|

انتقاد یک نماینده مجلس از سوگیری انتخاباتی صدا‌سیما؛ نقض قانون انتخابات است

یک نماینده مجلس پخش برنامه‌هایی از صداوسیما علیه وزیر امور خارجه سابق و از مشاوران یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری را نقض قانون انتخابات ریاست جمهوری دانست.

انتقاد یک نماینده مجلس از سوگیری انتخاباتی صدا‌سیما؛ نقض قانون انتخابات است

حضور محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه سابق ایران همراه مسعود پزشکیان، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در میزگرد سیاست خارجی صداوسیما و اظهاراتش، با واکنش حامیان دیگر کاندیداهای انتخابات از جمله سعید جلیلی مواجه شده است. در اقدامی عجیب، صداوسیما نیز در برنامه‌ای با عنوان «سیاست خارجی» که از شبکه سوم سیما پخش می‌شد، به تخریب ظریف و برنامه پزشکیان برای رفع تحریم‌ها و احیای برجام پرداخت.

عبدالکریم حسین‌زاده، نماینده نقده در مجلس دوازدهم با انتقاد از این روند، در  حساب شخصی‌اش در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر) نوشت: «اقدام ⁧ صداوسیما⁩ در ساخت برنامه علیه سخنان ⁧ ظریف⁩ آن هم با توسل به تحریف برخی واقعیت‌ها، اقدامی غیرقانونی، نقض بی‌طرفی تبلیغاتی و مغایر ماده ۶۵ قانون انتخابات ریاست جمهوری است.»

او در ادامه رئیس سازمان صداوسیما را مخاطب قرار داد و تاکید کرد: «آقای ⁧ جبلی⁩! اولا رسانه ملی ستاد تبلیغات رئیس سابق شما نیست، ثانیا قدری هم به قانون احترام بگذارید.»

در ماده ۶۵ قانون انتخابات ریاست جمهوری آمده است: «نامزد‌های ریاست‌جمهوری که صلاحیت آنان توسط شورای نگهبان، تأیید و اسامی آن‌ها از طرف وزارت‌کشور اعلام می‌گردد، هریک حق دارند به‌طور مساوی از صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران برای معرفی و ارائۀ برنامه‌های خود استفاده نمایند. ترتیب و تنظیم برنامۀ تبلیغات نامزد‌های انتخاباتی از طریق صداوسیما به‌عهدۀ کمیسیون بررسی تبلیغات است.»

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها