|

قاضی‌زاده هاشمی در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد

دولت مردم، خود را بر مدار خانواده تنظیم خواهد نمود

دولت مردم، خود را بر مدار خانواده تنظیم خواهد نمود تا پدر خانواده دغدغه معیشت؛ مادر خانواده دغدغه آینده فرزندان؛ پسر خانواده دغدغه اشتغال و سربازی و دختر خانواده دغدغه ازدواج و نقش آفرینی اجتماعی نداشته باشد.

دولت مردم، خود را بر مدار خانواده تنظیم خواهد نمود

به گزارش شبکه شرق،‌ امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی ، معاون رئیس دولت سیزدهم و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با حضور در ستاد انتخابات، در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد. او در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ هم ثبت‌نام کرد اما رای نیاورد. 

متن سخنرانی قاضی‌زاده هاشمی در جمع خبرنگاران در سالن ستاد انتخابات وزارت کشور، به شرح زیر است: 

«با کسب اجازه از محضر امام رئوف حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا(علیه السلام) و سلام و درود به حضرت ولی عصر(ارواحنا له‌لفدا) و امام روح الله (ره)، شهدای انقلاب اسلامی به خصوص شهدای خدمت.

1- شهادت آیت الله رئیسی عزیز را خدمت رهبر معظم انقلاب، خانواده بزرگ ایران و خانواده محترم و فرهیخته ایشان تسلیت عرض میکنم.

2- همچنین سالروز رحلت امام عظیم الشان (رحمت الله علیه) را به همه آزادیخواهان عالم تسلیت عرض نموده و یاد و خاطره امام عزیز را زنده نگاه میدارم که با آینده‌نگری در مورد مسئله فلسطین، جبهه مقاومت بهم پیوسته‌ای را ایجاد نمود که به زودی منجر به شکست رژیم کودک کش صهیونیستی و پیروزی قطعی ملت فلسطین خواهد شد، ان شاالله.

3- مردم عزیز ایران! تصور نمیکردم که پس از 3 سال و در شرایطی که همگی داغدار رئیس جمهور شهیدمان هستیم، مجددا پشت این تریبون قرار گیرم.

4- زمانی که آیت الله رئیسی به بنده اعتماد کردند و دعوت به عمل آوردند و از میان پیشنهادات ایشان، با افتخار توفیق خدمت به خانواده محترم شهدا و ایثارگران عزیز نصیب من شد، از نزدیک دیدم که ایشان با ایجاد دولتی مردمی، مکتبی، فعال، پرکار، معتقد به مبانی انقلاب اسلامی و عملگرا، با استفاده از طیف متنوعی از کارگزاران خدوم شبانه روزی در پی حل مسائل و مشکلات مردم بود.

5- امروز اینجا هستم تا بیان کنم، مؤلفه‌های قدرت، اعم از نظامی و سیاسی، امنیت کشور، تمامیت ارضی، زیرساخت‌ها، پیشرفت در فناوری‌های مهم از قبیل هسته‌ای، نانو و هوا و فضا، نیروی انسانی جوان، جهادی و با دانش و بسیاری از موارد دیگر، همگی محصول انقلاب اسلامی و حرکت جهادی و مکتبی بوده است.

6- اما با افتخار به مسیر طی شده، باید بررسی کرد چرا علیرغم داشتن مولفه‌های متعدد قدرت و پیشرفت، امروز خانواده عزیز ایرانی با مسائل و چالش‌های مزمن شده‌ای مواجه است که دستاویز تلاش بدخواهان برای القای یاس در آنها گردیده است؟!

7- مردم عزیز ایران، می دانید که دعواها و بی‌اخلاقی‌های سیاسی بیهوده، دوقطبی‌های کاذب هر چند پرهیاهو، کلی گویی، رویکردهای قیم‌مآبانه، تزریق مُسَکِن‌های موقت، پافشاری بر آزمودن مسیرهای شکست خورده و راهکارهای تک عاملی پاسخی مناسب در جهت حل آن چالش ها نمی باشد.

8- حرکت در مسیر برداشتن دیوارهای میان دولت و مردم را ادامه می‌دهم تا خانواده بزرگ ایران محقق شود و با نقش آفرینی حلقه‌های میانی زمینه را برای ورود فرزندان شما عزیزان و لشگر عظیم جوانان نخبه به عرصه اداره کشور با هدف انقلاب در سازوکارها و تحول در مدل حکمرانی فراهم نمایم تا دولتی مکتبی و عملگرا تشکیل شود. تاکید میکنم که نسخه های مختلفی در برخی دولت های گذشته تجربه شده است، ارتجاع و بازگشت به گذشته به زیان ما خانواده بزرگ ایران تمام خواهد شد.

9- در گام دوم انقلاب اسلامی و در این دولت ضمن حفظ آرمان‌های انقلاب از طریق به میدان آوردن گسترده مردم بر حل مسائل اساسی آنان تمرکز خواهم کرد. سه سال قبل مطالبی اشاره کردم. همچنان؛ رقیب خود را دیوان سالاری صد ساله دولت محور، حلقه های بسته مدیریتی، نادیده گرفتن تمامی ظرفیت های کشور، شخص محوری بجای گفتمان محوری و برنامه محوری، عدم اعتماد به بخش خصوصی، مدیریت نشسته، قانون گریزی و تمرکزگرایی می دانم. انقلاب سازوکاری مورد نظر یعنی انقلابی در رویکردها، کارکردها، ساختارها و مدل حکمرانی. باید توجه داشت که این انقلاب و تحول سازوکاری از مسیر رشد همه جانبه خانواده‌های ایرانی محقق خواهد شد.یعنی دولت مردم، خود را بر مدار خانواده تنظیم خواهد نمود تا پدر خانواده دغدغه معیشت؛ مادر خانواده دغدغه آینده فرزندان؛ پسر خانواده دغدغه اشتغال و سربازی و دختر خانواده دغدغه ازدواج و نقش آفرینی اجتماعی نداشته باشد.

10- دولت خانواده به خانواده بزرگ ایران متعهد میشود که تمام تلاش خود را بکار گیرد تا با همراهی آنها در طی یک دوره چهارساله، تورم و بیکاری تک رقمی، رفع  فقر مطلق، رشد اقتصادی 6 تا 8 درصدی، افزایش دو برابری امید به آینده و کاهش محسوس آسیب های اجتماعی را محقق سازد.

امروز آمده‌ام آمادگی خود را برای پذیرش خدمت به شما، بر اساس قانون و با مجاهدت مومنانه به ساحت خانواده‌های محترم ایرانی اعلام کنم و البته معتقدم وَاللَّهُ غَالِبٌ عَلَى أَمْرِهِ.

والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته»

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها