|

پیام تبریک پادشاه و ولیعهد عربستان به مسعود پزشکیان/ واکنش پوتین به پیروزی پزشکیان در انتخابات ایران چه بود؟

با اعلام نتایج نهایی و رسمی انتخابات ریاست جمهوری ایران، روسای جمهور و مقامات کشور‌های جهان، در پیام‌هایی جداگانه، پیروزی «مسعود پزشکیان» را تبریک گفتند.

پیام تبریک پادشاه و ولیعهد عربستان به مسعود پزشکیان/ واکنش پوتین به پیروزی پزشکیان در انتخابات ایران چه بود؟

به گزارش شبکه شرق، واکنش‌ها و پیام تبریک سران و مقامات کشورهای مختنلف جهان به پیروزی «مسعود پزشکیان» در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران ادامه دارد.

روسای جمهور، سران و مقامات کشور‌های جهان پس از پیروزی «مسعود پزشکیان» در انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب او به عنوان نهمین رئیس‌جمهور ایران، در پیام‌هایی جداگانه، این پیروزی را «مسعود پزشکیان» را تبریک گفتند.

«مسعود پزشکیان» در مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران که روز گذشته «جمعه، پانزدهم تیرماه ۱۴۰۳»، برگزار شد، با کسب اکثریت آرا، پیروز این انتخابات و نهمین رئیس‌جمهور منتخب مردم شد.

با اعلام نتایج نهایی و رسمی انتخابات ریاست جمهوری ایران، روسای جمهور و مقامات کشور‌های جهان، در پیام‌هایی جداگانه، پیروزی «مسعود پزشکیان» را تبریک گفتند.

پیام تبریک پادشاه و ولیعهد عربستان سعودی به پزشکیان

مقامات ارشد عربستان سعودی، انتخاب «مسعود پزشکیان» به عنوان رئیس‌جمهور جدید ایران را تبریک گفتند.

به نقل از المیادین، خبرگزاری عربستان سعودی گزارش داد که مقامات این کشور، پیروزی مسعود پزشکیان را در انتخابات ریاست جمهوری ایران تبریک گفتند.

پوتین پیروزی «مسعود پزشکیان» را تبریک گفت

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، پیروزی «مسعود پزشکیان» را در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران تبریک گفت.

به نقل از راشاتودی، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در پیامی، پیروزی «مسعود پزشکیان» را در انتخابات ریاست جمهوری ایران تبریک گفت.

در پیام پوتین که کاخ کرملین آن را منتشر کرده، آمده است: «صمیمانه‌ترین تبریکات مرا به مناسبت پیروزی‌تان در انتخابات ریاست جمهوری ایران را پذیرا باشید. روابط روسیه-ایران دوستانه و بر پایه حسن همجواری است. اطمینان دارم که فعالیت شما به عنوان رئیس جمهور (ایران) به بهبود هرچه بیشتر روابط دوجانبه در تمام حوزه‌ها در جهت منافع مردم دوست روسیه و ایران و همچنین تقویت امنیت و ثبات منطقه کمک خواهد کرد. برای شما آرزوی موفقیت، سلامت و صحت دارم.»

«مسعود پزشکیان» در دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران، با کسب ۱۶ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۴۰۳ رای، از مجموع ۳۰ میلیون و ۵۳۰ هزار و ۱۵۷ رلی ماخوذه، پیروز شد. «سعید جلیلی» دیگر کاندیدای این انتخابات نیز، ۱۳ میلیون و ۵۳۸ هزار و ۱۷۹ رأی به دست آورد.

پیش از این، مقامات دیگر کشورها از جمله سوریه، پاکستان، روسیه و عراق نیز پیروزی مسعود پزشکیان در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک گفته بودند.

مقامات این کشورها بر تداوم تقویت همکاری‌ها با ایران در سایه فعالیت رئیس جمهور جدید این کشور تاکید کرده‌اند.

منبع: مهر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها