|

چه حادثه‌ای برای «ناوشکن سهند» رخ داد؟/ ویدئو و تصاویر

«ناوشکن سهند» که پس از ناو‌های جماران و دماوند، سومین ناوشکن «کلاس موج» نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران است، دچار حادثه شد.

چه حادثه‌ای برای «ناوشکن سهند» رخ داد؟/ ویدئو و تصاویر

به گزارش شبکه شرق، ناوشکن سهند که برای تعمیر به یکی از اسکله‌های مربوط به صنایع دریایی بندرعباس اعزام شده بود، دچار سانحه شد؛ در تصاویر منتشرشده از این حادثه، دیده می‌شود که ناوچه سهند واژگون شده و بخشی از آن به زیر آب رفته است.

روز گذشته «یکشنبه، ۱۷ تیر ۱۴۰۳»، ناوشکن سهند که برای تعمیر به یکی از اسکله‌های مربوط به صنایع دریایی بندرعباس اعزام شده بود، در اسکله پایگاه یکم نیروی دریایی در نزدیکی بندرعباس، دچار سانحه شد.

ناوشکن سهند نیروی دریایی ارتش بعدازظهر روز یک‌شنبه «۱۷ تیر»، در اسکله پایگاه یکم نیروی دریایی در نزدیکی بندرعباس دچار سانحه شد. به گفته مدیرعامل ایزوایکو‌ی دریایی ارتش در این سانحه که در ۳۵ کیلومتری غرب بندرعباس در اسکله مجاور مجتمع ایزوایکو رخ داده، بخش‌هایی از آن زیر آب رفت که مهندسان تلاش کردند تعادل را در ناوشکن ایجاد کنند.

روز گذشته، ناوشکن سهند که برای تعمیر به یکی از اسکله‌های مربوط به صنایع دریایی بندرعباس اعزام شده بود، دچار سانحه شد؛ در تصاویر منتشرشده از این حادثه، دیده می‌شود که ناوچه سهند واژگون شده و بخشی از آن به زیر آب رفته است.

در اطلاعیه منطقه یکم نیروی دریایی ارتش آمده است که «ناو سهند در حال تعمیر در اسکله به خاطر نفوذ آب به مخازن، تعادلش را از دست داده که خوشبختانه به علت محدودیت عمق ساحل، بازگشت ناو به حالت تعادل به سرعت در حال انجام است.»

ناوشکن سهند

روابط عمومی ارتش همچنین اعلام کرد که مجروحان سطحی این سانحه برای طی درمان به بیمارستان اعزام شدند.

علت سانحه برای ناوشکن سهند در اسکله بندرعباس چه بود؟

منطقه یکم نیروی دریایی ارتش با صدور اطلاعیه‌ای در رابطه با سانحه برای ناوشکن سهند، توضیح داد.

در اطلاعیه منطقه یکم نیروی دریایی ارتش آمده است: «ناو سهند که برای تعمیر به یکی از اسکله‌های مربوط به صنایع دریایی بندرعباس اعزام شده بود، دچار سانحه شد. ناو سهند در حال تعمیر در اسکله به خاطر نفوذ آب به مخازن، تعادلش را از دست داده که خوشبختانه به علت محدودیت عمق ساحل، بازگشت ناو به حالت تعادل به سرعت در حال انجام است. مجروحان سطحی این سانحه برای طی درمان به بیمارستان اعزام شدند.»

سلمان ضربی، مدیرعامل مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزایکو) نیز، ضمن بیان این‌که این ناوچه در خارج از محوطه تعمیراتی ایزوایکو بوده، از همکاری تجهیزاتی این مجتمع با واحد‌های مهندسی دریایی نیروی دریایی ارتش به منظور بازگرداندن این ناوچه به وضعیت عادی خبر داد.

او گفت امکان تعمیرات و عملیاتی‌سازی مجدد این شناور وجود دارد.

اطلاعات تکمیلی در این زمینه متعاقباً منتشر خواهد شد.

«ناوشکن سهند»، پس از ناو‌های جماران و دماوند، سومین ناوشکن «کلاس موج» نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران است که آذرماه ۱۳۹۷ به آب انداخته شد.

منبع: ايسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها