|

صباغیان، کواکبیان، مقتدایی، حشمتیان و جلیلی؛

۵ کاندیدا در روز اول

معاون وزیر کشور با استناد به نظرسنجی وزارت ارشاد از مشارکت ۷۰ درصدی گفت

روز اول ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم، با حضور یک نماینده ادوار مجلس آغاز شد و در نهایت با حضور یکی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، پایان یافت.

۵ کاندیدا در روز اول

روز اول ثبت نام چهاردمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ساعت ۸ صبح امروز، ۱۰ خرداد رسما آغاز شد. این اولین انتخابات بر مبنای اصل ۱۳۱ قانون اساسی از زمان اصلاح قانون اساسی در سال ۶۸ است.

 

صباغیان و ایراد به ساختار

محمدرضا صباغیان بافقی، نماینده ادوار مجلس اولین نفری بود که امروز وارد ستاد انتخابات شد. او در جریان اظهاراتش، ساختار سیاسی و اداری کشور را دارای ایراد دانست و برنامه خود را اصلاح آن اعلام کرد.

 

کواکبیان و جمهور سوم

مصطفی کواکبیان دومین نفری بود که به ستاد انتخابات آمد. او اولین اصلاح‌طلب ثبت نام کننده است و برنامه خود را، اصلاح قانون اساسی اعلام کرد.

 

مقتدایی و «ایران ما»

 

عباس مقتدایی، نماینده مجلس هم سومین نفری بود که به ستاد انتخابات آمد. او از نیاز کشور، در همه ابعاد، برای رسیدگی گفت و تاکید کرد که برنامه‌اش، تشکیل دولتی با نام «ایران ما» است.

 

حشمتیان و گلایه از تبعیض

قدرتعلی حشمتیان، رئیس خانه احزاب ایران، نفر چهارمی بود که در ستاد انتخابات حاضر شد. او از تبعیض خبرنگاران میان خود و سعید جلیلی انتقاد کرد و همچنین از شورای نگهبان خواست با برداشتن فیلترها، راه را برای انتخاب مردم باز کند.

 

جلیلی و راه رئیسی

سعید جلیلی آخرین نفری بود که در روز اول، در ستاد انتخابات حاضر شد. امیرحسین ثابتی، نماینده تهران او را همراهی کرد. او در اظهاراتش از تداوم راه رئیسی گفت و بر لزوم توجه به مردم تاکید کرد.

 

یک پیش‌بینی عجیب

یکی از حواشی روز اول ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم، اظهارات معاون وزیر کشور بود. میراحمدی در شرایطی اعلام کرد که آخرین نظرسنجی وزارت ارشاد از مشارکت بیش از ۷۰ درصد مردم در انتخابات خبر می‌دهد که این عدد با نتیجه ۲ انتخابات‌ گذشته فاصله زیادی دارد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها