|

پیام های تبریک کشورها به رئیس جمهور منتخب

دولت کره جنوبی با تبریک به مسعود پزشکیان برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ایران ابراز امیدواری کرد روابط میان تهران و سئول گسترش یابد.

پیام های تبریک کشورها به رئیس جمهور منتخب

به گزارش شبکه شرق، مسعود پزشکیان در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم ایران که روز جمعه ۱۵ تیرماه ۱۴۰۳ با حضور گسترده مردم برگزار شد با کسب اکثریت آرا به پیروزی دست یافت و نهمین رئیس‌جمهور ایران شد.

سران کشورهای مختلف ضمن ارسال پیام تبریک به رئیس جمهور منتخب مردم ایران، خواهان تداوم و گسترش همکاری فیمابین شدند.

دعوت لوکاشکنو از پزشکیان برای سفر به بلاروس

الکساندر لوکاشنکو در این پیام نوشت: برگزاری موفقیت‌آمیز رقابت انتخاباتی در شرایط سخت برای کشور شما، پیروزی بی‌قید و شرط ملت ایران است که همچنان با عزت و استواری مسیر توسعه مستقل را طی می‌کنند.

در این پیام تبریک آمده است: نتایج رای‌گیری موید اقتدار بالای سیاسی شما و آزمون حمایت عمومی از مسیر رهبری کشور برای دفاع از منافع ملی ایران، ایجاد چشم‌انداز برای شهروندان و همکاری با کشورهای منطقه است.

وی با بیان این که گفت‌وگو بین مینسک و تهران با اطمینان در همه سطوح گسترش می‌یابد، تاکید کرد: متقاعد شده‌ام که در آینده نزدیک می‌توانیم همه توافق‌های صورت گرفته از جمله در خصوص دادن شخصیت مشارکت استراتژیک به روابط بلاروس و ایران را اجرا کنیم.

الکساندر لوکاشنکو از مسعود پزشکیان دعوت کرد در یک سفر رسمی در زمان مناسب برای وی به بلاروس سفر کند تا در مورد مبرم ترین موضوعات در دستور کار 2 جانبه و همکاری‌های بیشتر بین کشورها در سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی گفت‌وگو کند.

رئیس‌جمهور صربستان: انتخاب پزشکیان شکوفایی و رفاه را برای ملت ایران به ارمغان خواهد آورد

«الکساندر ووچیچ» رئیس‌جمهور صربستان در پیامی با تبریک به «مسعود پزشکیان» نهمین رئیس‌جمهور ایران گفت: تبریک مخلصانه به دکتر پزشکیان، رئیس‌جمهور ایران نوشت : پیروزی شما منعکس‌کننده اعتماد شهروندان به بصیرت شما برای آینده، تعهد نسبت به صلح و قصدتان برای پیشرفت کشورتان است.

او افزود: من اطمینان دارم ریاست شما  شکوفایی و رفاه را برای ملت‌تان به همراه خواهد آورد.

کره جنوبی: مشتاق تقویت روابط دوستانه با تهران هستیم

وزارت امورخارجه کره جنوبی با انتشار بیانیه‌ای انتخاب مسعود پزشکیان به‌عنوان رئیس‌جمهور ایران را تبریک گفت.

در این بیانیه آمده است: ما برای ایران در دولت جدید آرزوی مسیری پر از شکوفایی و توسعه و کمک سازنده به ثبات منطقه داریم.

وزارت امورخارجه کره جنوبی همچنین تصریح کرد: ما مشتاقانه منتظر تقویت بیشتر روابط دوستانه خود با ایران هستیم.

تبریک مودی به پزشکیان و ابراز امیدواری برای تقویت روابط

در پی پیروزی «مسعود پزشکیان» در دومین دور انتخابات ریاست‌جمهوری ایران، «نارندرا مودی» نخست‌وزیر هند در پیامی مقام ریاست جمهوری اسلامی ایران را به او تبریک گفت.

مودی در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:  تبریک به دکتر پزشکیان برای انتخاب شما به عنوان رئیس‌جمهور جمهوری اسلامی ایران. چشم انتظار همکاری نزدیک با شما و تقویت بیشتر روابط گرم و دیرینه‌مان به نفع ملت‌هایمان و منطقه هستم.

رئیس امارات: مشتاقانه منتظر همکاری با پزشکیان هستیم

«محمد بن زاید بن سلطان آل نهیان» رئیس امارات با انتشار پیامی در پلتفرم «ایکس» در این باره نوشت: پیروزی «مسعود پزشکیان» رئیس جمهور منتخب ایران در انتخابات را تبریک می‌گوییم.

طبق گزارش خبرگزاری «وام»، بن زاید در ادامه نسبت به توسعه همکاری میان امارات و ایران در دوره پیش‌رو ابراز امیدواری کرد.

وی همچنین نوشت: من برای پزشکیان آرزوی موفقیت در خدمت به کشور خود و دستیابی به آرزوهای ملت آن را دارم و مشتاقانه منتظر همکاری با وی در راستای منافع کشور و ملت‌های ایران و امارات هستم.

پیام تبریک امیر قطر

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر با صدور پیامی پیروزی مسعود پزشکیان در چهاردهمین دور انتخابات ریاست جمهوری ایران را به وی تبریک و تهنیت گفت.

تبریک رئیس‌جمهور چین

شی جین‌پینگ، رئیس جمهور چین در پیامی انتخاب مسعود پزشکیان به عنوان نهمین رئیس جمهور ایران را تبریک گفت.

امامعلی رحمان از پزشکیان برای سفر به تاجیکستان دعوت کرد

امامعلی رحمان رئیس جمهوری تاجیکستان ضمن آرزوی موفقیت برای مسعود پزشکیان رئیس جمهوری منتخب ایران از وی برای سفر به کشورش دعوت به عمل آورد.

رئیس جمهور تاجیکستان امروز شنبه پس از اینکه سیاستمدار اصلاح طلب با ۱۶ میلیون و ۳۸۴ هزار رای پیروز انتخابات ایران شد، اعلام کرد که پیروزی در انتخابات باور مردم ایران در اصلاحات آینده با رئیس جمهوری جدید را نشان می‌دهد.

امامعلی رحمان همچنین ضمن آرزوی سلامتی و موفقیت برای پزشکیان در کارش، اضافه کرد که طرف تاجیکی به طور کامل متعهد به تقویت بیشتر روابط دو جانبه است.

پیام وزارت خارجه ژاپن پس از پیروزی پزشکیان در انتخابات

کیتامورا توشیهیرو، سخنگوی وزارت امورخارجه ژاپن پس از پیروزی مسعود پزشکیان در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است ژاپن امیدوار است که ایران به ریاست جمهوری مسعود پزشکیان، نقش سازنده‌ای در کاهش تنش‌ها و تثبیت اوضاع در خاورمیانه ایفا کند.

کیتامورا همچنین تصریح کرد: ژاپن به تلاش‌های دیپلماتیک پیشگیرانه خود برای کاهش تنش‌ها و تثبیت اوضاع در منطقه خاورمیانه بر اساس روابط دوستانه سنتی با ایران ادامه خواهد داد و در عین حال گفت‌وگوها را با دولت جدید ایران تقویت خواهد کرد.

امیر کویت انتخاب پزشکیان به عنوان رئیس‌جمهور ایران را تبریک گفت

مشعل الاحمد الجابر الصباح امیر کویت در پیامی پیروزی رئیس جمهور منتخب ایران مسعود پزشکیان را به وی تبریک گفت.

پیش از این مقامات ارشد دیگر کشورها از جمله عربستان سعودی، سوریه، پاکستان، روسیه و عراق نیز پیروزی مسعود پزشکیان در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک گفته بودند.

مقامات این کشورها بر تداوم تقویت همکاری‌ها با ایران در سایه فعالیت رئیس جمهور جدید این کشور تاکید کرده‌اند.

دبیرکل شانگهای به پزشکیان تبریک گفت

دبیرکل سازمان همگاری شانگهای در این بیانیه خطاب به مسعود پزشکیان آورده است: من پیروزی قاطع شما را در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران تبریک می‌گویم. ما باور داریم که تحت ریاست جمهوری شما، جمهوری اسلامی ایران حتی موفقیت، کامیابی و نیک‌بختی بیشتری را به دست خواهد آورد.

در ادامه این بیانیه آمده است: من به شما اطمینان خاطر می‌دهم که دبیرخانه شانگهای متعهد به کار با همکاران ایرانی برای تضمین توسعه سازمان شانگهای به‌عنوان یکی از تضمین کننده‌های اصلی تاب‌آوری جهانی، امنیت منطقه‌ای و سازوکار همکاری متقابل سودمند 2 طرفه برای موفقیت مردمان‌مان است.

دبیرکل سازمان همکاری شانگهای افزود: اجازه دهید از این فرصت استفاده کنم تا برای شما، جناب آقای پزشکیان مسیری مستحکم با دستاوردهای جدید حرفه‌ای، پیروزی در راستای منافع کشور و صلح، شادی و کامیابی برای مردم ایران آرزو کنم.

تبریک سران عربستان سعودی به پزشکیان و ابراز تمایل برای توسعه روابط

در پیام «سلمان بن عبدالعزیز آل سعود» پادشاه عربستان به مسعود پزشکیان آمده است: به مناسبت پیروزی جنابعالی در انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران، صمیمانه تبریک و آرزوی موفقیت برای شما داریم.

طبق گزارش خبرگزاری «واس»، پادشاه عربستان تاکید کرد: ما مشتاق ادامه توسعه روابط میان ۲ کشور و ملت برادرمان و ادامه هماهنگی‌ها و مشورت‌ها به منظور ارتقای امنیت و صلح منطقه‌ای و بین المللی هستیم.

وی افزود: برای جنابعالی آرزوی سلامتی و شادکامی و برای ملت برادر جمهوری اسلامی ایران پیشرفت و بهروزی روز افزون داریم.

«محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان نیز در پیامی خطاب به پزشکیان نوشت: بدینوسیله به مناسبت پیروزی جنابعالی در انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران صمیمانه تبریک و آرزوی توفیق و موفقیت و پیشرفت و ترقی بیشتر برای کشور و ملت برادر را به جنابعالی اعلام می‌دارم.

وی گفت: ما بر تمایل خود به توسعه و تعمیق روابط میان ۲ کشور تاکید می‌کنیم.

آرزوی مقامات کویت برای شکوفایی بیشتر ایران در دوره ریاست جمهوری پزشکیان

«مشعل الاحمد الجابر الصباح» امیر کویت در پیامی پیروزی رئیس جمهور منتخب ایران مسعود پزشکیان را تبریک گفت و برای وی آرزوی موفقیت کرد.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی کویت (کونا)، وی همچنین برای جمهوری اسلامی ایران آرزوی موفیت و شکوفایی بیشتر در دوره ریاست جمهوری پزشکیان کرد.

«صباح خالد الحمد الصباح» ولیعهد و «احمد عبدالله الاحمد الصباح» نخست‌وزیر نیز این پیروزی را به مسعود پزشکیان تبریک گفته و برای وی آرزوی موفقیت کردند.

پیام تبریک رئیس جمهور روسیه به پزشکیان

کاخ کرملین اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه انتخاب مسعود پزشکیان را به عنوان رئیس جمهور ایران تبریک گفت.

در پیام رئیس‌جمهور روسیه آمده است: جناب آقای پزشکیان، تبریک صمیمانه من را به مناسبت انتخاب خود به عنوان رئیس‌جمهور جمهوری اسلامی ایران پذیرا باشید. روابط روسیه و ایران دوستانه و بر پایه حسن همجواری است. مسکو و تهران به‌طور موثر تلاش‌های خود را برای رسیدگی به مسائل جاری در دستور کار بین‌المللی هماهنگ می‌کنند.

پوتین در پیام خود تصریح کرد: امیدوارم فعالیت‌های شما به‌عنوان رئیس‌جمهور به گسترش بیشتر همکاری‌های سازنده ۲ جانبه در تمام زمینه‌ها به نفع ملت‌های دوست‌مان و به نفع ارتقای امنیت و ثبات منطقه باشد.

وی در پایان یادآور شد: برای شما آرزوی موفقیت، سلامتی و بهروزی دارم.

رئیس جمهور عراق به پزشکیان تبریک گفت

عبداللطیف جمال رشید، رئیس جمهور عراق طی پیامی در حساب ایکس خود، انتخاب مسعود پزشکیان، به عنوان رئیس جمهور جدید ایران را به وی و دولت ایران تبریک گفت.

رشید همچنین موفقیت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را به جمهوری اسلامی ایران تبریک گفت و ضمن آرزوی موفقیت و توفیق برای رئیس جمهور منتخب در منصب جدید، از تمایل کشورش برای تقویت روابط دو جانبه با ایران در راستای منافع دو کشور و دو ملت همسایه خبر داد.

 

منبع: تابناک
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها