|

درصد مشارکت تهرانی‌ها در انتخابات ریاست جمهوری چقدر بود؟

جزئیات برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در استان تهران و میزان مشارکت مردم تهران در انتخابات اعلام شد.

درصد مشارکت تهرانی‌ها در انتخابات ریاست جمهوری چقدر بود؟

به گزارش شبکه شرق، رئیس ستاد انتخابات استان تهران جزئیات برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در استان تهران و میزان مشارکت مردم تهران در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را تشریح کرد.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفت: تعداد واجدان شرایط برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۱۰ میلیون و ۱۹۹ هزار و ۷۴۲ نفر واجد شرایط بودند که در این دوره از انتخابات در هشتم تیرماه در پایتخت سه میلیون و ۳۶۶ هزار و ۲۶۴ تعرفه رای استفاده شد که این موضوع نشان‌دهنده مشارکت ۳۳ درصدی مردم استان تهران است.

«سیدعباس جوهری» رئیس ستاد انتخابات استان تهران در گفت‌وگویی با موضوع گزارش برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در استان تهران اظهار کرد: برای اولین بار در یک بازه زمانی کوتاه این انتخابات را برگزار کردیم با همه وجود در استان تهران حضور مردم در پای صندوق‌های اخذ رای مثبت بود و یک درصد نسبت به انتخابات ریاست جمهوری دوره گذشته رشد مشارکت داشتیم و از همه مهمتر اینکه در سلامت و امنیت کامل برگزار شد.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران افزود: امر برگزاری انتخابات در استان تهران بسیار سخت است و با ۱۸ استان برابری می‌کند به همین دلیل از همه عواملی دخیل در امر انتخابات قدردانی می‌شود.

به گفته رئیس ستاد انتخابات استان تهران، در این استان توانستیم در موعد مقرر که وزیر کشور به ما تکلیف کرده بود همه اقدامات مرتبط با انتخابات را برگزار کنیم، وزیر کشور موارد را پیگیری می‌کردند در موعد مقرر تجمیع آرا شد و هیچ مشکلی برای صندوق‌های اخذ رای نداشتیم.

جوهری اضافه کرد: طبیعتا به آمار ادوار گذشته نگاه می‌کردم استان تهران در تمام ادوار کمترین مشارکت را داشته و با میانگین کشوری فاصله داشته اما در این دوره نسبت به انتخابات ریاست جمهوری گذشته یک درصد مشارکت مردم تهران بیشتر شده است.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران ادامه داد: اگرچه در حوزه مشارکت نکاتی مطرح می‌شود و عوامل مختلفی وجود دارد که باید این موضوع کنکاش و بررسی شود و رفع نکات و دغدغه‌های مردم را بررسی کرد.

منبع: ایلنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها