|

ماجرای حمله با شوکر به هواداران «مسعود پزشکیان» در تبریز چیست؟/ عکس و ویدئو

انتشار یک ویدئو که در این فیلم، با شوکر به یک وکیل پایه یک دادگستری خانواده‌اش در تبریز، به دلیل نصب پوستر «مسعود پزشکیان» روی خودروی شخصی‌اش و مقابل خانواده‌ این وکیل دادگستری حمله می‌شود؛ این ویدئو واکنش‌های بسیاری را به همراه داشته است.

ماجرای حمله با شوکر به هواداران «مسعود پزشکیان» در تبریز چیست؟/ عکس و ویدئو

به گزارش شبکه شرق، واکنش‌ها به ویدئوی منتشرشده مبنی بر حمله به  دکتر «محمد طریقت» وکیل پایه یک دادگستری خانواده‌اش در تبریز، به دلیل نصب پوستر «مسعود پزشکیان» روی خوردوی شخصی‌اش و مقابل خانواده‌ این وکیل دادگستری ادامه دارد.

ویدئویی مبنی بر حمله با شوکر به یک وکیل پایه یک دادگستری و خانواده‌اش در تبریز، به دلیل نصب پوستر «مسعود پزشکیان» روی خودروی شخصی‌ این فرد و مقابل خانواده‌ این وکیل دادگستری، در فضای مجازی منتشر شده و واکنش‌های بسیاری را به همراه داشته است.

«محسن منصوری»، رئیس ستاد انتخابات سعید جلیلی به آزار و اذیت یکی از هواداران «مسعود پزشکیان» واکنش نشان داد و در نامه‌ای خطاب به دادستان کل کشور خواست تا این موضوع با قید فوریت بررسی شود.

 حمله لباس شخصی‌ها با شوکر به یکی از هواداران مسعود پزشکیان

ویدئویی از حمله نیروهای لباس شخصی با شوکر به «محمد طریقت»، وکیل حامی «مسعود پزشکیان»، مقابل چشم همسر و فرزندانش در تبریز، در فضای مجازی منتشر شده است.

دکتر «محمد طریقت» وکیل پایه یک دادگستری، در تبریز در صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام‌، ویدیویی از خود و خانواده‌اش منتشر کرده است که در این ویدئو، نشان داده می‌شود که او به همراه خانواده و با خودروی شخصی که پوستر مسعود پزشکیان روی آن نصب بوده است، در حال تردد بوده‌اند که برخی نیرو‌های لباس شخصی، جلوی آن‌ها را می‌گیرند و به دلیل چسباندن پوستر پزشکیان، دکتر «محمد طریقت» وکیل پایه یک دادگستری را این‌گونه جلوی زن و بچه‌اش مورد حمله با شوکر قرار می‌دهند!

ماجرای برخورد و حمله با شوکر به وکیل دادگستری حامی مسعود پزشکیان در روز رای‌گیری چه بود؟ 

«انصاف نیوز» در این خصوص نوشت: «محمد طریقت، وکیل دادگستری، درباره‌ی برخوردی که با او در روز رای‌گیری شده، گفت: عصر روز جمعه به همراه خانواده‌ام به شعبه‌ی اخذ رای نزدیک به خانه‌ام رفتیم. خانواده در خودرو ماندند و من برای رای دادن وارد حوزه رای‌گیری شدم، اما هنگام بازگشت دیدم که چند نفر در اطراف خودرو حضور دارند.»

او ادامه داد: «یکی از افرادی که در ویدئوی منتشرشده دیده می‌شود پرسید که مالک این ماشین شما هستی، مدارک را تحویل دهید؟ در پاسخ پرسیدم که «بر اساس چه حکمی باید مدارکم را تحویل دهم؟» که گفتند حکم ماموریت داریم. آن فرد برگه‌ای را نشان داد و گفت از یکی از نهاد‌ها ماموریت دارند. اما معلوم نبود که در آن برگه چه بود؟!»

آقای طریقت گفت: «من به او گفتم که مدارک همراهم نیست و از طرف دیگر همه‌ی آن‌ها الکترونیکی شده است. اما در جواب گفت که سوار ماشین شو و به اجبار دستم را گرفتند و به سمت ماشین خودشان حرکت کردند. خانمم خودش را جلوی ماشین پرت کرد که مانع حرکت آن شود که پس از آن چند نفر دیگر دوباره آمدند.»

این وکیل دادگستری گفت: «پس از این نوع برخورد‌ها با پلیس تماس گرفتم و ماموران نیروی انتظامی آمدند و به کلانتری رفتیم. در آنجا صحبت‌هایی شد، اما در نهایت گفتند که سوءتفاهم پیش آمده و رضایت بدهید. من در پاسخ به آن‌ها گفتم که شکایتی نکردم که بخواهم رضایت دهم.»

طریقت در ادامه افزود: «من به فردی که آن برخورد را داشته گفتم شما جای پسر من هستید، آیا با این کار‌ها جذب حداکثری انجام می‌شود؟! پیامک می‌دهند که رای دهید تا دشمن شاد نشویم؛ آیا با اینکار‌ها دشمن شاد نمی‌شویم؟!»

این وکیل دادگستری در پاسخ به این سوال که «بهانه‌ی برخورد صورت گرفته چه بود؟»، گفت: «آن‌ها می‌گفتند که برای پزشکیان تبلیغات می‌کردی. تنها گناه ما همین است که به پزشکیان رای دادیم. اگر ما به او رای می‌دهیم به خاطر این نیست که عاشق چشم و ابروی دکتر هستیم. دلیلش این است که پزشکیان می‌گوید هر کس در جای خودش باشد عدالت اجرا شود.»

طریقت در پایان گفت: «از دکتر پزشکیان انتظار داریم که درباره‌ی چنین برخورد‌هایی که صورت می‌گیرد صحبت کنند. سوالی که می‌توان مطرح کرد، این است که اگر با بنده که وکیل و حقوقدان هستم و می‌توانم از خودم دفاع کنم چنین برخوردی می‌کنند که گوشه‌ی کوچکی از آن در ویدئوی منتشرشده دیده می‌شود با مردم عادی چه مواجهه‌ای می‌شود؟!»

روز شنبه، «۹ تیر ماه»، فیلمی در فضای مجازی منتشر شد که در آن با شوکر به یک وکیل پایه یک دادگستری خانواده‌اش در تبریز به دلیل نصب پوستر پزشکیان بر روی خوردوی شخصی‌اش در مقابل خانواده‌اش حمله کردند؛ موضوعی که مسعود پزشکیان نیز در مناظره با «سعید جلیلی» به آن اشاره کرد و جلیلی تلویحا گفت با این رفتار‌ها مخالف است.

حمله هواداران سعید جلیلی به مسعود پزشکیان

پزشکیان: با شوکر ما را زدند

«مسعود پزشکیان» در مناظره انتخاباتی با «سعید جلیلی»، به ماجرای حمله با شوکر به حامیانش در تبریز اشاره کرد.

«مسعود پزشکیان» در اولین مناظره دونفره انتخاباتی با «سعید جلیلی»،  به ماجرای حمله با شوکر به حامیانش در تبریز اشاره کرد و گفت: «در تبریز با شوکر زدند». «سعید جلیلی» نیز در پاسخ به او گفت: «ممکن است در همین عرصه‌ها کسانی بیایند برای اینکه که بخواهند عرصه را مشوش کنند این کار انجام دهند. بلافاصله گفتم این را پیگیری کنید و حتما محکوم کنید و حتی شما پیگیری کنید.»

«محسن منصوری»، رئیس ستاد انتخاباتی «سعید جلیلی»، به آزار و اذیت یکی از هواداران مسعود پزشکیان واکنش نشان داد و در نامه‌ای خطاب به دادستان کل کشور خواست تا این موضوع با قید فوریت بررسی شود.

روز شنبه، ۹ تیر ماه فیلمی در فضای مجازی منتشر شد که در آن با شوکر به یک وکیل پایه یک دادگستری خانواده‌اش در تبریز به دلیل نصب پوستر پزشکیان بر روی خوردوی شخصی‌اش در مقابل خانواده‌اش حمله کردند.

حال بعد از چند روز، نامه‌ای به تاریخ «۱۱ تیرماه»، منتشر شده است که در آن «محسن منصوری،»رئیس ستاد انتخابات سعید جلیلی در نامه‌ای خطاب به دادستان کل کشور خواست تا این موضوع با قید فوریت بررسی شود.

نامه محسن منصوری به این شرح است:

«برادر گرامی حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای موحدی آزاد

دادستان محترم کل کشور

با سلام و احترام

به استحضار می‌رساند اخیراً فیلمی در فضای مجازی، منتشر شده که در آن فردی در حضور خانواده‌اش به بهانه‌ی هواداری از یکی از نامزدهای محترم انتخابات مورد اذیت، آزار و مزاحمت چند نفر قرار گرفته است.

ضمن محکومیت شدید این گونه رفتارهای غیراخلاقی، غیر دینی و مغایر با اصول، خواهشمند است دستور فرمائید موضوع با قید فوریت و با حساسیت ویژه مورد بررسی قرار گیرد.

از آنجا که اینگونه رفتارهای مشکوک، آسیب جدی به اعتماد عمومی و مشارکت مردم عزیز در انتخابات خواهد زد و موجبات ناامیدی مردم عزیز را فراهم خواهد کرد، تسریع در شناسایی و اطلاع‌رسانی به افکار عمومی از عوامل اصلی و پشت پرده‌ی این گونه رفتارهای مجرمانه که مغایر با موازین اخلاقی، شرعی و انسانی است، مورد انتظار و درخواست مؤکد این ستاد است.»

حمله هواداران سعید جلیلی به مسعود پزشکیان

منبع: خبر آنلاین
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها