|

انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ الکترونیک می‌شود؟

انتخابات ریاست‌جمهوری به‌صورت نیمه‌الکترونیک است

انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ الکترونیک می‌شود؟

به گزارش شبکه شرق، رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور از برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به صورت دستی و نیمه‌الکترونیک خبر داد.

با توجه به برگزاری انتخابات مجلس دوازدهم به‌صورت الکترونیک در برخی حوزه‌ها، از جمله تهران، این احتمال وجود داشت که برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ نیز برخی، کلانشهرها این نوع از انتخابات را داشته باشند. «تهران» بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین حوزه‌ی انتخابیه در انتخابات است که وزارت کشور با هماهنگی شورای نگهبان، انتخابات الکترونیکی مجلس را در آن برگزار کرد؛ از این‌رو، بسیاری از گمانه‌زنی‌ها درخصوص احتمال برگزاری الکترونیکی انتخابات  ریاست‌جمهوری و گسترش رای‌گیریِ غیرکاغذی تقویت شده بود.

امیر شجاعان، رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور  با بیان اینکه در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هیچ شعبه اخذ رای به صورت الکترونیکی نخواهیم داشت، گفت: شورای نگهبان این موضوع را به ما اعلام کرده است و انتخابات به طور کامل، به صورت دستی و کاغذی برگزار خواهد شد.

رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور افزود: ما اسم این اقدام را دستی برگزار کردن نمی‌گذاریم، بلکه در واقع تصمیم بر این شد که صرفاً عملیات شمارش و اخذ رأی که یکی از فرآیند‌های ۲۵‌گانه است، به واسطه سادگی شمارش در انتخابات ریاست جمهوری و اینکه در این دوره همزمانی با انتخابات شورا‌ها ندارد، از تجهیزات الکترونیکی استفاده نشود و به صورت کاغذی، اخذ رای صورت گیرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها