|

رئیس ستاد انتخابات کشور خبر داد؛

ثبت‌نام قطعی ۸۰ نفر از میان ۲۷۸ نفر/ شورای نگهبار از فردا فرآیند احراز صلاحیت‌ها را آغاز می‌کند

در این ۵ روز، ۲۷۸ نفر مراجعه کننده داشتیم که از میان آنان، ثبت نام ۸۰ نفر در انتخابات قطعی شد و شرایط قانونی مقرر را داشتند.

ثبت‌نام قطعی ۸۰ نفر از میان ۲۷۸ نفر/ شورای نگهبار از فردا فرآیند احراز صلاحیت‌ها را آغاز می‌کند

شاه چراغی، رئیس ستاد انتخابات و معاون سیاسی وزیر کشور پس از پایان مهلت ثبت نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: «در این دوره از انتخابات، مصائب و مسائل دوره قبل شناسایی شد و تلاش کردیم رشد داشته باشیم و در مجموع هم، وضعیت بهتری داشتیم به همین واسطه هم از تمام دست اندرکاران و کاندیداها تشکر می‌کنم.»

او ادامه داد: «باتوجه به سیاست‌های کلی انتخابات ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و ابلاغیه شورای نگهبان درباره مصادیق رجل سیاسی، موضوع به خوبی تبیین شد و موضوع به شکلی پیش رفت که در این ۵ روز، ۲۷۸ نفر مراجعه کننده داشتیم که از میان آنان، ثبت نام ۸۰ نفر در انتخابات قطعی شد و شرایط قانونی مقرر را داشتند. از این میان، امروز ۴۳ نفر ثبت نام کردند. مدارک تمام این افراد، تحویل شورای نگهبان خواهد شد و‌آنان ۷ روز برای بررسی صلاحیت‌ها فرصت خواهند داشت. این فرصت از فردا آغاز خواهد شد و‌۲۲ خرداد اسامی واجدان شرایط توسط وزارت کشور اعلام  خواهد شد و پس از فرصت ۱۵ روزه تبلیغات آغاز خواهد شد. ۸ تیر نیز انتخابات برگزار خواهد شد و اگر کار به دور دوم کشیده شد، ۱۵ تیر مرحله دوم برگزار خواهد شد.»

شاه چراغی متذکر شد: «حدود ۶۰ هزار شعبه در سراسز کشور برای برگزاری انتخابات پیش بینی شده اما باتوجه به نیازها ممکن است تعداد شعب افزایش پیدا کند. همچنین در ۹۰ هزار نقطه رای گیری از مردم صورت خواهد گرفت.»

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها