|

بیانیه آمریکا درباره نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ایران و پیروزی «مسعود پزشکیان»

آمریکا پس از اعلام نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ایران و انتخاب «مسعود پزشکیان» به عنوان نهمین رئیس‌جمهور ایران، بیانیه‌ای صادر کرد.

بیانیه آمریکا درباره نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ایران و پیروزی «مسعود پزشکیان»

به گزارش شبکه شرق، وزارت خارجه آمریکا در واکنش به اعلام نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ایران و پیروزی «مسعود پزشکیان»، کاندیدای اصلاح‌طلب در این انتخابات، بیانیه‌ای صادر کرد.

وزارت خارجه آمریکا در واکنش به پیروزی «مسعود پزشکیان» کاندیدای اصلاح‌طلب در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران، با صدور یک بیانیه، اعلام کرد که واشنگتن انتظار تغییرات بنیادین در ایران را ندارد.

در این بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است: «هیچ انتظاری نداریم که این انتخابات منجر به تغییر اساسی در ایران یا احترام بیشتر به حقوق بشر شهروندان شود».

«ودانت پاتل» معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز هفته گذشته، گفته بود که کشورش انتظار ندارد انتخابات پیش‌رو در ایران، صرف‌نظر از نتیجه آن، منجر به تغییراتی بنیادین در این کشور شود.

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت که «صرف‌نظر از نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران، آمریکا انتظار ندارد که این انتخابات تغییراتی بنیادین را در این کشور رقم بزند.»

پاتل در ادامه تاکید کرد: «نظر ما این است که انتخابات در ایران آزاد و عادلانه نیست».

واکنش آمریکا به نتیجه انتخابات ریاست‌ جمهوری ایران

وزارت امور خارجه آمریکا نیز به برگزاری انتخابات ریاست‌ جمهوری در ایران واکنش نشان داد.

وزارت امور خارجه آمریکا روز شنبه «۱۷ تیر ۱۴۰۳»، در پاسخ به سوالات خبرگزاری «آسوشیتدپرس» در ارتباط با انتخابات ریاست جمهوری ایران، اعلام کرد که این انتخابات «آزاد یا عادلانه» نبوده است.

به گزارش «آسوشیتدپرس»، وزارت امور خارجه آمریکا در این خصوص گفت: «ما هیچ انتظاری نداریم که این انتخابات منجر به تغییر اساسی شود! اگر دیپلماسی در خدمت منافع آمریکا پیش برود، آن را دنبال خواهیم کرد.»

سران کشورهای مختلف منطقه و جهان، با ارسال پیام‌هایی پیروزی «مسعود پزشکیان» در انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم ایران را تبریک گفتند.

«مسعود پزشکیان» در دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران، با کسب ۱۶ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۴۰۳ رای، از مجموع ۳۰ میلیون و ۵۳۰ هزار و ۱۵۷ رای ماخوذه، پیروز شد. «سعید جلیلی» دیگر کاندیدای این انتخابات نیز ۱۳ میلیون و ۵۳۸ هزار و ۱۷۹ رای به دست آورد.

 

منبع: ایرنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها