|

سخنگوی شورای نگهبان تشریح کرد:

اقدامات وزارت خارجه درباره قطعنامه شورای حکام علیه ایران/ مکانیسم ماشه علیه ایران فعال می‌شود؟

سخنگوی وزرات امور خارجه در خصوص در مورد قطعنامه شورای حکام علیه ایران و احتمال فعال شدن مکانیسم ماشه علیه ایران توضیحاتی ارائه کرد.

اقدامات وزارت خارجه درباره قطعنامه شورای حکام علیه ایران/ مکانیسم ماشه علیه ایران فعال می‌شود؟

به گزارش شبکه شرق، سخنگوی وزرات امور خارجه با اشاره به اقدام ایران علیه قطعنامه صادرشده علیه ایران در نشست شورای حکام، گفت: شما را به توضیحات و مواضع رئیس محترم سازمان انرژی اتمی ارجاع می‌دهم. دیدگاه‌ها روشن بود و طرف‌ها حتماً پیام‌ها را دریافت کردند.

«ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری با اشاره به فشار غرب به ایران در زمینه هسته‌ای، تصریح کرد: طبیعی است اقدامات برخی طرف‌های اروپایی علیه ایران در مورد موضوع هسته‌ای اقدامات غیرسازنده از سوی طرف‌هایی است که خود در ارتباط وضعیت موضوع هسته‌ای و برجام‌متهم اول و آخر هستند. ایران به قوانین و مقررات و معاهدات بین‌المللی پایبند است و فعالیت هسته‌ای خود در چارچوب توافق با آژانس بین المللی و معاهدات بین‌المللی و ان‌پی‌تی عمل می‌کند. فشار کشورهای غربی باعث منحرف کردن آژانس از کارکرد و حرفه‌ای خود شده است.

سخنگوی وزارت خارجه در مورد اینکه آیا اروپا به دنبال فعال کردن مکانیسم ماشه است، گفت: اینکه در نیت اروپا چه می‌گذرد، نیت‌خوانی نمی‌کنم. به رفتارهای سازنده عکس‌العمل سازنده نشان خواهیم داد و در مقابل رفتارهای غیرسازنده عکس‌العملی مطابق قوانین بین الملل خواهیم داشت.

کنعانی با اشاره به اقدام ایران علیه قطعنامه صادرشده در نشست شورای حکام علیه ایران، گفت: شما را به توضیحات و مواضع رئیس محترم سازمان انرژی اتمی ارجاع می‌دهم. دیدگاه‌ها روشن بود و طرف‌ها حتماً پیام‌ها را دریافت کردند.

منبع: مهر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها