|

کدام چهره‌های شاخص و احزاب سیاسی از «مسعود پزشکیان» حمایت کردند؟/ ویدئو و تصاویر

موج اعلام حمایت‌‌ سیاست‌مداران، احزاب و گروه‌های سیاسی مختلف کشور، فعالان سیاسی و چهره‌های شاخص از «مسعود پزشکیان» ادامه دارد.

کدام چهره‌های شاخص و احزاب سیاسی از «مسعود پزشکیان» حمایت کردند؟/ ویدئو و تصاویر

به گزارش شبکه شرق، اعلام حمایت‌ سیاست‌مداران، احزاب و گروه‌های سیاسی مختلف، فعالان سیاسی و چهره‌های شاخص از «مسعود پزشکیان»، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳، ادامه دارد؛ امروز نیز، تعدادی از احزاب و گروه‌های سیاسی، سیاست‌مداران، چهره‌های شاخص و فعالان سیاسی، حمایت خود را از «مسعود پزشکیان» کاندیدای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اعلام کردند.

امروز «پنج‌شنبه، ۲۴ خرداد ۱۴۰۳»، «محمدجواد ظریف»، «محسن هاشمی»، «حسن عابدی جعفری» و «عباس آخوندی» ضمن دیدار با «مسعود پزشکیان» کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳، یا حضور در ستاد انتخاباتی او، حمایت خود را از این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳، اعلام کرده‌اند.

تعدادی از احزاب و گروه‌های سیاسی، سیاست‌مداران و فعالان سیاسی اصلاح‌طلب، ضمن دیدار با «مسعود پزشکیان»، حمایت خود را از این کاندیدای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اعلام کردند.

دیدار محمدجواد ظریف با مسعود پزشکیان

«محمدجواد ظریف» با «مسعود پزشکیان» دیدار کرد.

«محمدجواد ظریف»، وزیر امور خارجه دولت‌های یازدهم و دوازدهم، با «مسعود پزشکیان»، کاندیدای دوره چهاردهم ریاست جمهوری دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، ظریف تحلیلی از وضعیت سیاست خارجی کشور و فرازوفرودهای اخیر ارائه داد و دیدگاه‌های خود در زمینه روابط خارجی را مطرح کرد.

در ادامه، پزشکیان نیز دیدگاه‌های خود در رابطه با دیپلماسی را بیان و تاکید کرد که باید به سمت افق‌گشایی در سیاست خارجی حرکت کنیم.

مسعود پزشکیان و محمدجواد ظریف

حضور محسن هاشمی در ستاد مردمی مسعود پزشکیان

«محسن هاشمی» در ستاد مردمی «مسعود پزشکیان» حضور یافت و با این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری، اعضای ستاد انتخاباتی و حامیان او دیدار و گفت‌وگو کرد.

«محسن هاشمی» ضمن حضور در ستاد «مسعود پزشکیان» و گفت‌وگو با حامیان او، با «علی عبدالعلی‌زاده»، رئیس ستاد انتخاباتی پزشکیان نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

حمایت وزیر بازرگانی دولت دفاع مقدس از مسعود پزشکیان

«حسن عابدی جعفری» که در کابینه «میرحسین موسوی»، عهده‌دار وزارت بازرگانی بود، حمایت خود از «مسعود پزشکیان» در انتخابات هشتم تیر ١۴٠٣ را با صدور بیانیه‌ای، اعلام کرد.

«عابدی عابدی جعفری»، کاندیداتوری مسعود پزشکیان را «فرصتی استثنایی» خوانده و از مخاطبان خود خواسته است که با نمایش «مشارکتی مثال‌زدنی»، آفریننده «حماسه‌ای فراموش‌ناشدنی» باشند.

در فراز دیگری از این بیانیه آمده است: «امروز، میهن اسلامی، تشنه حضور من و تو در میدان انتخابات است، باید بسیج شد، باید خروشید؛ موفقیت فردا، از مسیر صندوق رای‌های امروز می‌گذرد، اینک که طالع مسعود، و پزشک حاذقی، برای جراحی بیمار وطن، گامی فرا بیش نهاده، شایسته آن‌که ما هم به سهم خویش، دست بیعتی به او داده و با تمام توان و بضاعت از وی حمایت کنیم، به قدمی، و قلمی و درمی؛ باشد که فردایمان، و فردای فرزندانمان و فردای مام وطن، هزاران بار بهتر از ان باشد که امروز هست؛ بشتابیم که فرصت اندک است و معمولا چه زود، دیر می‌شود!»

حمایت حزب مردم‌سالاری و حزب اعتدال و توسعه از مسعود پزشکیان

دبیرکل حزب مردم‌سالاری نیز از حمایت تشکل سیاسی متبوعش از «مسعود پزشکیان» برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری خبر داد. مصطفی کواکبیان در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

«با سلام به ملت سرافراز ایران

اینجانب حمایت قاطع خود و اعضای ‎حزب مردم‌سالاری در سراسر کشور را از جناب دکتر مسعود ‎پزشکیان اعلام می‌دارم و با هماهنگی ایشان جزئیات اجرای پشتیبانی تبلیغاتی متعاقبا اعلام خواهد شد.»

حزب اعتدال و توسعه نیز با صدور بیانیه‌ای، از «مسعود پزشکیان» در انتخابات ریاست جمهوری حمایت کرد.

در ابتدای این بیانیه، با اشاره به شهادت رئیس‌جمهور و یاران همراه او و با بیان اینکه «قطعا یاد و خاطره شهدای راه خدمت و تلاش‌ها و مجاهدت‌های آنان در تاریخ و حافظه ملت بزرگ ایران برای همیشه جاویدان خواهد ماند» آمده است: «خوشبختانه با رهنمودهای حکیمانه رهبر انقلاب اسلامی، بلافاصله مقدمات انتخابات ریاست جمهوری فراهم آمد و ملت بزرگ ایران اکنون در آستانه انتخابی بزرگ قرار گرفته است.»

این بیانیه می‌افزاید: «حزب اعتدال و توسعه ضمن تاکید بر ضرورت مشارکت حداکثری اقشار مختلف ملت در انتخابات ریاست جمهوری هشتم تیرماه ۱۴۰۳، اعتقاد دارد که برای حل مشکلات اساسی جامعه نیاز به انتخاب فردی شایسته است که ویژگی‌های مطلوب برای احراز پُست بالاترین مقام اجرایی کشور را داشته و در فرصت چهارساله، توان انجام اقدامات لازم و اصلاحات شایسته برای خروج کشور از معضلات داخلی و بحران‌های خارجی را داشته باشد.»

حزب اعتدال و توسعه در پایان این بیانیه تاکید کرد: «طبق تصمیم نهایی شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه، ضمن احترام به تمامی کاندیداهای تایید‌صلاحیت‌شده، حمایت خود را از جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان که به سبب دیدگاه‌ها و مشی اعتدالی، سلامت نفس، ساده زیستی، مردمی بودن و اعتقاد به بهره‌گیری از سلایق مختلف در اداره کشور، از مقبولیت بیشتری در میان مردم برخوردار است، اعلام می‌دارد.»

حزب آزادی از مسعود پزشکیان حمایت کرد

حزب آزادی از «مسعود پزشکیان» حمایت کرد.

حزب آزادی از آحاد مردم و اقشار گوناگون شهروندان ایرانی و به ویژه از جوانان این سرزمین درخواست کرد، برای عبور از ناهنجاری‌های وضعیت کنونی و رسیدن به وضعیت مطلوب، در صحنه حاضر شده و با رای به پزشکیان به عنوان فرد اصلح، زمینه بروز و ظهور کج‌راه‌ها و انحرافات و افراطی‌گری را مانع و آزادی، آرامش و امنیت را برای هم‌وطنانمان به ارمغان بیاورند.

 

حمایت حزب اتحاد ملت و حزب اسلامی کار از مسعود پزشکیان

حزب «اتحاد ملت» و «حزب اسلامی کار» از تشکل‌های سیاسی اصلاح‌طلب در اطلاعیه‌های جداگانه‌ای، «مسعود پزشکیان» را کاندیدای مورد حمایت خود در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌ جمهوری اعلام کردند.

حزب اتحاد ملت، پس از برگزاری جلسه دفتر سیاسی خود چنین اعلام کرد که تصمیم گرفته «با توجه به راهبرد اعلامی حزب مبنی بر همراهی با جبهه اصلاحات، همگام با اصلاح‌طلبان، حمایت خود را از مسعود پزشکیان اعلام کند.»

روابط عمومی حزب اسلامی کار در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است: «با توجه به مصوبه دفتر سیاسی حزب پیرامون حمایت از کاندیداتوری آقای دکتر مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۳ هجری شمسی، شورای مرکزی حزب اسلامی کار با اکثریت آرا آقای دکتر پزشکیان را به عنوان کاندیدای مورد حمایت حزب در انتخابات تیر ماه برگزیده و مورد حمایت قرار خواهد داد. کلیه دفاتر حزب در سراسر کشور و همچنین سازمان‌های وابسته موظفند تا در جهت تقویت ستادهای آقای دکتر پزشکیان اقدامات لازم را به عمل آورند.»

حمایت عباس آخوندی از مسعود پزشکیان

در ادامه اعلام حمایت‌ها از «مسعود پزشکیان»، «عباس آخوندی» وزیر اسبق راه و شهرسازی، نیز با او دیدار و از او حمایت کرد.

مسعود پزشکیان و عباس آخوندی

اعلام حمایت مجمع نیروهای خط امام از مسعود پزشکیان

«مجمع نیروهای خط امام» حمایت خود را از «مسعود پزشکیان» برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام کرد.

در ابتدای این بیانیه آمده است: «اعلام اسامی کاندیداهای تاییدصلاحیت‌شده در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، جامعه را در مرحله قضاوت و تصمیم قرار داده است؛ تصمیمی که پیوندی عمیق با آینده دارد.»

در ادامه این بیانیه، با اشاره به وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم و مشکلات آنان در این زمینه و تاکید این تشکل سیاسی اصلاح‌طلب بر مواضع قبلی در نقد روندهای غلط سیاسی و اقتصادی و فرهنگی، آمده است: «کوشش برای تشکیل دولتی خردگرا و توسعه‌محور که بتواند از همه ظرفیت‌های علمی و اجرایی کشور بدون تنگ‌نظری‌های سیاسی و باندی بهره ببرد، برای اصلاح به صواب نزدیکتر است تا عدم شرکت در انتخابات. بر این اساس حمایت خود را از فرزند غیور ایران بزرگ، انسان مومن، دانشمند فرهیخته، مدیر توانمند، سیاستمدار با‌اخلاق و پاک‌دست جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان اعلام کرده و از آحاد مردم و اقشار مختلف خصوصاً جوانان عزیز درخواست می‌کند برای عبور از وضع فعلی به صحنه آمده و هرکس به سهم خود در راه پیشگیری از تداوم افراط‌گرایی و روندهای ناصحیح در اداره کشور برای بالا رفتن آرای دکتر پزشکیان کوشش کند.»

لازم به ذکر است، وزارت کشور اسامی داوطلبان احرازصلاحیت‌شده انتخابات چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری را اعلام کرد و بر این اساس آقایان «مصطفی پورمحمدی»، «سعید جلیلی»، «محمدباقر قالیباف»، «علیرضا زاکانی»، «امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» و «مسعود پزشکیان» در ریاست‌جمهوریِ چهاردهم به رقابت خواهند پرداخت.

با اعلام ستاد انتخابات کشور طبق قانون انتخابات ریاست‌جمهوری، تا «۶ تیرماه ۱۴۰۳»، کاندیداها فرصت تبلیغات خواهند داشت؛ «۷ تیرماه ۱۴۰۳» منع تبلیغاتی برای کاندیداها برقرار خواهد شد.

منبع: ایرنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها