|

اولین پیام و صحبت‌های حمید نوری پس از آزادی و ورود به تهران چه بود؟/ ویدئو

حمید نوری هستم، من ایران و تهران هستم و در عید قربان و عید غدیر، پیش خانواده‌ام هستم. دیدید که توانست. می‌گفتید خدا هم نمی‌تواند حمید نوری را آزاد کند. دیدید که توانست.

اولین پیام و صحبت‌های حمید نوری پس از آزادی و ورود به تهران چه بود؟/ ویدئو

به گزارش شبکه شرق، «حمید نوری» پس از آزادی، عصر شنبه «۲۶ خرداد ۱۴۰۳»، وارد فرودگاه مهرآباد تهران شد.

«حمید نوری» پس از ۱۶۸۰ روز از زندان سوئد آزاد شد و در بدو ورود به ایران، از خانواده خود، مردم ایران و دست‌اندرکاران این امر تشکر کرد.

«حمید نوری» پس از مبادله با دو زندانی سوئدی محبوس در ایران، عصر شنبه «۲۶ خرداد ۱۴۰۳»، وارد فرودگاه مهرآباد تهران شد.

«حمید نوری» روز شنبه، بعد از پنج سال حبس در زندان‌های سوئد، با وساطت عمان و در جریان تبادل زندانیان بین ایران و سوئد، به کشور بازگشت و در فرودگاه مهرآباد، مورد استقبال خانواده خود و تعدادی از مقامات وزارت خارجه و قوه قضاییه قرار گرفت.

حمید نوری در فرودگاه مهرآباد و پس از بازگشت به ایران از خانواده، مردم ایران و دست اندرکاران تشکر کرد و گفت: «پرونده بسیار سخت، پیچیده، مهم، حساس، پراضطراب و پردلهره‌ای بود و زحمات فراوانی کشیده شد و با دعاهایی که خانواده‌ام و مردم عزیز و دوستانم و همکاران کردند، یقین دارم که دعاها موثر بوده و خدا کمک کرد.»

او گفت: «پیام اول من، تشکر است. خدا از شما قبول کند و اگر کاری کردید، به خاطر خدا انجام دادید و خدا از شما قبول کند.»

او در ادامه گفت: «من در سلول انفرادی بسیار تلاش کردم که در انتخابات ریاست‌جمهوری گذشته شرکت کنم و به رئیسی رای بدهم، حتی سفارت در این زمینه با من همکاری سخت می‌کرد و من به آن‌ها گفتم اگر صندوق رای نیاورید تا من رای بدهم، دیگر با شما ملاقات نمی‌کنم. من در انتخابات شرکت کردم و به رئیسی رای دادم.»

نوری در پایان گفت: «ان‌شاءالله که لیاقت داشته باشیم ادامه‌دهنده راه شهدا از جمله رئیسی و سلیمانی باشیم.»

حمید نوری به محض ورود به فرودگاه به همراه «کاظم غریب‌آبادی،» رئیس شورای حقوق بشر قوه قضاییه مقابل دوربین صداوسیما حاضر شد و گفت: «پیام کوتاهی برای منافقین و اسرائیل دارم. منافقین بدبخت، فراری، پناهنده بیچاره، هم اکنون کجا هستند؟ آلبانی هستند و آواره و بیچاره هستند. ولی من حمید نوری هستم، من ایران و تهران هستم و در عید قربان و عید غدیر، پیش خانواده‌ام هستم. دیدید که توانست. می‌گفتید خدا هم نمی‌تواند حمید نوری را آزاد کند. دیدید که توانست.»

 پیام حمید نوری پس از آزادی

مجید نوری، پسر «حمید نوری» در گفت‌وگوی تلفنی با عموی خود گفت: «بابا به من پیام داده همه را بگویید تا به فرودگاه مهرآباد بیایند.»

«کاظم غریب‌آبادی» معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه در پیامی که در فضای مجازی منتشر شد، از آزادی حمید نوری خبر داد؛ معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه در این پیام نوشت: «خرسندم به اطلاع ملت عزیز ایران برسانم که آقای حمید نوری که از سال ۹۸، در سوئد  به‌سر می‌برد، آزاد و تا ساعاتی دیگر به کشور بازخواهد گشت. این موفقیت مرهون تلاش همکارانم در قوه قضاییه، وزارت اطلاعات، وزارت امور خارجه، به‌ویژه برادرم، امیرعبداللهیان، است.»

منبع: ايسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها