|

العالم فی 60 ثانیه

از «دبی» مقصد منطقه‌ای برای جراحی‌های بینی تا سهمیه‌بندی تولید نفت

پزشکان و کارشناسان تایید کرده‌اند که «دبی» به مقصدی منطقه‌ای برای انجام جراحی‌های بینی با آخرین فناوری‌ها و نوآوری‌های پیشرفته در جهان تبدیل شده است.

از  «دبی» مقصد منطقه‌ای برای جراحی‌های بینی تا سهمیه‌بندی تولید نفت
خبرنگار: ذلفا معیل

​در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز، با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین رسانه‌های الفرات‌نیوز، خبرگزاری رسمی قطر، البیان، الشرق‌الاوسط و روسیاالیوم.

الشرق الاوسط: ثابت ماندن نرخ بیکاری در اردن 

اردن اعلام کرد که نرخ بیکاری در سه ماهه نخست سال جاری، 21.4 درصد بوده که بدون تغییر نسبت به سه ماهه قبل مانده است.

براساس داده‌های اداره کل آمار اردن، این در حالی است که نرخ بیکاری در سه ماهه نخست سال 2023، 21.9 درصد بوده است.

نرخ بیکاری در میان مردان در مدت مذکور 17.4 درصد و نرخ بیکاری در میان زنان 34.7 درصد بوده است.

نرخ بیکاری پس از افزایش به 24 درصد در طول همه‌گیری کرونا، به تدریج شروع به کاهش کرد، در حالی که دولت اردن می گوید که جنگ در نوار غزه بر بازارهای اردن تاثیر منفی گذاشته است.

اقتصاددانان ارقام رسمی نرخ بیکاری را زیر سوال می‌برند و می گویند که این ارقام غیرواقعی است.

خبرگزاری رسمی قطر: افتتاح خط پرواز دوحه‌–‌تاشکند

نخستین پرواز هواپیمایی قطر از دوحه به شهر تاشکند ازبکستان انجام شد. محمد بن فالح الهاجری، مسئول پیشبرد امور سازمان کل هواپیمایی کشوری قطر گفت که به خطوط هوایی قطر بابت این دستاورد تبریک می گوییم و از تلاش‌های متمایز و پایبندی و اهتمام دائم به ارائه بهترین خدمات سفر به بیش از 170 مقصد در جهان تشکر می‌کنیم.

او اشاره کرد که تاشکند معروف به طبیعت جذاب و آثار تاریخی‌اش، به مقاصد خطوط هوایی قطر اضافه شد تا اتصال هوایی به آسیای مرکزی را تقویت کند.

الهاجری گفت که افتتاح این مقصد جدید به تحکیم روابط دوجانبه میان قطر و ازبکستان و تقویت فرصت‌های تجاری و راه‌های همکاری در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی و گردشگری کمک می‌کند.

الفرات نیوز: حجاج عراقی در بهترین هتل‌های مدینه اقامت دارند

سامی المسعودی، رئیس سازمان حج و زیارت عراق از اسکان حجاج عراقی در بهترین هتل‌های مدینه منوره خبر داد.

المسعودی گفت که عراق از جمله کشورهای پیشگام در زمینه اسکان متمایز حجاج عراقی است.

او افزود که هر اندازه مسکن حجاج به مسجد النبی نزدیک باشد، قیمت اجاره و همچنین کیفیت هتل‌ها افزایش می‌یابد.

رئیس سازمان حج و زیارت عراق گفت که هتل‌های مدینه کم و همچنین در منطقه مرکزی است و ۲ میلیون حاجی برای اسکان در آن رقابت می‌کنند چرا که مسکنی خارج از شهر وجود ندارد.

طبق آخرین آمار سازمان حج عراق، شمار حجاج عراقی که به عربستان رفته‌اند، به بیش از ۱۸ هزار نفر رسیده است.

روسیاالیوم: توافق وزرای نفت اوپک پلاس سر سهمیه‌بندی تولید نفت در سال 2025

یک منبع مطلع گفت که وزرای نفت اوپک پلاس سر تمدید موعد نهایی ارزیابی تولید نفت کشورهای عضو ائتلاف نفتی تا نوامبر 2025 توافق کردند.

این منبع اشاره کرد که از این داده‌ها برای توافق بر سر سهمیه‌بندی سال 2026 استفاده خواهد شد. منبع مذکور گفت که وزرای کشورهای عضو اوپک پلاس، بررسی طرح اضافی برای تولید نفت را آغاز کردند.

این منبع تصریح کرد که برخی از وزرا شخصا در ریاض حاضر شدند و برخی دیگر از طریق ویدئو کنفرانس شرکت کردند.

وزرای نفت کشورهای عضو اوپک پلاس، طرح آتی برای تولید نفت را بررسی خواهند کرد. منبع مذکور گفت که نشست آتی وزرای اوپک پلاس، یکم دسامبر برگزار خواهد شد.

البیان: «دبی» مقصد منطقه‌‌ای برای جراحی‌های بینی 

پزشکان و کارشناسان تایید کرده‌اند که «دبی» به مقصدی منطقه‌ای برای انجام جراحی‌های بینی با آخرین فناوری‌ها و نوآوری‌های پیشرفته در جهان تبدیل شده است.

در حاشیه یک دوره آموزشی تخصصی در دبی پزشکان و کارشناسان گفتند که این شهر خود را به عنوان مرکز جراحی‌ها و برنامه‌های آموزشی پیشرفته در این زمینه تثبیت کرده است.

در دوره آموزشی رینوپلاستی که با همکاری انجمن جراحی پلاستیک امارات و بیمارستان تخصصی قتینا برگزار شد، کارشناسان خاطرنشان کردند که پیشرفت علمی در زمینه جراحی‌های بینی در حال شتاب گرفتن است که منجر به ایجاد تکنیک «تئورینوپلاستی» شده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها