ستاد انتخابات وزارت کشور شد و برای انتخابات ثبت‌نام کرد.

محمدرضا صباغیان

گفتنی است، او نماینده حوزه انتخابیه مهریز، بافق، بهاباد، ابرکوه و خاتم  در مجلس دوره دهم، یازدهم و دوازدهم است. 

محمدرضا صباغیان بافقی (متولد ۱۳۴۷ در بافق)، چهره سیاسی مستقل و نماینده بزرگ‌ترین حوزه انتخابیه کشور (مهریز، بافق، بهاباد، ابرکوه و خاتم)، در مجلس دوره دهم، یازدهم و دوازدهم است.

صحبت‌های محمدرضا صباغیان در جریان ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری

محمدرضا صباغیان با حضور در جمع خبرنگاران درباره چرایی حضورش در انتخابات اظهار کرد: «علی‌رغم دستاوردها، مشکلاتی داریم. دولت‌هایی که تا امروز آمده‌اند نتوانسته‌اند مشکلات اقتصادی و نظارتی کشور را حل کنند. همه دولت‌ها در ایستگاه افزایش شکاف طبقاتی توقف کردند و مردم همواره نسبت به وضعیت معیشتی خود معترض بودند. باید ببینیم دلیل این مساله چیست. به عقیده من ریشه مشکلات چیز دیگری است، ریشه این مشکلات از دید من ساختار سیاسی و اداری است و تا زمانی که این ساختار اصلاح نشود، هرکسی بیاید، روی همان ریل حرکت خواهد کرد و تفاوا چندانی نخواهد داشت. ما دستگاه‌های مختلف قانون‌گذاری و اجرایی داریم که به شکل جزیره‌ای عمل می‌کنند، دستگاه‌های نطارتی هم همینطور است. امروز باید کسی بیاید که چاقوی جراحی بردارد و این وضعیت را اصلاح کند ولی متاسفانه هرکسی این حرف را می‌زند، تصور می‌کنند که با نظام مشکل دارد در حالی که اینطور نیست. ساختار سیاسی و اداری کشور با ۲ هدف تقویت جمهوریت نظام و اسلامیت نظام باید اصلاح شود.»

همچنین، سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: در ساعت‌های اولیه امروز، ۳۰ نفر داوطلب برای نامزدی ریاست‌جمهوری به ستاد مراجعه کردند که بعد از بررسی مدارک شرایط لازم را برای ثبت‌نام قطعی نداشتند.

«محسن اسلامی» سخنگوی ستاد انتخابات کشور در گفت‌وگویی با اشاره به آغاز فرآیند ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: با توجه به اطلاعیه ستاد انتخابات کشور درباره شرایط ثبت نام، امروز در اولین روز تا الان ۳۰ نفر داوطلب برای نامزدی ریاست جمهوری مراجعه کردند که بعد از بررسی مدارک شرایط لازم را برای ثبت نام قطعی نداشتند.

او افزود: داوطلبانی که شرایط نامزدی دارند، حتما در روزهای اولیه اقدام کنند و به روز آخر نگذارند و مدیریت زمان را داشته باشند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور درباره این که در قانون پیش‌بینی شده که اگر نامزدی نتواند بیاید وکیل او برایش نام‌نویسی کند؛ گفت: براساس قانون این پیش‌بینی شده است که اگر کسی این توان را نداشته باشد که حضور پیدا کند حتما نماینده خود را معرفی کند.

گفتنی است، نام‌نویسی از داوطلبان چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به صورت رسمی از ساعت هشت صبح امروز «پنج‌شنبه، ۱۰ خرداد ماه»، آغاز شد و تا ساعت ۱۸ ادامه خواهد یافت؛ سپس پرونده داوطلبان برای بررسی نهایی به شورای نگهبان ارسال خواهد شد و اسامی «۲۲ خرداد ماه» از سوی وزارت کشور اعلام می شود.

تبلیغات کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری نیز از «۲۳ خرداد ماه» آغاز می‌شود و تا هفتم تیرماه ادامه خواهد داشت؛ در نهایت، هشتم تیرماه، انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری برگزار و نهمین رئیس جمهور با رأی مستقیم مردم برگزیده خواهد شد.

منبع: موج
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها